Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #150.701
Dat is wel erg jong ja. Al kan ik de situatie niet beoordelen, ik ben niet van het softe.
Ook mijn dochtertje bij strenge Sensei gedaan, toen ze 6 was. Hoorde al verhalen dat moeders hun kind daar weghaalden en naar Dojo van zijn broertje deden.
Soft hoeft voor mij ook niet hoor. Maar dit is voor mij onredelijk. We gaan het zien zaterdag ;)

• #150.702
  • #150.704
Vandaag de laatste zwemles voor het B diploma van de kleine.

Zegt de lerares tegen de groep: Als jullie tijdens het diploma zwemmen zo zwemmen zakken jullie allemaal.

Toen ik dat hoorde heb ik me toch behoorlijk moeten inhouden niet gigantisch uit m'n slof te schieten.

Daarna alsnog aangesproken en zegt ze doodleuk 'tsja als ze niet goed zwemmen zakken ze gewoon hoor en met jou praat ik alleen over je dochter en met de andere heb ik niks te maken'.

Ik sta niet voor mezelf in als dat echt gaat gebeuren. Geef je kinderen faalangst voor het leven.
Snap dat dat vervelend is om te horen als ouder. Het moet alleen niet zo zijn dat ze een sticker of zelfs diploma krijgen omdat ze alleen mee hebben gedaan. Het is immers vrij noodzakelijk dat ze daadwerkelijk kunnen zwemmen. Als ze verzuipen als jij net even niet keek zou je daar helemaal kapot van zijn en zou je willen dat het wat strenger was.

Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat ik vrij ouderwets opgevoed ben voor mijn leeftijd. Ik kreeg het ook nooit te horen als ik iets goed deed en alleen als het fout was. Moest het wel heel goed doen als ik daar een compliment over kreeg. Kan me nog goed herinneren dat mijn opa me een keer het huis uit stuurde nadat ik naar huis gevolgd was door iemand die me op school peste met de boodschap dat ik pas naar binnen mocht als ik hem inmekaar had getrapt. Klinkt wat cru maar ik ben er dankbaar voor dat mij nooit veren in mijn reet zijn gestoken als ik iets middelmatig of zelfs slecht deed, dat uit zich in je doen en laten als volwassene. In mijn ogen in positieve zin.

Mijn zwem leraar heeft me waar mijn ouders bij stonden met kop en kont het bad in gesmeten vroeger als ik zat te kloten of er met de pet naar gooide. Was voor mij niet meer dan normaal.

• #150.705
Dat is wel erg jong ja. Al kan ik de situatie niet beoordelen, ik ben niet van het softe.
Ook mijn dochtertje bij strenge Sensei gedaan, toen ze 6 was. Hoorde al verhalen dat moeders hun kind daar weghaalden en naar Dojo van zijn broertje deden.
Je dochter is nu zelf sensei?
Wat voor art dan eigenlijk?

• #150.706
Snap dat dat vervelend is om te horen als ouder. Het moet alleen niet zo zijn dat ze een sticker of zelfs diploma krijgen omdat ze alleen mee hebben gedaan. Het is immers vrij noodzakelijk dat ze daadwerkelijk kunnen zwemmen. Als ze verzuipen als jij net even niet keek zou je daar helemaal kapot van zijn en zou je willen dat het wat strenger was.

Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat ik vrij ouderwets opgevoed ben voor mijn leeftijd. Ik kreeg het ook nooit te horen als ik iets goed deed en alleen als het fout was. Moest het wel heel goed doen als ik daar een compliment over kreeg. Kan me nog goed herinneren dat mijn opa me een keer het huis uit stuurde nadat ik naar huis gevolgd was door iemand die me op school peste met de boodschap dat ik pas naar binnen mocht als ik hem inmekaar had getrapt. Klinkt wat cru maar ik ben er dankbaar voor dat mij nooit veren in mijn reet zijn gestoken als ik iets middelmatig of zelfs slecht deed, dat uit zich in je doen en laten als volwassene. In mijn ogen in positieve zin.

Mijn zwem leraar heeft me waar mijn ouders bij stonden met kop en kont het bad in gesmeten vroeger als ik zat te kloten of er met de pet naar gooide. Was voor mij niet meer dan normaal.
Ben het ook niet met je oneens.
Maar ze gaan sowieso pas op mogen wanneer ze minstens 3x hebben laten zien dat ze de eis beheersen. Dus dan is het diploma meer een 'kers op de taart' imo.

• #150.709
Even ter beeldvorming, ik had bij bij in de opkomst een jongen zitten van 18 die ze nog met zo'n plankje moesten leren zwemmen. Dus zulk soort dingen horen gewoon enigsinds streng te zijn.

• #150.711
Ach, sorry dat is natuurlijk ook een art.
Ik had met jujutsu een sensei die naast zijn zwarte band Jujutsu ook de zwarte band judo heeft...heb hem als gele bander zo vaak op de grond willen leggen maar lukte nooit, zelfs niet als ik vanuit het niets tijdens een gesprek aanviel.....logisch, maar ik wilde het gewoon bevestigd zien dat het nooit lukte hahha

• #150.712
Ach, sorry dat is natuurlijk ook een art.
Ik had met jujutsu een sensei die naast zijn zwarte band Jujutsu ook de zwarte band judo heeft...heb hem als gele bander zo vaak op de grond willen leggen maar lukte nooit, zelfs niet als ik vanuit het niets tijdens een gesprek aanviel.....logisch, maar ik wilde het gewoon bevestigd zien dat het nooit lukte hahha
Zwarte band stelt niet veel voor, gaat om hoeveel dans je hebt.

• #150.715
Ik ook, alleen ik moest er heen. Of ik wou of niet
Hahah dat had ik ook wel eens ja. Ook al vond ik het wel vaak leuk. Heb het heel kort op landelijk wedstrijd niveua gedaan maar kwam uiteindelijk in een hogere gewichtsklasse met allemaal jongens van een jaar of 2 a 3 ouder(en ook veel zwaarder) dus toen was het niks meer. Ook nog 2 jaar kickboxen gedaan

• #150.716
Hahah dat had ik ook wel eens ja. Ook al vond ik het wel vaak leuk. Heb het heel kort op landelijk wedstrijd niveua gedaan maar kwam uiteindelijk in een hogere gewichtsklasse met allemaal jongens van een jaar of 2 a 3 ouder(en ook veel zwaarder) dus toen was het niks meer. Ook nog 2 jaar kickboxen gedaan
Ik was nog geen 5j en werd gevloerd door meisje van 9. Dat was niet echt fijn toen.
Ik ben keihard opgevoed, met harde hand, die ik ook vaak voelde

• #150.717
Ik was nog geen 5j en werd gevloerd door meisje van 9. Dat was niet echt fijn toen.
Ik ben keihard opgevoed, met harde hand, die ik ook vaak voelde
Kan het me goed herinneren dat bij mijn eerste wedstrijd ook een meisje in onze pool zat. Had van iedereen gewonnen behalve mij toen, die was echt goed had er wel moeite mee. En opvoeding mag ook wel wat harder zijn dan de meeste tegenwoordig. Heb zelden een tik gehad maar als ik er een kreeg was het wel terecht.

• #150.719
🤣 Ja jij legt ook een zwarte bander zo op de grond he.

Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Ik heb ook een zwarte band judo. Alleen doe al jaren geen judo meer. Iemand die er zijn hele leven mee bezig is, verlies je sowieso van.

• #150.720

Rubberentegelgeneratie

Terug
Naar boven