MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #157.001
Die ouwe eet amper nog wat. Hij heeft zo veel mogelijk kcal nodig. Compact. Makkelijk weg te krijgen. Voedsel met een zo hoog mogelijke calorische dichtheid. Vettig, kaas bijv.
Noten kunnen niet ivm ontbreken kunstgebit (jammer want cashews waren perfect geweest).
Zo min mogelijk zout is een pre.

Alle tips zijn welkom. Morgen ga ik em vetmesten. Foie gras, trechter alles.

Zonder kcal heeft ie geen energie om te strijden.
Als je cashews een paar uur laat weken worden ze zacht en kan je ze makkelijk door een smoothie blenden (smaakloos, maar romige structuur), voeg je gemakkelijk een paar 100 kcal toe zonder dat je 't door hebt. Nog een paar eetlepels suiker erbij oid.

• #157.002
Die ouwe eet amper nog wat. Hij heeft zo veel mogelijk kcal nodig. Compact. Makkelijk weg te krijgen. Voedsel met een zo hoog mogelijke calorische dichtheid. Vettig, kaas bijv.
Noten kunnen niet ivm ontbreken kunstgebit (jammer want cashews waren perfect geweest).

Griekse yoghurt met tahin en honing.
Makkelijk bijgerechtje is vleestomaat (uitgehold en ontvelt) heel ei erin (dooier heel laten) en dan 15 min in een stoomoven of in de oven en afdekken met folie. Als je het insnijdt stroomt de zachte dooien eruit.
Met gerookte zalm is t zalig. Maar je kan het overal wel bij doen.

• #157.003

Vraag of ze hem nutridrink willen geven.

Ik neem aan dat hij in een ziekenhuis ligt.

• #157.004
Als je cashews een paar uur laat weken worden ze zacht en kan je ze makkelijk door een smoothie blenden (smaakloos, maar romige structuur), voeg je gemakkelijk een paar 100 kcal toe zonder dat je 't door hebt. Nog een paar eetlepels suiker erbij oid.
Super thnx voor de tip!
In de thaise kip cashew worden ze ook altijd week en dat vindt ie prima om te eten.

Ok, kheb een plan.

Ik ga em morgen 200 a 300 gram zachte cashews voeren gedurende de dag. Hij kan geen maaltijden aan (eet missch 4 happen), maar elke 30 mins een mini handje weke cashews voeren zou moeten lukken denk ik. 10x25 gram bijv.

Ontbijt: avocado smoothie met banaan of sinaasappelsap.

Snack: Cashews

Lunch: geef ik em een pasta met een shitload aan olijfolie en wat kaas.

Ondertussen weer cashews

En dan 's avonds butter chicken. Die ga ik zo bestellen, knal er 3 xtra klonten roomboter in, en dan warm ik die morgen voor em op. F de rijst, zoveel mogelijk saus en kip.

Als toetje high protein choco mouse van de Lidl.

Zou ie hopelijk de dag erna een energie boost moeten hebben.

• #157.007
Super thnx voor de tip!
In de thaise kip cashew worden ze ook altijd week en dat vindt ie prima om te eten.

Ok, kheb een plan.

Ik ga em morgen 200 a 300 gram zachte cashews voeren gedurende de dag. Hij kan geen maaltijden aan (eet missch 4 happen), maar elke 30 mins een mini handje weke cashews voeren zou moeten lukken denk ik. 10x25 gram bijv.

Ontbijt: avocado smoothie met banaan of sinaasappelsap.

Snack: Cashews

Lunch: geef ik em een pasta met een shitload aan olijfolie en wat kaas.

Ondertussen weer cashews

En dan 's avonds butter chicken. Die ga ik zo bestellen, knal er 3 xtra klonten roomboter in, en dan warm ik die morgen voor em op. F de rijst, zoveel mogelijk saus en kip.

Als toetje high protein choco mouse van de Lidl.

Zou ie hopelijk de dag erna een energie boost moeten hebben.
Overleg wel met de verpleegkundigen als hij in een ziekenhuis ligt.

Maltodextrine toevoegen aan zijn drinken is misschien ook een optie.

• #157.008
Als het puur om de kcal gaat: chocomel of mijn go to shake toen ik 6,5k kcal per dag at. Dat was 500 ml volle melk, 50 gr brinta, 50 gr pindakaas. Is niet per se lekker, maar bevat vrij veel kcal.

