XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #153.043
Waarom denk je dat er een veel gunstiger verbruik is? :)
Het echte verbruik is veel minder gunstig dan wat de leugenachtige fabrikant, de omgekochte tester en de goedgelovige koper beweren. Mijn Triumph Speed Triple 1050 en mijn Moto Guzzi V85tt motorfietsen rijden respectievelijk 1 op 17 en 1 op 22, bij een veel enthousiaster gebruik...

• #153.045
Zo lees ik het niet. Waarschijnlijk bedoeld hij dat de autofabrikant een gunstiger kilometer per liter weergeeft op de website/ brochures.
Ah zo. Nou ik moest het invullen voor een super oudbollige/knullige kilometervergoeding, dus die link was niet in mij opgekomen 😅

Hi! Geen stomme vraag toch 😀. Het antwoord is ongeveer wel ja.

9,5km/l wil zeggen dat je met 1 liter 9,5km kan rijden.
10,5l/100km is het aantal liter dat hij verbruikt per 100km.

Als je weet dat hij met 1 liter 9,5km rijdt deel je die 100km dus door 9,5km. Je antwoord is dan (afgerond) 10,5liter
Voor een afstand van 100 kilometer heb je 10,5liter nodig
Dankjewel! :heart:

Met 60k kilometers is dat wel ingecalculeerd

• #153.047
Het echte verbruik is veel minder gunstig dan wat de leugenachtige fabrikant, de omgekochte tester en de goedgelovige koper beweren. Mijn Triumph Speed Triple 1050 en mijn Moto Guzzi V85tt motorfietsen rijden respectievelijk 1 op 17 en 1 op 22, bij een veel enthousiaster gebruik...
Het heeft niets met een leugenachtige fabrikant, omgekochte tester of goedgelovige koper te maken. Het komt door gestandaardiseerde testmethoden die steeds minder geschikt zijn voor de moderne technologie.

• #153.048
Stomme vraag, maar vast mensen hier die mij antwoord kunnen geven 😅
Als ik 9,5 km/L rij, is dat dan 10,5 per 100km?
IMG_6160.jpeg

Kruistabelletje van vroeger

• #153.049
Het heeft niets met een leugenachtige fabrikant, omgekochte tester of goedgelovige koper te maken. Het komt door gestandaardiseerde testmethoden die steeds minder geschikt zijn voor de moderne technologie.
Niet door laboratorium meetwaarden te hanteren die niet overeen komen met het gebruik in de echte wereld?

• #153.050
Toen ik student was en met een Honda CB750 naar de colleges kwam, vroeg de docent die een Honda Prelude had aan mij: "Jouw Honda rijdt zeker geen 1 op 22?" (inderdaad, maar wel 2x zo zuinig als zijn auto en dat bij hele andere prestaties). In de reclames van die tijd werden ook vaak 3 auto's van het adverterende merk en een willekeurige motor afgebeeld met de tekst "1 van deze 4 voertuigen rijdt geen 1 op 20".

• #153.055
Toen ik student was en met een Honda CB750 naar de colleges kwam, vroeg de docent die een Honda Prelude had aan mij: "Jouw Honda rijdt zeker geen 1 op 22?" (inderdaad, maar wel 2x zo zuinig als zijn auto en dat bij hele andere prestaties). In de reclames van die tijd werden ook vaak 3 auto's van het adverterende merk en een willekeurige motor afgebeeld met de tekst "1 van deze 4 voertuigen rijdt geen 1 op 20".
Geloof er niks van! Toen jij nog jong was reden ze nog met paard en wagen 😉

• #153.057
20241001_071655.jpg

Geen bekers bij de koffie automaten.
Wat een
letter-k-letter-k-kalligrafie-sticker.jpg
fotobehang-anker-icoon.jpg.jpg

Bedrijf.

• #153.058
20241001_071655.jpg

Geen bekers bij de koffie automaten.
Wat een
letter-k-letter-k-kalligrafie-sticker.jpg
fotobehang-anker-icoon.jpg.jpg

Bedrijf.
Haha kut is dat hè! Wij moeten onze eigen bekers meenemen en als je vergeet moet je een ‘leen’ bekers halen. Maar daar heb ik te veel smetvrees voor 🤢

• #153.059
  • Like
Waarderingen: GruX
  • #153.060
Haha kut is dat hè! Wij moeten onze eigen bekers meenemen en als je vergeet moet je een ‘leen’ bekers halen. Maar daar heb ik te veel smetvrees voor 🤢
Meer dan kut. Net wanneer ik een keer koffie nodig heb kan het niet. Achja als ze niet willen dat ik oplet bij die cursus hier prima.

• Like
Waarderingen: GruX
Terug
Naar boven