MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #149.322
  • #149.323
Buren voor de zoveelste keer hun 2e auto voor m'n deur gezet. :mad:
Gebruik m'n auto maar 1x per week en elke keer als ik 'm gebruik, lijkt het alsof ze hun kans schoon zien om daar een auto neer te kletsen.
Echte first world problems, wel bloedirritant.
Deze bestellen en die auto een straat verderop neer zetten.

• #149.324
Jazeker. Zo zie je maar wat er in iemand zijn leven kan gebeuren in redelijk korte tijd. beide nog geen 50j btw, ze was ook gezond met biologisch tuinieren etc. zo zie je maar dat die K ziekte iedereen kan overkomen. vegan, biologisch of niet. gewoon onbegrijpelijk
Zit geprogrammeerd in ons DNA. Kun je nog zo gezond leven, als je genen "aanstaan" dan ga je het krijgen, vroeg of laat.

• #149.325
Misschien effe luchtig met de buren over hebben? Als beetje normale mensen zijn, kunnen ze toch wel met jou rekening mee houden lijkt me?
Ja lastig om daar een luchtig gesprek over te voeren.
Vooral gezien het gewoon openbare ruimte is, weliswaar een hofje en ze al een auto voor hun eigen deur hebben staan, maar in feite mogen ze het gewoon. Dus mensen kunnen in zulke situaties nog wel eens vaag reageren.

Lijkt me wel vanzelfsprekend dat het vervelend is voor een buur als ‘ie niet in het hofje z’n eigen auto kwijt kan.
Daarom zet ik ‘m ook niet voor anderen neer als ze ff weg zijn.

Lijkt me dus bewust een “kan me niks interesseren” / “opgestaan plaats vergaan” houding.

Maar als het nóg vaker gebeurt zal ik (misschien) wel eens aanbellen en aangeven dat ik het wel prettig vind als ik voor de deur kan parkeren, maar ik het ze niet kan/wil verplichten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • #149.326
Zit geprogrammeerd in ons DNA. Kun je nog zo gezond leven, als je genen "aanstaan" dan ga je het krijgen, vroeg of laat.
Mwah hangt wel een beetje van het soort af. De blaaskanker die mijn vader heeft, had hij waarschijnlijk niet gehad als hij niet met chemische stoffen had gewerkt.

• #149.327
Mwah hangt wel een beetje van het soort af. De blaaskanker die mijn vader heeft, had hij waarschijnlijk niet gehad als hij niet met chemische stoffen had gewerkt.
Oh maar daar heb je helemaal gelijk in hoor. Dat zeker. Kankerverwekkend stffen kunnen iedereen kapot maken.

Wij mensen zijn slechts van vlees en bloed.

• #149.328
  • #149.329
Buren voor de zoveelste keer hun 2e auto voor m'n deur gezet. :mad:
Gebruik m'n auto maar 1x per week en elke keer als ik 'm gebruik, lijkt het alsof ze hun kans schoon zien om daar een auto neer te kletsen.
Echte first world problems, wel bloedirritant.
Was er ergens anders plek, of dat niet?
Ik zet hem overal neer als er geen plek is. Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan

• #149.330
Vooral gezien het gewoon openbare ruimte is, weliswaar een hofje en ze al een auto voor hun eigen deur hebben staan, maar in feite mogen ze het gewoon. Dus mensen kunnen in zulke situaties nog wel eens vaag reageren.

Lijkt me wel vanzelfsprekend dat het vervelend is voor een buur als ‘ie niet in het hofje z’n eigen auto kwijt kan.

Lijkt me dus bewust een “kan me niks interesseren” / “opgestaan plaats vergaan” houding.

Maar als het nóg vaker gebeurt zal ik wel eens aanbellen en aangeven dat ik het wel prettig vind als ik voor de deur kan parkeren.
Jij hebt gewoon andere normen en waarden als zij. De kans is aanwezig dag zij het niet erg zullen vinden als iemand voor hun deur parkeert.

