XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

• Dat mens is 84, heet COPD en astma op een niveau dat ze thuis naast allerlei pufjes ook 3 keer nog aan een vernevelaar zit. In haar bloed is het Influenza virus aangetroffen, dus ze heeft echt de griep.

Sinds donderdag voelde ze zich echt niet goed, de HA zei dat ze aan de bel moest trekken als ze koorts kreeg en had prednison voorgeschreven. 38,2 is volgens haar verhoging en geen koorts dus heeft ze de HA niet nog een keer gebeld (ik heb het niet van een vreemde). Vanaf donderdag heeft ze niet meer in bed kunnen liggen i.v.m. benauwdheid en heeft ze dus maar een beetje in een stoel geslapen en vanochtend vond mijn vader het tijd om mijn broer maar eens te bellen. Wij wisten allebei van niets, mijn broer heeft de huisartsenpost gebeld, vrij snel was er iemand end ie heeft gelijk een ambulance gebeld, want ze was in te slechte staat om haar zelf naar het ziekenhuis te brengen.
    Beterschap!❤️‍🩹

• Like
    Waarderingen: Steks
    IMG_2268.jpeg

Dat jullie het even weten

• Haha
    Waarderingen: BB_ en Fallingout
    Insulineresistentie zorgt er wel degelijk voor dat het lichaam de glucose (bloedsuiker) slechter tot niet als brandstof kan gebruiken. Ongebruikt/overtollig glucose wordt als vet opgeslagen. Of dat al relevant is bij 1500 kcal is persoonsgebonden, en afhankelijk hoe lang je je lichaam al aan het verneuken bent.

• Like
    Waarderingen: BB_
    Insulineresistentie zorgt er wel degelijk voor dat het lichaam de glucose (bloedsuiker) slechter tot niet als brandstof kan gebruiken. Ongebruikt/overtollig glucose wordt als vet opgeslagen. Of dat al relevant is bij 1500 kcal is persoonsgebonden, en afhankelijk hoe lang je je lichaam al aan het verneuken bent.
    Hoe het mij ooit is uitgelegd, is dat je insuline moet zien als een demente oma met verzamelwoede :o
    Of het nu vet of spier is, ze spaart graag.

Goed. Zo simpel is het natuurlijk niet, maar ik vond het wel een leuke beeldvorming :P

• Like
    Waarderingen: BB_ en Perzik
    Waarna je lichaam lichaamsvet als energiebron gaat gebruiken in een situatie waarbij er een tekort is.

• Like
    Waarderingen: BB_, Schwarzeneggertje, Fallingout en 1 andere persoon
    Waarna je lichaam lichaamsvet als energiebron gaat gebruiken in een situatie waarbij er een tekort is.
    Met een active lifestyle wel ja, als je "maintenance" kcal junkfood eet en de hele dag op de bank zit stimuleer je je lichaam niet voldoende om vet te verbranden

Bij insuline resistentie geldt nog steeds het principe van cico.

Insuline is een storage hormoon. Ben je resistent tegen insuline sla je dus minder goed koolhydraten/kcal op (daarom is de bloedsuiker bij mensen met diabetes (chronisch) verhoogd, koolhydraten worden niet getransporteerd en opgeslagen in de cellen maar het hoopt zich op in het bloed).

Als de vetcellen insuline resistent worden kan een vetcel moeilijker kcal opslaan, alsook gaat deze makkelijker de fatty acids loslaten (insuline onderdrukt lipolysis). En wat moet er eerst gebeuren wil je vet verbranden? Het mobiliseren uit de vetcel.

Oftewel, het heeft juist een voordeel als je vet wilt verliezen, voornamelijk bij mensen die insuline resistent zijn geworden door hun voedingkeuzes (mensen met overgewicht of obesitas)

In andere woorden "fat for fuel" gebruiken is een pak makkelijker.

• Like
    Waarderingen: BB_, Fallingout en Fappie
    Met een active lifestyle wel ja, als je "maintenance" kcal junkfood eet en de hele dag op de bank zit stimuleer je je lichaam niet voldoende om vet te verbranden
    Aka als je meer eet dan je verbruikt zal je lichaam vet opslaan?

Zittend face-pulls aan het doen want we moeten UB natuurlijk ook trainen. Knalt er iemand ineens keihard met z'n elleboog tegen mijn hoofd aan :o Godzijdank niks los gelaten maar echt fijn was het niet. Meteen afgestraft voor m'n goede gedrag, dus we gaan maar weer alleen LB trainen ...

:roflol:

• Haha
    • Heart
    • Wow
    Waarderingen: BB_, Sanca Saxon, Mentat en 1 andere persoon
    Zittend face-pulls aan het doen want we moeten UB natuurlijk ook trainen. Knalt er iemand ineens keihard met z'n elleboog tegen mijn hoofd aan :o Godzijdank niks los gelaten maar echt fijn was het niet. Meteen afgestraft voor m'n goede gedrag, dus we gaan maar weer alleen LB trainen ...

En toen?

Dat was @ThaWasteland, met karma voor je fotografie opmerking. Dit was slechts nog een waarschuwing.

• Haha
    Waarderingen: RookworstXL en ThaWasteland
    Terug
    Naar boven