Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #149.341
M’n post was sowieso meer gewoon ff klagen en niet per sé een hele discussie hoor :P het is ook niet dramatisch, gewoon licht irritant.

Maar ja, ik geef visite altijd aan dat ze aan de straatkant moeten parkeren. Als mijn ouders komen verzet ik mijn auto zodat ze wel voor de deur kunnen staan.

Voor de rest wordt nooit een andere auto neergezet, de enige die dat wel doen zijn mijn buren aan de ene kant, en het is ook exclusief bij mij voor de deur :’)

Maar zou zo maar kunnen zijn dat vroeger de andere buren hebben gevraagd niet voor hun deur te parkeren.
Tijd voor een bb knokploeg 😇

• #149.342
Kan toch ook gewoon op de straat parkeren als er te weinig parkeervakken zijn

• #149.343
  • #149.344
Als mijn ouders komen verzet ik mijn auto zodat ze wel voor de deur kunnen staan
Grote kans dat jouw auto dan ook voor iemand in de weg staat op zo een moment. Het is geen recht en wel de openbare ruimte dus ik kan de irritatie ook niet echt begrijpen eigenlijk. Als ik de kans krijg parkeer ik hem ook overal waar het voor mij de kortste afstand is naar mijn voordeur👍 daar betaal ik en jij wegenbelasting voor😃

• #149.345
als het stuk behoort tot openbare weg, kun je er niks aan doen. Kwestie van beleefdheid, maar als er geen plek is houd het op. Gelukkig heb ik geen last van dit gezeur.

• #149.346
Buren voor de zoveelste keer hun 2e auto voor m'n deur gezet. :mad:
Gebruik m'n auto maar 1x per week en elke keer als ik 'm gebruik, lijkt het alsof ze hun kans schoon zien om daar een auto neer te kletsen.
Echte first world problems, wel bloedirritant.
Boos kaartje met uitroepteken achter de ruitenwisser. Wij hadden de auto eergisteren in een zijstraatje gedaan omdat onze straat vol was. Gelijk een brief met een groot uitroepteken er op, met de tekst "graag in uw eigen straat parkeren, nu moeten mensen die slecht te been zijn verder lopen om thuis te komen." Want wij parkeren voor ons plezier niet voor ons eigen huis. Eigenlijk gewoon om ervoor te zorgen dat dikzakken wat meer gaan lopen.

• #149.347
Want wij parkeren voor ons plezier niet voor ons eigen huis. Eigenlijk gewoon om ervoor te zorgen dat dikzakken wat meer gaan lopen.

i see what you did there futurama GIF

En..ben jij dat dan of iemand anders van jouw gezin?

• #149.348
Boos kaartje met uitroepteken achter de ruitenwisser. Wij hadden de auto eergisteren in een zijstraatje gedaan omdat onze straat vol was. Gelijk een brief met een groot uitroepteken er op, met de tekst "graag in uw eigen straat parkeren, nu moeten mensen die slecht te been zijn verder lopen om thuis te komen." Want wij parkeren voor ons plezier niet voor ons eigen huis. Eigenlijk gewoon om ervoor te zorgen dat dikzakken wat meer gaan lopen.
Zet je dan ook je huisnummer en straatnaam erbij?

• #149.349
  • #149.350
Wel echt nederlands om op een papiertje te schrijven of je even ergens anders kan parkeren.

Koop een wielklem voor 200€ en zet die er gewoon een hele week op.

• #149.351
Wij wonen in een eenrichtingstraat en redelijk wat huizen hebben geen oprit of garage (waaronder ikzelf) en dan gaan vaak de mensen die wél een oprit en/of garage hebben op de beperkt aantal parkeerplaatsen staan ipv op hun eigendom, daar kan ik echt van kapot vallen.
Mijn werkbus parkeer ik ook al speciaal niet in de straat om plek vrij te houden.

