- Waardering
- 10.935
Sinds wanneer bepaal jij of iets erg genoeg is om in dit topic te mogen worden aangekaart?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds wanneer bepaal jij of iets erg genoeg is om in dit topic te mogen worden aangekaart?

Je lult maar eind weg, gebeurt al zoveel hierSinds wanneer bepaal jij of iets erg genoeg is om in dit topic te mogen worden aangekaart?![]()
Snap prima hoe het werkt, dat was mijn punt niet. Vind het alleen raar wat dan wel of niet proportioneel word geacht als iemand mij een klap zou geven snap ik dat het buiten proportie is als ik een steen op zijn hoofd sla en zo voort. Vind alleen dat als iemand je leven dusdanig bedrijgt en actief handelt om jou tussen 6 planken te krijgen je alles mag doen. Los daarvan als iemand met een mes op je af komt is de enige verstandige keuze het gewoon op een lopen zetten.In onze rechtstaat werkt het zo dus niet. En daar mag je het niet mee eens zijn, maar het werkt wel zo.
Thee drinken.Als iemand jou een mes in je ribben drukt probeert hij jou per definitie te vermoorden. Wat is dan proportioneel?
Vaak ben je al te laat. Dat kan alleen in het geval als iemand met een getrokken mes op je af komt lopen.Snap prima hoe het werkt, dat was mijn punt niet. Vind het alleen raar wat dan wel of niet proportioneel word geacht als iemand mij een klap zou geven snap ik dat het buiten proportie is als ik een steen op zijn hoofd sla en zo voort. Vind alleen dat als iemand je leven dusdanig bedrijgt en actief handelt om jou tussen 6 planken te krijgen je alles mag doen. Los daarvan als iemand met een mes op je af komt is de enige verstandige keuze het gewoon op een lopen zetten.
Wie is hier de grootste lulhannes op dbb?
Of iemand veel berichten plaatst, zegt niets over wat ik je zeg.
Dat is @Hell93 !
Ja is fcked up. En Dr is ook altijd een gruwelijker filmpje , cartels zijn echt next level ziek. Dr zit wat ziekelijk psychopatisch in die bloedlijn van de mexicanen en zuid amerikanen. De azteken en mayas deden ook al van die gruwelijke mensenoffers en koppen hakken.Kzag vandaag een filmpje uit Haïti waarin gasten met een machette op iemand zaten in te hakken en vervolgens zijn bloed dronken.
What has been seen..
In Nederland mag je jezelf prima verdedigen. Het moet enkel proportioneel zijn.
Dus iemand vermoorden omdat je een mes in je buik krijgt mag dus niet.
Ook als het niet proportioneel is wordt dit niet altijd bestraft, zie noodweer en noodweerexces.In Nederland mag je jezelf prima verdedigen. Het moet enkel proportioneel zijn.
Vermoorden is hier een onhandig gekozen woord omdat er bij moord per definitie sprake is van voorbedachten rade.Dus iemand vermoorden omdat je een mes in je buik krijgt mag dus niet.
Zelfverdedigingseisen, waar heb je het over?Ja en nee. Als je aan alle zelfverdedigings eisen voldoet maar degene tegen wie je jezelf verdedigde overlijdt, dan is dat nog steeds ok.
Close enough.Inderdaad vermoorden (per definitie met opzet en voorbedachten rade) mag niet.
Waar staat "zelfverdedingseisen" in de wet?De wet beslist of iets zelfverdediging is.
Bijvoorbeeld als je iemand flink wegduwt om jezelf te beschermen tegen een klap, is dat zelfverdediging. Als degene niet terug naar voren komt, maar jij komt wel naar diegene en geeft een klap, is dat geen zelfverdediging meer.
Ook moet het 'proportioneel' zijn, bijv. vuurwapen gebruiken om jezelf te verdedigen tegen een ongewapend persoon die jou enkel wegduwt.
Er zitten regeltjes aan wanneer het wel of geen zelfverdediging is in de wet.
ik noem het gewoon zo.Dan had je meer dan iets beter op moeten letten of ff moeten googlen om je kennis op te halen voor je iets post.Het is geen letterlijke termik noem het gewoon zo.
Staat in wetboek van strafrecht beschreven, maar de specifieke uitleg ervan heb ik geleerd tijdens strafrecht les.
Judge Judy is een les strafrecht lieverdHet is geen letterlijke termik noem het gewoon zo.
Staat in wetboek van strafrecht beschreven, maar de specifieke uitleg ervan heb ik geleerd tijdens strafrecht les.
Dan had je meer dan iets beter op moeten letten of ff moeten googlen om je kennis op te halen voor je iets post.
Dit is heel verwarrend.
Hier in Nederland gewoon hoor.
Zodra je je op het juridische stort maakt het heel erg uit welke termen je gebruikt en of je alle voorwaarden benoemt. Vergelijk het gebruik van de term moord in het dagelijks spraakgebruik tov de juridische definitie.Oke, wat precies vind jij verwarrend?
Het maakt niet uit welke term ik gebruik, er zijn eisen aan een daad wel of geen zelfverdediging te noemen volgens de wet.
Wat had ik beter kunnen zeggen dan?