MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #156.581
Ja, maar zo kan je over alles op die manier denken en weet niet of je dan gelukkig word.

Ik ben zelf niet zo moeilijk en ga niet overal iets achter zoeken bij diegene die ik vertrouw. Ben van mening dat je samen verder in het leven dan alleen en daar komen nou eenmaal soms dingen bij kijken die je zelf niet zo doen, maar uitgezoomd naar het groter plaatje doe je dat dan weer wel.

Beetje balans, beetje geven, beetje nemen en dan is alles wel gucci in mijn ogen.
Je betrekt nu allemaal irrelevante dingen erbij die er totaal niks mee te maken hebben. Het is ook niet eens dat je erover nadenkt. Die shit komt voort uit instinctief gedrag. Wij mensen zijn gewoon geprogrammeerd om te overleven. Allerlei sociaal wenselijke geneuzel gaat daar geen verandering in brengen.

Je kunt toch ook gewoon accepteren/vrede hebben met hoe het is? Wilt niet per definite zeggen dat je er constant mee zit/ongelukkig van wordt/of iemand wantrouwt.

• #156.582
Je bent natuurlijk ook zelf bij de realiteit en mogelijk moet je je eisen anders leggen.

• #156.585
.

Je kunt toch ook gewoon accepteren/vrede hebben met hoe het is? Wilt niet per definite zeggen dat je er constant mee zit/ongelukkig van wordt/of iemand wantrouwt.
Denk jij dat jij gelukkiger bent geworden sinds jij op deze wijze denkt? Ik denk namelijk van niet.

Als AK zegt af en toe/regelmatig iets leuks voor zijn vrouw te doen hoeft dat niet enkel te zijn omdat zij anders aan zijn hoofd zeurt. Zo denken maakt een mens diep en diep ongelukkig. Als jij een relatie wilt baseren op de gedachte dat als jij A voor haar doet omdat zij dan hopelijk B voor jou doet gaat die relatie niet lang duren.

• #156.586
Denk jij dat jij gelukkiger bent geworden sinds jij op deze wijze denkt? Ik denk namelijk van niet.

Als AK zegt af en toe/regelmatig iets leuks voor zijn vrouw te doen hoeft dat niet enkel te zijn omdat zij anders aan zijn hoofd zeurt. Zo denken maakt een mens diep en diep ongelukkig. Als jij een relatie wilt baseren op de gedachte dat als jij A voor haar doet omdat zij dan hopelijk B voor jou doet gaat die relatie niet lang duren.
Er is wel een verschil tussen conditioneel van iemand houden.... Wat jij nu Thomas verwijt te denken, en het primair handelen vanuit eigen belangen..

Voort wat hoort wat heeft met verwachtingen te maken.

Die hoeven niet per sé onder biologisch handelen te liggen maar het kan wel.
In dat laatste geval: ben ik het volledig met je eens

• #156.587
Je kunt toch ook gewoon accepteren/vrede hebben met hoe het is? Wilt niet per definite zeggen dat je er constant mee zit/ongelukkig van wordt
Je leest altijd maar 50% van de dingen die ik post en verdraait het dan zodanig dat het dan beter in jouw straatje past. Niet lullig bedoelt overigens. Je hebt vaak genoeg goede punten, maar dit is wel iets wat ik niet zo begrijp.

Ik bedoel: word jij gelukkig van 't feit dat alles wat je doet uiteindelijk zinloos is, omdat je toch doodgaat? Waarschijnlijk niet, maar heb je dat waarschijnlijk geaccepteerd/hebt er vrede mee.

En inderdaad wat @Nicky! zegt wat betreft conditionele gedeelte. De zaken worden ineens heel anders als zijn vrouw/vriendin ineens 50kg aankomt en zijn gezicht misvormt is door een of andere ongeluk en hij geen inkomen heeft.

• #156.588
De enige onvoorwaardelijke liefde die ik kan bedenken is een moeder voor haar kinderen. Waarschijnlijk omdat je dan ook te maken hebt met 't moederlijk instinct etc. Maarja, ik vind persoonlijk dat het nemen van een kind ook deels een egoïstische beslissing is.

