Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #150.101
Melatonine is voor mij wel de redding die wisseldiensten beter te doen maakt, maar het is heen wondermiddel waardoor ik zomaar eventjes vroeg in slaap kan vallen.

Maar megadose 1x per week, hoe ziet dat er uit dan?

Ik neem meestal 6mg 30-60 min voor het slapen als ik voel dat ik nog niet moe ben. En als ik niet op hoef te staan op een bepaalde tijd neem ik het niet, maar dan schuift mijn ritme 1-2 uur per nacht op als in een 'ochtendmens' ritme zit.
Oh ja, ik zie 6mg al als megadose :p
Als ik 5mg neem (merk dat CBD/Tryptofaan & Valeriaan het effect nog wel boosten) 1 week lang dan kan ik bijna geheel nauwkeurig m'n slaapritme instellen
Halfuur van te voren voor gewenste slaaptijd innemen en klaar
Daarbij helpt mediteren ook erg goed, hoe zweverig t ook klinkt

• #150.102
Als ik 5mg neem (merk dat CBD/Tryptofaan & Valeriaan het effect nog wel boosten) 1 week lang dan kan ik bijna geheel nauwkeurig m'n slaapritme instellen
Ik weeg meer dan 100kg en moet zeker 10mg nemen. Ben dan wel vaak nog de halve dag slaperig.

• #150.103
Meditatie is niet zweverig. Zouden meer mensen gewoon moeten doen.

Of iig even alleen durven te zijn met je gedachten ipv altijd maar afgeleid te moeten zijn .

• #150.105
Was het maar giftig, iets chemisch, volgens mij zijn het minuscuul kleine wormpjes wat ze rond bukakee-en.

1716802184876.jpeg

:angstig: :kots:

Dit heb ik ook, als kind ging ik dan maar tot middernacht boeken lezen, maar had ik wel genoeg aan 7 uur slaap dus alsnog vroeg op. Nooit op natuurlijke wijze kunnen veranderen. Misschien iets van een "nachtuil" persoon ofzo? Wij waren de vroeger de krijgers geweest die 's nachts de wacht hielden en op gevaarlijk wild gingen jagen. :cool:
Die `krijgers` haalden door tot diep in de nacht met zelfgebrouwen alcoholische versnapering.

• #150.106
Maar het zijn al die figuren; thuisklussers, gemeentewerkers, en bouw personeel, welke altijd om 7 uur beginnen omdat ze 's middags lekker vrij willen zijn. (want moeten de hele middag in de tuin zitten bleren met muziek aan) Zijn ze vanaf 9-10 uur stil want het lawaaierige werk moest natuurlijk zogenaamd eerst.
True that !

• #150.107
Dit heb ik ook, als kind ging ik dan maar tot middernacht boeken lezen, maar had ik wel genoeg aan 7 uur slaap dus alsnog vroeg op. Nooit op natuurlijke wijze kunnen veranderen. Misschien iets van een "nachtuil" persoon ofzo? Wij waren de vroeger de krijgers geweest die 's nachts de wacht hielden en op gevaarlijk wild gingen jagen. :cool:

Zo herkenbaar dit.

Inmiddels is het wel duidelijk dat niet iedereen het zelfde slaapritme heeft. Wij vallen dan inderdaad in de nachtuil groep die tot laat wakker zou blijven. Wat ook wel grappig is is dat ik ook heel gevoelig ben voor licht en zeer goed nachtzicht heb. Toeval?

Mijn hoeveelheid slaap wisseld heel erg. Soms 4-5 uur als ik een slechte nacht heb, dan weer 10+uur als het goed gaat en ik de tekorten in kan halen.

Ik kan ook niet op de bank in slaap vallen of het vliegtuig, auto, ect zoals veel mensen dat kunnen. Ik slaap ook niet voor de nachtdienst en heb weinig moeite met 24 uur lang wakker blijven, zeker als ik die nacht ervoor goed geslapen heb.

Maarja, we moeten er mee leren leven.