• #149.352
Grote kans dat jouw auto dan ook voor iemand in de weg staat op zo een moment. Het is geen recht en wel de openbare ruimte dus ik kan de irritatie ook niet echt begrijpen eigenlijk. Als ik de kans krijg parkeer ik hem ook overal waar het voor mij de kortste afstand is naar mijn voordeur👍 daar betaal ik en jij wegenbelasting voor😃
Nee :P

We hebben een klein aandeel plekken waar je voor je eigen deur kan parkeren. Dat is precies evenveel auto’s als huizen, binnen het hofje.
De overige auto’s kan je verderop aan de weg zetten, daar staan geen huizen en sta je ook niet voor iemand z’n deur.

Nogmaals, was ook geen discussie waardig. Gewoon een irritatie dat het dan steeds en alleen weer bij mij voor de deur is.
Heb al zovaak gehad dat er iemand een spiegel afrijd of met z’n dronken b**kes tegen m’n auto aanfietst dat ik ‘m liever in het zicht heb.
Maar mede omdat de buren verder gewoon leuke mensen zijn, weinig zin spanning op te zoeken om zoiets.
Als ze er zoals jij in staan krijg je potentieel een “waarom ga je mij vertellen wat ik moet doen?! Wie denk je dat je bent!” om de oren, dus zoek 't liefst zo min mogelijk van dat contact met buren.

Laatst bewerkt:
  • #149.353
Ja lastig om daar een luchtig gesprek over te voeren.
Vooral gezien het gewoon openbare ruimte is, weliswaar een hofje en ze al een auto voor hun eigen deur hebben staan, maar in feite mogen ze het gewoon. Dus mensen kunnen in zulke situaties nog wel eens vaag reageren.

Lijkt me wel vanzelfsprekend dat het vervelend is voor een buur als ‘ie niet in het hofje z’n eigen auto kwijt kan.
Daarom zet ik ‘m ook niet voor anderen neer als ze ff weg zijn.

Lijkt me dus bewust een “kan me niks interesseren” / “opgestaan plaats vergaan” houding.

Maar als het nóg vaker gebeurt zal ik wel eens aanbellen en aangeven dat ik het wel prettig vind als ik voor de deur kan parkeren.
Blijft inderdaad ongemakkelijke situatie. Waar het logisch is om met elkaar rekening te houden, zit er meestal wel een tussen die zo'n ongeschreven fatsoensregel aan zijn laars lapt. Heb het in mn oude straat ook gehad met een directe buurman. En dan ook met een grote bedrijfsbus(2e wagen van hun). Met gevolg dat ik 2* keer met alle wekelijkse boodschappen de hele straat door kon. Bij de derde keer ben ik aan de deur gegaan met vriendelijke verzoek om die bus te verzetten. terwijl ik de auto liep lopen. Vervolgens werd de bus verzet....en had ik er de eerste tijd geen last meer van.

• #149.354
Stond gister een balhoofdlager te vervangen incl bussen. Dus ik sta die bussen uit het balhoofd te rammen met een dop/verlengstuk en hamer. Ram ik vol op mn vinger als mn vrouw binnenkomt om een bakkie te brengen. Of gebroken of scheurtje of zwaar gekneusd want het is dik en.blauw🤪

Laatst bewerkt:
  • #149.355
Stond gister een balhoofdlager te vervangen incl bussen. Dus ik sta die bussen uit het balhoofd te rammen met een dop/verlengstuk en hamer. Ram ik vol op mn vinger als mn vrouw binnenkomt om een bakkie te brengen. Of gebroken of scheurtje of zwaar gekneusd want het is dik en.blauw🤪
Foto!!!

Sorry broer maar keihard op je vinger slaan is zooo f*cked up, dat gevoel schreeuwt dan door je hele hand.

Sterkte man!

• #149.356
In me zak gesneden met scheren, bloeden als een rund :sad:
Normaal doet mijn vrouw dit, maar de meiden zijn op vakantie.

• #149.360
  • Heart
Waarderingen: AK
Terug
Naar boven