MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #149.522
Er is vooral veel speculatie omdat er zoveel discussie is over het hele event, dus ik gok dat ze voorlopig nog geen officiëel statement naar buiten zullen brengen wat een heel concreet antwoord gaat geven op wat er precies gebeurt is. We hebben sowieso weinig veelzeggende communicatie van de organisatie gezien, dus dat geeft wel aan dat ze proberen alle brandjes half te blussen en de kern van de vragen ontwijken. Er gaan veel verhalen in de ronde, maar een herhalende factor is wel dat er schijnbaar een hele vervelende Israelische journalist meerdere teams heeft lastig gevallen met onrespectvolle vragen en opmerkingen, o.a over het feit dat Joost zijn ouders/vader overleden zijn.

Ik denk dat ze sowieso heel erg veel gezeur gaan krijgen als ze besluiten Joost te diskwalificeren, mede omdat heel erg veel mensen achter zijn 'Waarom zou ze het niet moeten beantwoorden?' vraag staan waar de Israelische zangeres geen antwoord gaf op de vraag of door haar aanwezigheid, het gehele festival in 'gevaar' werd gebracht tijdens de persconferentie. Sowieso is het een hypocriet verhaal, want Rusland mocht in 2022 niet meedoen vanwege politieke redenen en nu proberen ze te doen alsof het geen politiek gedreven festival is.

Oh, en de grootste sponsor (MorrocanOil) schijnt een Israelisch opgericht merk te zijn. Dus dat is ook een interessant feitje aangezien er dus ook een financieel incentive is om de Israelische inzending niet tegen te houden en gewoon te laten participeren. Al met al is er een grote trend te zijn dat veel landen Israel een hand boven het hoofd houden, net zoals 'onze' regering met de funding voor de straaljagers naar Israel die ze absoluut niet kwijt willen.

• #149.523
Het gezegde spreekt vaker over: "Aan de heidenen overgeleverd zijn" en is gebaseerd op het Nieuwe Testament.

Variaties met zowel Joden als Turken komen voor. Die laatste kan je zien in de tijdsgeest (Ottomaanse Rijk) van "Liever Turks dan Paaps", daar hebben de protestanten aardig hun zin in gekregen.

Ik zal eens kijken uit welke hoek de joodse variant het meest gebruikt werd, ben ik wel benieuwd naar.

En liever turx dan paaps, die kende ik al even . Wel een prachtig oud gezegde, die weinig mensen kennen, leuk👍 ( ben veel met oude gezegdes bezig)
EwHmGAuXEAA6j4A (1).jpg

• #149.524
Wat is er nou precies gebeurt? Joost mag het weten. Vliegtuig instappen en weg van die poppenkast.

• Haha
Waarderingen: BB_
  • #149.525
Al met al is er een grote trend te zijn dat veel landen Israel een hand boven het hoofd houden, net zoals 'onze' regering met de funding voor de straaljagers naar Israel die ze absoluut niet kwijt willen.
Onze regering financieert de F-35 voor Israël niet, hoe kom je daarbij?

Ik ben je overigens met je eens dat er consequenties aan de acties van Israël zouden moeten zitten voor wat betreft wapenleveranties.

• #149.526
Echt ontzettend interessant wat er allemaal gebeurt op dat f**got festijn.

• #149.529

Ik had overigens ook niet verwacht dat zoveel mensen zich druk zouden maken over die poppenkast. Ik dacht de meeste mensen dat hele festival ruk vonden en er ver van weg bleven.

• #149.530
  • #149.531
Ik had overigens ook niet verwacht dat zoveel mensen zich druk zouden maken over die poppenkast. Ik dacht de meeste mensen dat hele festival ruk vonden en er ver van weg bleven.
Is het ook, een poppenkast.
Maar dit is de 1ste keer dat ik de Nederlandse inzending echt een leuk liedje vind. En blijkbaar ben ik niet de enige.

• #149.532
Dat zijn geen Nederlandse onderdelen. Dat zijn onderdelen vanuit de VS waar Nederland niets over te zeggen heeft. In Nederland bevindt zich een logistieke hub voor andere (Europese) landen. Ofwel: F-35-onderdelen geproduceerd door en in het bezit van de VS worden naar Nederland gestuurd en daar opgeslagen en verder gedistribueerd. De rechter heeft voor dat laatste een stokje gestoken. Dit betekent dat de VS de onderdelen nu rechtstreeks zullen gaan sturen in plaats van via Nederland.

Feitelijk verandert er dus niet zo veel, het is meer een en signaal dat nu afgegeven wordt. Nadeel is alleen dat Nederland door de VS nu als onbetrouwbare of onvoorspelbare partner kan worden gezien.

Het gaat dus niet om Nederlands middelen/materieel, enkel om de routering via Nederland.

Laatst bewerkt:
  • #149.533

Ik denk dat het vooral om het probleem gaat en niet zozeer om het festival (kijken) zelf.

• #149.534
Dat zijn geen Nederlandse onderdelen. Dat zijn onderdelen vanuit de VS waar Nederland niets over te zeggen heeft. In Nederland bevindt zich een logistieke hub voor andere (Europese) landen. Ofwel: F-35-onderdelen geproduceerd door en in het bezit van de VS worden naar Nederland gestuurd en daar opgeslagen en verder gedistribueerd. De rechter heeft voor dat laatste een stokje gestoken. Dit betekent dat de VS de onderdelen nu rechtstreeks zullen gaan sturen in plaats van via Nederland.

Feitelijk verandert er dus niet zo veel, het is meer een en signaal dat nu afgegeven wordt. Nadeel is alleen dat Nederland door de VS nu als onbetrouwbare of onvoorspelbare partner kan worden gezien.

Het is dus niet om Nederlands middelen/materieel, enkel om de routering via Nederland.
Dat is nog niet zeker, aangezien de staat blijkbaar tegen de uitspraak wil in gaan omdat ze het hier niet mee eens zijn. Hoe dan ook blijft het raar dat de overheid er zo gebrand op is in die constructie te blijven, de enige logische motivatie die ze daarvoor zullen hebben is op welke manier dan ook waarschijnlijk financieel.

• #149.535
Dat is nog niet zeker, aangezien de staat blijkbaar tegen de uitspraak wil in gaan omdat ze het hier niet mee eens zijn. Hoe dan ook blijft het raar dat de overheid er zo gebrand op is in die constructie te blijven, de enige logische motivatie die ze daarvoor zullen hebben is op welke manier dan ook waarschijnlijk financieel.
Dat en een betrouwbare NAVO partner zijn, prima motivatie in mijn ogen.

• #149.537
Daar zit wel wat meer achter.

• #149.539

Ondertussen zou je het haast discriminerend vinden hoe er meer non-binaire/LGBTQ+ dan binaire hetero artiesten meedoen. Zweden moest zelfs moeite doen om een Zweeds non-binair artiest te vinden, die heeft er eentje uit Duitsland terug gehaald. Maar gezien er statistisch gezien meer mensen gewoon binair zijn, is er wel een bepaalde vorm van discriminatie bij het Eurovision woke contest. Maar dat is dan allemaal wel oke, want dat past in het straatje van een bepaalde groepering.

Was tot 2018 wel leuk, maar wat een gezeik is dat tegenwoordig. En dan dat kinderachtige gedoe tegenover Israël, alsof de artiest degene is die de Palestijnen onderdrukt. Hoe sneu kun je zijn om boo te roepen of je rug om te keren tijdens de act. :o

• #149.540
Gewoon Eurovisie Songfestival boycotten. Mja doet ook bijna niemand.

Terug
Naar boven