- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
's Nachts jagen, was dat bij het licht van de lantaarnpalen?Was het maar giftig, iets chemisch, volgens mij zijn het minuscuul kleine wormpjes wat ze rond bukakee-en.
![]()
![]()
Dit heb ik ook, als kind ging ik dan maar tot middernacht boeken lezen, maar had ik wel genoeg aan 7 uur slaap dus alsnog vroeg op. Nooit op natuurlijke wijze kunnen veranderen. Misschien iets van een "nachtuil" persoon ofzo? Wij waren de vroeger de krijgers geweest die 's nachts de wacht hielden en op gevaarlijk wild gingen jagen.![]()

De meeste mensen zijn gemiddeld en kunnen prima in een ritme komen of veranderen van ritme. Een veel kleiner percentage dan mensen zelf denken zijn ochtend- of avondmensen. Een uitdaging is wel dat het natuurlijke ritme van mensen niet precies 24 uur is en dat velen de neiging hebben om steeds net iets later naar bed te gaan. Daarom denken heel veel mensen ten onrechte dat ze een avondmens zijn, maar dat is opgebouwde vermoeidheid.
Net als dat een vast ritme voor bijna alle mensen beter werkt, maar daar wil ook niet iedereen aan toegeven.
Uitzonderingen zijn er altijd, die bevestigen de regel. Mogelijk ben jij er een van.