Snap dat dat vervelend is om te horen als ouder. Het moet alleen niet zo zijn dat ze een sticker of zelfs diploma krijgen omdat ze alleen mee hebben gedaan. Het is immers vrij noodzakelijk dat ze daadwerkelijk kunnen zwemmen. Als ze verzuipen als jij net even niet keek zou je daar helemaal kapot van zijn en zou je willen dat het wat strenger was.
Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat ik vrij ouderwets opgevoed ben voor mijn leeftijd. Ik kreeg het ook nooit te horen als ik iets goed deed en alleen als het fout was. Moest het wel heel goed doen als ik daar een compliment over kreeg. Kan me nog goed herinneren dat mijn opa me een keer het huis uit stuurde nadat ik naar huis gevolgd was door iemand die me op school peste met de boodschap dat ik pas naar binnen mocht als ik hem inmekaar had getrapt. Klinkt wat cru maar ik ben er dankbaar voor dat mij nooit veren in mijn reet zijn gestoken als ik iets middelmatig of zelfs slecht deed, dat uit zich in je doen en laten als volwassene. In mijn ogen in positieve zin.
Mijn zwem leraar heeft me waar mijn ouders bij stonden met kop en kont het bad in gesmeten vroeger als ik zat te kloten of er met de pet naar gooide. Was voor mij niet meer dan normaal.