XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #151.361
Niemand durft wil een 2.000 jaar oude Franse (en Europese) traditie te beledigen
1722031719987.png

• #151.365
Sorry hoor, maar waar zit ik hier naar te gluren? Wat heeft dit nog met Frankrijk of de Olympische Spelen te maken? Buiten dat Franse tradities belachelijk worden gemaakt.

Frankrijk dat ook wel "De oudste dochter van de Kerk" genoemd wordt.

Ter referentie

• #151.368
En meer van die losgeslagen ellende.

Triest he ? Schandalig zelfs.
En dan zijn wij in Nederland natuurlijk best wel wat gewend.
Hoe kijken ze hier naar in China of Rusland of Iran ?
En door dit soort opgedrongen onzin gaan steeds meer mensen conservatief of nog extremer rechts kiezen.
Deze woke linkse gemeenschap kan niet bepalen wat wij te zien krijgen.
Geheel terecht dat het regende, de bliksem had ook zo nu en dan mogen in slaan.

• #151.369
- gaat offtopic
- verplaatst de discussie naar waar het wel hoort
- krijgt een topicban

Oké :hahaha:

• #151.373
Eén of ander vies LBTIQHZ+ wezen op gesluierde geit die de maan doorklieft als openings ceremonie.
Ik ga stuk 🤣

Zon geintje gaat je je leven kosten helaas. En je krijgt een gigantische stempel van extreem links op je hoofd.

• #151.376
1 maand geleden (27 juni) zei ik tegen ex dat we een fatsoenlijk schema moeten maken mbt waar en wanneer ons kind zal zijn tijdens de zomervakantie.

De eerste 3 weken nadat ik het aangaf, gaf ik meerdere mogelijkheden aan ("I'll let you know" als antwoord) en heb ik meerdere keren aangegeven dat we het moeten bespreken zodat ik fatsoenlijk activiteiten kan plannen.

De laatste week (ook laatste week van kind zijn school) heb ik elke dag aangegeven dat hij moet reageren op de voorstellen, of zelf met een voorstel komen. Alles wordt 'gelezen' maar verder genegeerd.

Het is nu zomervakantie. Ex communiceert niet.

Zulk gedrag maakt mij echt pisnijdig. Ons kind geeft routine nodig. Ex zorgt daar niet voor, kiest ervoor om hem (kind) tussen ons (ex en ik) te zetten..

Waarom doen mensen dit?! Enige die hij hiermee kwetst is ons kind.. :(

• #151.377
1 maand geleden (27 juni) zei ik tegen ex dat we een fatsoenlijk schema moeten maken mbt waar en wanneer ons kind zal zijn tijdens de zomervakantie.

De eerste 3 weken nadat ik het aangaf, gaf ik meerdere mogelijkheden aan ("I'll let you know" als antwoord) en heb ik meerdere keren aangegeven dat we het moeten bespreken zodat ik fatsoenlijk activiteiten kan plannen.

De laatste week (ook laatste week van kind zijn school) heb ik elke dag aangegeven dat hij moet reageren op de voorstellen, of zelf met een voorstel komen. Alles wordt 'gelezen' maar verder genegeerd.

Zulk gedrag maakt mij echt pisnijdig. Ons kind geeft routine nodig. Ex zorgt daar niet voor, kiest ervoor om hem (kind) tussen ons (ex en ik) te zetten..

....in een scheiding is het kind ALTIJD de dupe....zeker wanneer de oorlog tussen de ouders niet stopt, onmacht, frustratie, haat
samen oplossen is the key...en ja dat kan als jullie je verplaatsen in het kind..

• #151.378
....in een scheiding is het kind ALTIJD de dupe....zeker wanneer de oorlog tussen de ouders niet stopt, onmacht, frustratie, haat
samen oplossen is the key...en ja dat kan als jullie je verplaatsen in het kind..