• #156.589
Als een 'relatie'/samenzijn hoe je het ook wil noemen als je elkaar net leert kennen hoofdpijn geeft eindigt het uiteindelijk in nog meer hoofdpijn.

Denk dat de juiste partner vinden voor zowel mannen als vrouwen een uitdaging is. Boven de 30 zijn de good People bezet en blijft er een oerwoud aan giftige slangen, brullende leeuwen, valse ratten en gestoorde vogels over waar je hoopt nog een beetje een fatsoenlijke vlinder te vinden ofzo. Tot zover mijn positieve bijdrage ✌️
Boven de 30 kan je nog makkelijk een begin/midden twintiger scoren als man. Als vrouw ben je dan eigenlijk vrijwel zeker cooked.

• #156.590
Je leest altijd maar 50% van de dingen die ik post en verdraait het dan zodanig dat het dan beter in jouw straatje past. Niet lullig bedoelt overigens. Je hebt vaak genoeg goede punten, maar dit is wel iets wat ik niet zo begrijp.
Jouw deel van 'hoe het is' ben ik het niet geheel mee eens. Niet elk gebaar is voorwaardelijk.
Ik bedoel: word jij gelukkig van 't feit dat alles wat je doet uiteindelijk zinloos is, omdat je toch doodgaat? Waarschijnlijk niet, maar heb je dat waarschijnlijk geaccepteerd/hebt er vrede mee.
Daar denk ik oprecht niet bij na. Ook weer omdat die gedachtegang een mens ongelukkig maakt. En ik denk ook niet dat het op waarheid berust. Met de goede dingen die wij doen raken wij anderen en hopelijk op een positieve manier. Ik ben absoluut geen boomknuffelaar maar denk wel erg graag in positieven. Dus hoewel jij in de technische zin van het woord gelijk hebt ben ik het er niet mee eens.

Uiteindelijk kunnen wij de discussie voeren of ook die positieve invloeden niet zinloos zijn want ook diegenen gaan uiteindelijk dood maar als iemand de hele dag zo denkt kan diegene evengoed de stekker eruit trekken.
En inderdaad wat @Nicky! zegt wat betreft conditionele gedeelte. De zaken worden ineens heel anders als zijn vrouw/vriendin ineens 50kg aankomt en zijn gezicht misvormt is door een of andere ongeluk en hij geen inkomen heeft.
Ook hier begrijp ik dat het technisch gezien zo is, maar heeft het zin daar op zo een manier over na te denken? Ik ben na alle jaren nog heel erg verliefd op mijn vriendin maar als zij morgen besluit om haar bedrijf van de hand te doen, zich niet meer te douchen en een koekenpan als neusring te gaan dragen is dat gauw over. Technisch gezien is het zo, maar moet ik er daarom rekening mee houden?

De enige onvoorwaardelijke liefde die ik kan bedenken is een moeder voor haar kinderen. Waarschijnlijk omdat je dan ook te maken hebt met 't moederlijk instinct etc. Maarja, ik vind persoonlijk dat het nemen van een kind ook deels een egoïstische beslissing is.
Dit vind ik dan wel mooi. Oprecht. Ikzelf heb het echter heel, heel anders ervaren en met mij vele anderen.

• #156.591
Vergeet niet dat je in een relatie zit voor jezelf, allereerst moet je partner het type zijn dat jou gelukkig kan en wil maken, vervolgens moet jij er gelukkig van worden om je partner gelukkig te zien. Wanneer van beide kanten uit zelfzuchtigheid onzelfzuchtigheid onstaat kost geven en nemen helemaal niks

• #156.592
Jouw deel van 'hoe het is' ben ik het niet geheel mee eens. Niet elk gebaar is voorwaardelijk.

Daar denk ik oprecht niet bij na. Ook weer omdat die gedachtegang een mens ongelukkig maakt. En ik denk ook niet dat het op waarheid berust. Met de goede dingen die wij doen raken wij anderen en hopelijk op een positieve manier. Ik ben absoluut geen boomknuffelaar maar denk wel erg graag in positieven. Dus hoewel jij in de technische zin van het woord gelijk hebt ben ik het er niet mee eens.

