XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #153.981
Mijn tandarts zei nu dat ik wel antibiotica kan nemen als het weer echt pijn gaat doen, maar dat dat meer een soort eenmalig uitstel is omdat de onsteking er niet echt weg door zal gaan, alleen weer tijdelijk 'gaan liggen'.

Ik heb nu een consult gepland met de MKA.

Maar met het oog op de wereldreis die ik wil doen begin 2027 al ik hoogstwaarschijnlijk ergens voor die tijd wel de operatie gehad moeten hebben. Als die ontsteking weer opspeelt tijdens de reis zou dat (los van een serieus probleem omdat de pijn normaal functioneren bijna onmogelijk maakt) betekenen linia recta op de eerste vlucht naar huis.

En aangezien we eventueel ook een meerdaagse bergtrekking willen doen zijn het in het ergste geval zelfs echt gevaarlijk kunnen zijn.

De vorige keer is de operatie vervroegd omdat ik door de onsteking zware koorts had en kotsend op de grond lag.

Dat was het de vorige keer.

Op de foto zie je wat ze weg moesten zagen.
Hmm ok, vervelend allemaal! Beterschap!

• #153.982
Thnx.

Een van de weinige dingen waar ik hier regelmatig over klaag die je imo niet als 'first world problem' kan beschrijven. :roflol:

Gelukkig is het nu geen financieel probleem meer, dat scheelt al een hoop.

• #153.983
Thnx.

Een van de weinige dingen waar ik hier regelmatig over klaag die je imo niet als 'first world problem' kan beschrijven. :roflol:

Gelukkig is het nu geen financieel probleem meer, dat scheelt al een hoop.
Wacht maar tot die factuur voor die kroon op de mat ligt. :trollface:

• #153.984
Wacht maar tot die factuur voor die kroon op de mat ligt. :trollface:
Die had ik begin dit jaar al. :')

Ik heb nu gelukkig een veel betere verzekering en een iets redelijker inkomen.

Was iets van €300 kwijt voor die kroon dus viel me allemaal reuze mee, voor het hele jaar denk 500-750 ofzo. In 2021 was ik ruim 2k kwijt aan tandartskosten, bijna 10% van mijn netto inkomen.

• #153.985
Ligt eraan hoe ver de ontsteking gevordert is. Als de wortel al gedeeltelijk dood is zal de ontsteking uiteindelijk in je kaakbeen (paradontitis) gaan en dan ben je veel verder van huis.
Parodontitis is niet leuk. Spontane tandvleesbloedingen en twee tanden die niet te redden waren. Gelukkig waren het mijn verstandskiezen maar. Maar nu elk jaar 2x naar een parodontoloog. Elke ochtend en avond ben ik een kwartier bezig met mijn gebit en tandvlees te verzorgen om verdere ontstekingen tegen te gaan. Enkele dagen met een andere tandpasta poetsen en dan heb ik al bloedend tandvlees nu.

• #153.986
Parodontitis is niet leuk. Spontane tandvleesbloedingen en twee tanden die niet te redden waren. Gelukkig waren het mijn verstandskiezen maar. Maar nu elk jaar 2x naar een parodontoloog. Elke ochtend en avond ben ik een kwartier bezig met mijn gebit en tandvlees te verzorgen om verdere ontstekingen tegen te gaan. Enkele dagen met een andere tandpasta poetsen en dan heb ik al bloedend tandvlees nu.
Damn, heftig.

• #153.987
f**k...

Ik hoop wel echt dat ik deze kies kan houden, het is de voorste.

Wat voor tandpasta gebruik jij daar nu voor?

• #153.988
Even een algemene tip gebruik GEEN shampoo met natriumlaurytherulfaat dit zorgt voor haaruitval.

• #153.989
Zeker, en ook zeker niet goedkoop. Gelukkig op mijn huidige job een goed loon en tandverzekering :D
f**k...

Ik hoop wel echt dat ik deze kies kan houden, het is de voorste.

Wat voor tandpasta gebruik jij daar nu voor?
Ja bij mij was het omdat ik af en toe wel last had van bloedend tandvlees had ik een afspraak bij de tandarts, maar dit duurde nog 2-3 maand ofzo. ondertussen werd het zo erg dat, zoals ik al zei, ik gewoon random een paar keer per dag begon te bloeden uit mijn mond. Uiteindelijk gebeld of ik vroeger kon komen wat eerst niet ging, tot ik uitlegde wat het probleem was. Dezelfde dag mocht ik nog komen. Tandvlees is nu ook zeker een millimeter teruggetrokken wat ikzelf vervelend vind omdat ik het zelf zie (iemand anders niet echt) en dit komt niet terug. Het originele probleem was eigenlijk dat ik snel tandsteen krijg en 2 jaar de tandarts heb geskipt (geen last) waardoor dit is beginnen ontsteken.

Ik gebruik parodontax. Colgate of signal geeft na 1 of 2 dagen al bloedend tandvlees :roflol: elke dag ook met van de tandenragers tussen de tanden want anders hoopt het tandsteen nog sneller op doordat het tandvlees is teruggetrokken en er meer 'vrijheid' is tussen de tanden.

• #153.990
Zeker, en ook zeker niet goedkoop. Gelukkig op mijn huidige job een goed loon en tandverzekering :D

Ja bij mij was het omdat ik af en toe wel last had van bloedend tandvlees had ik een afspraak bij de tandarts, maar dit duurde nog 2-3 maand ofzo. ondertussen werd het zo erg dat, zoals ik al zei, ik gewoon random een paar keer per dag begon te bloeden uit mijn mond. Uiteindelijk gebeld of ik vroeger kon komen wat eerst niet ging, tot ik uitlegde wat het probleem was. Dezelfde dag mocht ik nog komen. Tandvlees is nu ook zeker een millimeter teruggetrokken wat ikzelf vervelend vind omdat ik het zelf zie (iemand anders niet echt) en dit komt niet terug. Het originele probleem was eigenlijk dat ik snel tandsteen krijg en 2 jaar de tandarts heb geskipt (geen last) waardoor dit is beginnen ontsteken.

Ik gebruik parodontax. Colgate of signal geeft na 1 of 2 dagen al bloedend tandvlees :roflol: elke dag ook met van de tandenragers tussen de tanden want anders hoopt het tandsteen nog sneller op doordat het tandvlees is teruggetrokken en er meer 'vrijheid' is tussen de tanden.
Heb je de oorzaak kunnen achterhalen? Want wat jij omschrijft zou ook kunnen komen door te hard tekeer gaan met een te harde tandenborstel

• #153.991
Heb je de oorzaak kunnen achterhalen? Want wat jij omschrijft zou ook kunnen komen door te tekeer gaan met een te harde tandenborstel

Ophoping van tandsteen dat na verloop van tijd ontsteekt. Nu twee keer per jaar naar parodontoloog om het tandsteen (tot onder mijn tandvlees) weg te halen. Moet je niet voor je plezier god***domme wat een pijn soms

Terug
Naar boven