100% mee eens. Zo zielig dit. Daarom weiger ik ook erover te praten met hem wanneer ik kind wegbreng/ophaal (naar ex), want ik wil niet dat kind er ook maar iets van meekrijgt.

Verder proberen activiteiten te plannen die makkelijk te verschuiven zijn denk ik :o

Al wilt kind vooral bij mij zijn en heeft zijn vader (m'n ex dus) aangegeven dat hij maandag hele dag, dinsdag nacht, vrijdag hele dag en nacht en zondag hele dag en nacht andere dingen te doen heeft en hij niet ons kind kan hebben (hij werkt niet..)

Dus die dagen heb ik in ieder geval :D en dan lekker 9-10 daagjes naar Nederland :D

• #151.379

Je bericht doet me heel erg denken aan hoe mijn ex doet, en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van.
Ze vertelt mij wat mijn kind nodig heeft, volgens haar.
Ze vertelt mij wat ik allemaal moet doen, volgens haar.
En als ze haar zin niet krijgt dan doe ik mijn kind tekort, volgens haar.
Ondertussen doen mijn kinderen het beter bij mij dan bij haar, maar dat terzijde.

Eerlijk gezegd praat je volgens mij vanuit je eigen emotie.
Volgens mij spreekt de pijn die je voelt dat je kind naar jouw idee tekort wordt gedaan.
Dat betekent alleen nog niet dat hij hetzelfde moet doen als jou, of dat beter is voor je kind.
Ik heb ook minder structuur dan mijn ex, en daar gaan de kinderen niet dood van.
Sterker nog, ik denk dat het vaak beter voor kinderen is om beide kanten te kennen.

Als je wilt weten wat er is en je kind voorop wilt stellen, ga dan eens een gelijkwaardig gesprek met hem aan.
Het is doodvermoeiend om in gesprek met mensen te gaan die denken alles beter te weten, hun oordeel al klaar hebben en alles willen bepalen.
Mogelijk is dat ook de reden dat hij geen zin meer heeft om te antwoorden.

• #151.380
Je bericht doet me heel erg denken aan hoe mijn ex doet, en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van.
Ze vertelt mij wat mijn kind nodig heeft, volgens haar.
Ze vertelt mij wat ik allemaal moet doen, volgens haar.
En als ze haar zin niet krijgt dan doe ik mijn kind tekort, volgens haar.
Ondertussen doen mijn kinderen het beter bij mij dan bij haar, maar dat terzijde.

Eerlijk gezegd praat je volgens mij vanuit je eigen emotie.
Volgens mij spreekt de pijn die je voelt dat je kind naar jouw idee tekort wordt gedaan.
Dat betekent alleen nog niet dat hij hetzelfde moet doen als jou, of dat beter is voor je kind.
Ik heb ook minder structuur dan mijn ex, en daar gaan de kinderen niet dood van.
Sterker nog, ik denk dat het vaak beter voor kinderen is om beide kanten te kennen.

Als je wilt weten wat er is en je kind voorop wilt stellen, ga dan eens een gelijkwaardig gesprek met hem aan.
Het is doodvermoeiend om in gesprek met mensen te gaan die denken alles beter te weten, hun oordeel al klaar hebben en alles willen bepalen.
Mogelijk is dat ook de reden dat hij geen zin meer heeft om te antwoorden.

Hoe kan ik een gelijkwaardig gesprek met hem aan gaan als hij al een maand lang niet wilt praten over een zomervakantie schema? :thinking:

Dit gaat niet over hoe hij opvoed of wat mijn kind wel of niet tekort krijgt..
Dit gaat over ontiegelijk slechte communicatie omtrent ons kind.

Wat jouw ex doet, doe ik niet. Ik zeg niet wat hij moet doen, wat kind nodig heeft en dergelijke..

Dus ik denk dat jij jouw reactie vooral op basis van jouw emoties en ervaring hebt geschreven, want wat mijn frustratie is, heeft niks met zijn opvoeding te maken.

Terug
Naar boven