Uiteindelijk kunnen wij de discussie voeren of ook die positieve invloeden niet zinloos zijn want ook diegenen gaan uiteindelijk dood maar als iemand de hele dag zo denkt kan diegene evengoed de stekker eruit trekken.

Ook hier begrijp ik dat het technisch gezien zo is, maar heeft het zin daar op zo een manier over na te denken? Ik ben na alle jaren nog heel erg verliefd op mijn vriendin maar als zij morgen besluit om haar bedrijf van de hand te doen, zich niet meer te douchen en een koekenpan als neusring te gaan dragen is dat gauw over. Technisch gezien is het zo, maar moet ik er daarom rekening mee houden?

Dit vind ik dan wel mooi. Oprecht. Ikzelf heb het echter heel, heel anders ervaren en met mij vele anderen.
Nee natuurlijk denk je daar niet 24/7 over na. Maar je bent daar toch wel bewust van? Er zijn zoveel dingen in het leven waar je je bewust van bent en niet over nadenkt. Ik snap even die correlatie niet. Je kunt toch ergens bewust van zijn maar er gewoon vrede mee hebben en daardoor niet ongelukkig van worden? Je trekt shit allemaal uit context.

Denk je nou werkelijk dat ik daar allemaal over nadenk in een relatie? En daarbij helpt het ook bij het relativeren/nuanceren imo. Als er bijvoorbeeld iets zich voordoet in jouw relatie, wat jij dan wellicht persoonlijk opvat/of niet helemaal kunt plaatsen. Kun je ook denken van: oké wellicht bedoelt diegene het niet zo, maar komt het voort uit x of y. Dat heeft voor mij in ieder geval gezorgd dat ik veel bulllshit van vrouwen heb weten te accepteren.

Naar mijn menig ben je het ''positieve'' aan het forceren. Waarschijnlijk als een soort copingmechanisme of iets.

En dat gun ik je van harte. Maar goed, ik ontneem jullie geluk niet. Wees maar niet bang, Iedereen staat ;t vrij om te denken/handelen zoals je wilt.

• #156.593
En daarbij is het ook zo dat veel van de gedachten die je hebt niet eens kunt besturen/bepalen. Naar mijn mening kun je het beste gewoon in(vele gevallen) gewoon beter accepteren zoals het is, zodat je er vrede mee hebt/een plek kan geven. In plaats van allemaal geforceerd proberen om er iets positief aan te breien. Dat heeft voor mij in ieder geval gezorgd voor meer vrede/geluk.

Die shit is hetzelfde als je tegen een depressief persoon zegt gewoon niet meer aan denken.

• #156.595
Ik denk dat je te lief en meegaand bent geweest @Mister B.
Beste optie is nu haar volledig negeren ook als zij appt en weer gaan daten.

Ja dit ja. Goede karmawaardige post Henk.

Als je iemand terug wilt. Gewoon helemaal no contact gaan totdat ze breekt. En dan moet ze jou langzaam terug verdienen anders komt er geen gedragswijziging.

Ondertussen andere vrouwen daten. Dat doen vrouwen zelf ook.

• #156.597
Ja dit ja. Goede karmawaardige post Henk.

Als je iemand terug wilt. Gewoon helemaal no contact gaan totdat ze breekt. En dan moet ze jou langzaam terug verdienen anders komt er geen gedragswijziging.

Ondertussen andere vrouwen daten. Dat doen vrouwen zelf ook.
Correct en als je niks hoort vooral niet mee zitten. Indien de nood echt heel hoog wordt kan je altijd een h**r bestellen.

• #156.600
Sunk cost fallacy maakt het vaak ook lastig imo. Meeste mensen willen iets niet snel kwijt waar ze ''veel'' in hebben geïnvesteerd.
Dit is inderdaad een factor geweest, erg blij dat ik toch de knoop destijds heb doorgehakt.

Terug
Naar boven