• #150.108
omdat tussen 5-7 de slavenwekker afgaat maakt maakt dat nog geen normale tijd om wakker te worden.
Die slavenwekker zorgt er wel voor dat mensen op hun 30+ jarige leeftijd niet meer bij hun ouders hoeven te wonen, just saying

• #150.110
Maar het zijn al die figuren; thuisklussers, gemeentewerkers, en bouw personeel, welke altijd om 7 uur beginnen omdat ze 's middags lekker vrij willen zijn

Je bedoelt dat zij om 7 uur beginnen omdat ze meerdere werkzaamheden elders hebben en ze graag voor het avondeten thuis willen zijn?

Je doet nu alsof al het bouwpersoneel dat om 7 uur begint, smiddags niet werkt.

• #150.112
Zo herkenbaar dit.

Inmiddels is het wel duidelijk dat niet iedereen het zelfde slaapritme heeft. Wij vallen dan inderdaad in de nachtuil groep die tot laat wakker zou blijven. Wat ook wel grappig is is dat ik ook heel gevoelig ben voor licht en zeer goed nachtzicht heb. Toeval?

Mijn hoeveelheid slaap wisseld heel erg. Soms 4-5 uur als ik een slechte nacht heb, dan weer 10+uur als het goed gaat en ik de tekorten in kan halen.

Ik kan ook niet op de bank in slaap vallen of het vliegtuig, auto, ect zoals veel mensen dat kunnen. Ik slaap ook niet voor de nachtdienst en heb weinig moeite met 24 uur lang wakker blijven, zeker als ik die nacht ervoor goed geslapen heb.

Maarja, we moeten er mee leren leven.
`Slaap inhalen` is helaas niet mogelijk.

• #150.114
Maar het zijn al die figuren; thuisklussers, gemeentewerkers, en bouw personeel, welke altijd om 7 uur beginnen omdat ze 's middags lekker vrij willen zijn. (want moeten de hele middag in de tuin zitten bleren met muziek aan) Zijn ze vanaf 9-10 uur stil want het lawaaierige werk moest natuurlijk zogenaamd eerst.

Het zijn al die figuren zonder werk die lopen te huilen dat werkvolk vroeg begint omdat hun zo nodig hun schoonheidsslaapje nodig hebben omdat ze anders de rest van de dag zich vervelen door teveel aan vrije tijd.

Echt bijzonder dat je in de veronderstelling bent dat werkend Nederland zich aan een thuiszitter moet aanpassen. Je mist echt wel een paar aansluitingen in je brein.

• #150.115
Die slavenwekker zorgt er wel voor dat mensen op hun 30+ jarige leeftijd niet meer bij hun ouders hoeven te wonen, just saying
Omdat we als maatschappij minder productief zijn dan mogelijk is omdat we ons massaal vasthouden aan het slaapritme van één groep kunnen mensen eerder het huis uit?

Oke....

• #150.116
  • #150.117
Het zijn al die figuren zonder werk die lopen te huilen dat werkvolk vroeg begint omdat hun zo nodig hun schoonheidsslaapje nodig hebben omdat ze anders de rest van de dag zich vervelen door teveel aan vrije tijd.

Echt bijzonder dat je in de veronderstelling bent dat werkend Nederland zich aan een thuiszitter moet aanpassen. Je mist echt wel een paar aansluitingen in je brein.
Jongens ik werk gewoon full time he laten we dat wel even voorop stellen :roflol:

Ik heb ook aanzien meer begrip voor overlast van werk dan van recreatie.

Al durf ik wel ter discussie te stellen in hoeverre elke paar weken het gras maaien met een onnodig luid stuk gereedachap echt nuttig werk is....

• #150.119
Jongens ik werk gewoon full time he laten we dat wel even voorop stellen :roflol:

Ik heb ook aanzien meer begrip voor overlast van werk dan van recreatie.

Al durf ik wel ter discussie te stellen in hoeverre elke paar weken het gras maaien met een onnodig luid stuk gereedachap echt nuttig werk is....

Ging niet over jou.

Terug
Naar boven