• #157.009

Waar houd hij van?
Aardappelpuree met roomboter, room, olijfolie en zacht eigeel.
Als het kan ivm ontbreken kunstgebit in ganzenvet gebakken aardappeltjes met spek en ei.
Puddingen of mousse: verrijken met avocado, gepureerde zwarte bonenpuree en slagroom.
Soepen kun je ook makkelijk caloriedense maken.
Noten puree door pap met honing of suiker.
Nutridrink als hij het weg krijgt 🤮
Of hoe heten die zachte gebakjes speciaal om aan te komen ook alweer: bouwsteentjes?

mijn kaken zijn ooit drie maanden op elkaar genaaid geweest, vandaar.... En ja dat verklaart wel meer 🤣🤣

Edit: ik heb gewoon een hele pagina aan reacties niet gezien 🙈, volgens mij heb je tips zat gekregen inmiddels.

Laatst bewerkt:
  • #157.010
Dat is zulk walgelijk spul. Ik boerde het 3 a 4 keer per dag er uit toen ik er lag.
Zijn tegenwoordig wel beter te nassen... als je van zoetigheid houdt.
Koffie smaak en choco of cappuccino.
Andere merken zijn beter.
Tegenwoordig ook gewoon neutraal wat je kan mengen met siroop/oploschoco of koffie oid
Neutrale smaak kan je gewoon door de oats doen (is ook poeder van).
Van bijna alle varianten is een eiwit verrijkte versie nu.

mijn kaken zijn ooit drie maanden op elkaar genaaid geweest, vandaar.... En ja dat verklaart wel meer 🤣🤣
Herkenbaar.... bijna 11 maanden lang in corona tijd vloeibaar moeten eten.
Bloemkool puree, aardappelpuree, witvisje.... saai bordje😂

Laatst bewerkt:
  • #157.012
had ze in november/december 2023 toen ik met 50kg in het ziekenhuis lag, precies die smaken.
Welk merk?
Gewone Nutri = niet te zuipen
Nutri eiwitverrijkt compact = gaat wel
Fresubin energy protein = lijkt op nutricia choco
Nestlé pro resource = goedkope choco

• #157.013
vriendin is net aangereden. Auto goed in mekaar.
20250615_215915.jpg
IMG-20250615-WA0006.jpeg

• #157.016
Last van haar nek en rug maar gaat wel.
Klinkt als een mogelijke lichte whiplash.
Zit de tegenpartij fout?

Zo ja, direct contact opnemen met een goede letselschade advocaat en hun procedure volgen om zoveel mogelijk geld te kunnen claimen. Nek en rugpijn flink aandikken. Direct ziek melden van werk vanwege de pijn aan rug en nek.

Kan je mogelijk een flinke portie smartengeld ontvangen omdat verzekeraars letsel het liefst afkopen aangezien dat goedkoper is dan mogelijke zorgkosten. Met name nek en rug letsel.

Kan je zo een paar duizend euro opleveren.

Wel belangrijk dat ze zich dus ziekmeld vanwege de pijn. Doe dit schriftelijk (mail of whatsapp) ivm opbouw dossier. Morgen dus letselschade advocaat bellen en vragen welke procedure te verlopen.

Alleen doen als je zeker weet dat de tegenpartij zonder twijfel aantoonbaar fout zit.

• #157.017
Last van haar nek en rug maar gaat wel.
Laat t wel gewoon even goed bekijken. Rug en nekklachten wordt vaak gezegd "even afwachten en wordt wel minder"... maar kan nare gevolgen hebben.
Dus hou t goed in de gaten.
Hoop dat t snel echt wegtrekt in ieder geval.

• #157.018
Overleg wel met de verpleegkundigen als hij in een ziekenhuis ligt.

Maltodextrine toevoegen aan zijn drinken is misschien ook een optie.
Ga ik morgenochtend in t ziekenhuis doen met de verplegers, arts of diegene die over zijn dieet gaat. Thnx

Thnx allemaal. Kwas alleen vergeten te melden dat ie diabeter heeft en insuline spuit. Dus teveel zoete dingen vallen af.

Thnx guys :heart:

• #157.019
Ga ik morgenochtend in t ziekenhuis doen met de verplegers, arts of diegene die over zijn dieet gaat. Thnx

Thnx allemaal. Kwas alleen vergeten te melden dat ie diabeter heeft en insuline spuit. Dus teveel zoete dingen vallen af.

Thnx guys :heart:
Vraag dan naar Glucerna, diasip. Resource g-balance. Is de diabetes range.
Sterkte met je pa 💋

Terug
Naar boven