XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #157.022
Nou net thuis en mag nu even vlot 1600kcal in mijn huig steken voor bed aan

• #157.023
Last van haar nek en rug maar gaat wel.
Vraag 20: Wat zijn uw belangrijkste juridische tips voor whiplash-slachtoffers?
Antwoord: hieronder de 5 belangrijkste whiplash tips van onze juristen:

Ga vandaag of morgen nog naar de huisarts (belangrijk i.v.m. uw recht op schadevergoeding)
Vul zo spoedig mogelijk het schadeformulier in of vraag anderen u hiermee te helpen
Maak aantekeningen over het ontstaan van het ongeval / gebeurtenis en de gevolgen daarvan
Verklaar niets tegenover de (verzekeraar van de) tegenpartij. Schakel eerst juridische hulp in
Houd zo nauwkeurig mogelijk uw schade bij

Diagnose van een whiplash
Het diagnosticeren van een whiplash is lastig omdat er geen zichtbare schade is op MRI-scans of röntgenfoto’s. De diagnose wordt doorgaans gesteld op basis van een anamnesegesprek en de aanwezigheid van specifieke klachten. Hoewel een whiplash niet objectief vast te stellen is, moet wel worden aangetoond dat de klachten aanwezig, reëel, niet ingebeeld, niet voorgewend en niet overdreven zijn en voortkomen uit het ongeval. De rechtspraak stelt dat de bewijslast hiervoor niet al te hoog is.

Hoewel een whiplash niet altijd objectief is te zien – met behulp van diagnostische apparatuur waaronder een MRI of CT-scan – is het voor whiplash slachtoffers essentieel dat objectief vastgesteld worden dat de klachten:

Aanwezig;
realistisch;
niet denkbeeldig;
niet overdreven;
niet pretenderen.
Aan het bewijs van deze klachten mogen geen te hoge eisen gesteld worden. Op basis van het voorval en de diagnose (door een arts) moet het waarschijnlijk zijn dat de klachten voortkomen uit het ongeval en dat het slachtoffer hierdoor beperkt wordt in zijn leven.

Wat vindt de rechter hiervan?
In een recente uitspraak verwerpt de rechtbank het standpunt van verzekeraar ASR. ASR pleit in deze kwestie dat er geen causaal verband bestaat tussen de klachten en een auto-ongeval met lage impact (Delta V). De rechtbank is van mening dat een lage impact op zichzelf niet betekent dat er geen klachten als gevolg van het ongeval kunnen ontstaan. Volgens de rechtbank kunnen dus ook bij een auto-ongeluk met lage snelheid klachten ontstaan.

De (nieuwe) medisch adviseur van [geïntimeerde] , mr. drs. [M] , komt in zijn brief d.d. 27 juni 2011 aan de (toenmalige) advocaat van [geïntimeerde] tot de volgende conclusie:

“ CONCLUSIE(S)/ADVIES :
1. Er zijn op basis van de medische informatie toch vrij harde aanwijzingen voor het ontstaan en aanhouden van een postwhiplash-syndroom tot einde documentatie (januari 2011). Bij eventuele discussie (op basis van niet medische informatie) kan geen bezwaar worden gemaakt tegen een Delta-V-onderzoek maar het nut daarvan is zeer beperkt omdat al bij een snelheidsverschil van 5 - 10 km per uur een postwhiplash-syndroom kan ontstaan.

Je mag gerust 10% overmaken naar mijn XRP wallet over een paar maanden.

Groetjes,
Diederik

• #157.025
Klinkt als een mogelijke lichte whiplash.
Zit de tegenpartij fout?

Zo ja, direct contact opnemen met een goede letselschade advocaat en hun procedure volgen om zoveel mogelijk geld te kunnen claimen. Nek en rugpijn flink aandikken. Direct ziek melden van werk vanwege de pijn aan rug en nek.

Kan je mogelijk een flinke portie smartengeld ontvangen omdat verzekeraars letsel het liefst afkopen aangezien dat goedkoper is dan mogelijke zorgkosten. Met name nek en rug letsel.

Kan je zo een paar duizend euro opleveren.

Wel belangrijk dat ze zich dus ziekmeld vanwege de pijn. Doe dit schriftelijk (mail of whatsapp) ivm opbouw dossier. Morgen dus letselschade advocaat bellen en vragen welke procedure te verlopen.

Alleen doen als je zeker weet dat de tegenpartij zonder twijfel aantoonbaar fout zit.
Heeft mij meer als een ton cash opgeleverd, Een goede letselschadeadvocaat. Was net een haai die bloed rook💀. Overal wou ze geld voor. Maar ik had wel zwaar beenletsel wat bijna in aanmerking kwam voor amputatie.
Levenslange clausule voor mn benen erin, 15 jaar voor de schouder en arm. Echt een aanrader.

• #157.026
Heeft mij meer als een ton cash opgeleverd, Een goede letselschadeadvocaat. Was net een haai die bloed rook💀. Overal wou ze geld voor. Maar ik had wel zwaar beenletsel wat bijna in aanmerking kwam voor amputatie.
Levenslange clausule voor mn benen erin, 15 jaar voor de schouder en arm. Echt een aanrader.
Huh ik krijg gewoon een melding dat jij mijn bericht citeerde, maar het is het bericht van 🍏. Weird

• #157.028
Had een halve reactie op je konijn verhaal maar las dat iemand anders hetzelfde zei dus was overbodig.
Verklaart het in ieder geval 😅

On topic: geloof dat het muggenseizoen begonnen is. Gewoon 3 cm doorsnee verdorie

1000070769.jpg

• #157.029
  • #157.035
  • #157.037
Kat heeft besloten dat ze de kattenbak niet meer wilt gebruiken...

Aantal weken geleden ook al zo'n situatie maar toen leek ze ziekjes te zijn.

Ik denk nu meer dat het misschien toch door de leeftijd komt.

• #157.038
Muggenbultje van gister

1000070845.jpg

Terug
Naar boven