• #149.331

Maar als het nóg vaker gebeurt zal ik wel eens aanbellen en aangeven dat ik het wel prettig vind als ik voor de deur kan parkeren.
Jij gebruikt de auto maar een keer per week, dus dan is het minder erg als jij verder moet lopen!
:trollfacex:

• #149.334
  • #149.335
Was er ergens anders plek, of dat niet?
Ik zet hem overal neer als er geen plek is. Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan
Haha ja, dat is normaal in gewone woonwijken. Maar we wonen hier met z’n 5en en hebben voor elk huis een parkeerplek.
Dus iedereen staat altijd met dezelfde auto op dezelfde plek.

Waarin je dus je auto voor de deur zet, en de 2e auto aan de straat. Snap verder ook dat het een first world problem is hoor, maar is altijd wel een “god***domme moet ik weer omdraaien”

• #149.336
Haha ja, dat is normaal in gewone woonwijken. Maar we wonen hier met z’n 5en en hebben voor elk huis een parkeerplek.
Vaak zie je toch dat sommige mensen vinden dat het plekje waar zij altijd staan og voor hun huis of "whatever" een beetje hun plekje is.

Zijn die parkeerplekken ook recht voor de huizen, of zijn het vijf huizen met totaal vijf plekken?

• #149.337

Waarin je dus je auto voor de deur zet, en de 2e auto aan de straat.
Ok, dat verandert de zaak wel iets.

• #149.338
Vaak zie je toch dat sommige mensen vinden dat het plekje waar zij altijd staan og voor hun huis of "whatever" een beetje hun plekje is.

Zijn die parkeerplekken ook recht voor de huizen, of zijn het vijf huizen met totaal vijf plekken?
Direct voor het huis, ‘stoep’ valt ook onder mijn perceel, niet dat dat iets aan de situatie wijzigt, behalve dat ze daar overheen lopen :’)

Maar zal idd gewoon andere normen en waarden zijn. Ik verzoek mijn visite ook om ff buiten het hofje te parkeren omdat dat de “etc” parkeerplaatsen zijn. Doet de rest overigens ook.

• #149.339
Haha ja, dat is normaal in gewone woonwijken.
Ok. Geef je je visite dan ook instructies? Serieuze vraag.

Volgens mij zijn er vrijwel geen wijken waar voldoende parkeerplekken zijn. De meeste huishoudens zijn nu eenmaal tweeverdieners.

Maare als het een ongeschreven regel is in jouw wijk, kaart het dan eens aan bij je andere buren? Of bij diegene (je kan toch vragen of er wel eens op zijn of haar plek geparkeerd wordt?). Persoonlijk zou ik liever hebben dat je het aankaart (want niet bewust) dan dat het gaat sluimeren.

• #149.340
Ok. Geef je je visite dan ook instructies? Serieuze vraag.

Volgens mij zijn er vrijwel geen wijken waar voldoende parkeerplekken zijn. De meeste huishoudens zijn nu eenmaal tweeverdieners.

Maare als het een ongeschreven regel is in jouw wijk, kaart het dan eens aan bij je andere buren? Of bij diegene (je kan toch vragen of er wel eens op zijn of haar plek geparkeerd wordt?). Persoonlijk zou ik liever hebben dat je het aankaart (want niet bewust) dan dat het gaat sluimeren.
M’n post was sowieso meer gewoon ff klagen en niet per sé een hele discussie hoor :P het is ook niet dramatisch, gewoon licht irritant.
Maar ja, ik geef visite altijd aan dat ze aan de straatkant moeten parkeren.
Als mijn ouders komen verzet ik mijn auto zodat ze wel voor de deur kunnen staan, en dus niet hoeven te lopen.
Voor de rest wordt nooit een andere auto neergezet, de enige die dat wel doen zijn mijn buren aan de ene kant, en het is ook exclusief bij mij voor de deur :’)
Maar zou zo maar kunnen zijn dat vroeger de andere buren hebben gevraagd niet voor hun deur te parkeren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven