AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #152.901
Een nieuwe les methodiek voor leren lezen groep 3

IMG_4897.jpeg

Je zou denken een leuk puzzeltje, maar nee
ze moeten schijnbaar de klanken bij de vreemde tekens leren want ipv “p” staat er iets dat lijkt op 1 bij de opgave en dan moet een kind van 6 gaan snappen dat het om de p-klank gaat.

IMG_4898.jpeg

Gelukkig had mijn dochter dat niet, die had anders nu 2 verschillende alfabetten in haar hoofd gehad.
Ik denk graag dat ik op zijn minst gemiddeld intelligent ben, maar ik kan er met mijn blijkbaar beperkte verstand niet bij hoe dit een kind moet leren lezen.

Ik weet niet eens wat het drie letters tellende woord bij die pauw is.

• #152.902
Ik denk graag dat ik op zijn minst gemiddeld intelligent ben, maar ik kan er met mijn blijkbaar beperkte verstand niet bij hoe dit een kind moet leren lezen.

Het gaat om klanken, dus
P-au-w
Aa-p
B-oo-m.

• #152.905

Het gaat er denk ik om dat je hiermee een actie in het brein van het kind kunt "programmeren" om tactisch te kunnen denken en een oplossend vermogen te kunnen opbouwen. Worden ze blijkbaar creatief van.

Ik zou hier als kind helemaal blij van zijn geworden. Ik hou d'r wel van.

"welkom op deze ouderavond" staat er natuurlijk maar dat wisten jullie ook al wel.

• #152.906
  • #152.909
Het gaat er denk ik om dat je hiermee een actie in het brein van het kind kunt "programmeren" om tactisch te kunnen denken en een oplossend vermogen te kunnen opbouwen. Worden ze blijkbaar creatief van.

"welkom op deze ouderavond" staat er natuurlijk maar dat wisten jullie ook al wel.
Waarschijnlijk verzonnen door een onderwijsbestuurder die ook een onderwijsbureau heeft.

Naar ik begrepen heb zijn de meeste van deze methodes onbewezen.

• Like
Waarderingen: K82
  • #152.910
Waarschijnlijk verzonnen door een onderwijsbestuurder die ook een onderwijsbureau heeft.

Naar ik begrepen heb zijn de meeste van deze methodes onbewezen.
Nou ja, 't is in ieder geval wel een beetje een breintraining voor de kinderen, kan geen kwaad lijkt me.

• #152.911
Nou ja, 't is in ieder geval wel een beetje een breintraining voor de kinderen, kan geen kwaad lijkt me.
Wat @Steks al zegt, voor z'n dochter zou dit verwarrend zijn. Menig ander kind is er te dom voor. Echt zo'n nutteloos compromis waar niemand iets mee opschiet.

Ben benieuwd wat @wovano hiervan vindt of wat zijn ervaringen zijn?

• #152.912
Voor kinderen van 6 die moeten beginnen met lezen kan dat denk ik wel kwaad.

Wat Steks al zegt, voor z'n dochter zou dit verwarrend zijn. Menig ander kind is er te dom voor.
En dan heb je nog een categorie die al redelijk kan lezen voor de leeftijd, die snappen er ook gelijk geen hol meer van.

• #152.913
Nooit gerealiseerd dat je van "lezen" ook SOA's kan krijgen!
:eek:

Bizar ook dat er dan in dat andere alfabet ook tekens staan die ook letters zijn of er op lijken.
Je zult maar dyslectisch zijn.
Ik was niet zo goed in de d en de b ie en ei etc. Ik weet nog steeds niet of ik dyslectisch was of dat het mij eigenlijk geen hol boeide.
Toen ik door kreeg dat er ook leuke verhalen werden gemaakt van al die letters, toen was het over.

• #152.914
Het gaat om klanken, dus
P-au-w
Aa-p
B-oo-m.
Zo ver was ik inderdaad nog niet. Dank voor de opheldering en het besef dat ik te dom ben voor groep drie.

In groep drie zijn kinderen een jaar of zeven. Naar mijn mening is het op die leeftijd belangrijker te leren dat zij niet meer in hun broek poepen dan tactisch problemen op te lossen.

Toegegeven, ik heb geen kinderen.

• #152.915
Zo ver was ik inderdaad nog niet. Dank voor de opheldering en het besef dat ik te dom ben voor groep drie.
Ik denk dat deze methode makkelijker is om het lezen te leren, vanuit gesproken taal (klanken), maar lastiger als je al kan lezen en moet nadenken.
In groep drie zijn kinderen een jaar of zeven. Naar mijn mening is het op die leeftijd belangrijker te leren dat zij niet meer in hun broek poepen dan tactisch problemen op te lossen.
Eens.

• #152.916
Als ze op hun 6de de letters niet kennen. Hoe moeten ze dan hun ouders appen als ze een ongelukje hebben gehad ?

• Like
Waarderingen: K82
  • #152.918
Wat @Steks al zegt, voor z'n dochter zou dit verwarrend zijn. Menig ander kind is er te dom voor. Echt zo'n nutteloos compromis waar niemand iets mee opschiet.

Ben benieuwd wat @wovano hiervan vindt of wat zijn ervaringen zijn?
Ken de context of doorgaande lijn verder niet. En bovendien vrij weinig ervaring met groep 3, werk al jaren in de bovenbouw. Maar ik kan me goed voorstellen dat jullie dit gek vinden. Wat zegt de leerkracht? @Steks

• #152.920
Ben ook ooit pakketbezorger geweest. Nee vaak niet. Ik kon in het jaar dat ik bij de DHL heb gewerkt het op 1 hand tellen.
Ok, daarom ben je zo benauwd. Over het algemeen heb ik flink respect voor bezorgers die zonder grote spieren maar blijkbaar met zeer goede techniek zware of volumineuze spullen verplaatsen met minder moeite dan ikzelf. Heb in Afrika nog sterkere staaltjes meegemaakt, een collega van mij, een magere vrouw, tilde een zak van 90kg makkelijker dan ik...

Terug
Naar boven