MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #157.184
Today i learned: Een mooi wasmeubel met dubbele wasbak kost €2k? Kek

• #157.185
Morgen om kwart na 4 gaat de wekker.

Maar het zonnetje schijnt nog

• #157.186
f**k in je rem slaap da's echt kut

• #157.191
al even ( af en aan) gezeik met het starten van de Aprilia RSV. Plus kabel zat zowat vastgelast aan de startmotor. Zal ooit flink doorgestart zijn met een te zwakke accu. Startsolenoide doet soms ook niet mee wat vaak een gevolg is van te lang doorstarten met een te zwakke accu. Accukabels zijn ook af-fabriek ietwat aan de dunne kant.

Bij het demonteren kwam dit er allemaal uitgevallen.
20250629_115749.jpg

Ik upgrade nu het volledige circuit naar:

Nieuwe startmotor
6awg kabels met silicone buitenkabel tot 200graden bestedig. Nu 10mm kabel, straks 13 dus word niet meer te warm.
dikkere kabelschoenen
En een zwaardere solenoide van Yamaha welke schijnbaar 1 op 1 past.

Dag verpest omdat ik graag wou rijden. Maar maakt me dag ook weer goed omdat ik weer een leuk nieuw klusje heb.

Gelijk maar alles uit mekaar en meteen alle andere dingen meepakken, frame opnieuw polijsten( dit is stap 1). Bougies doen en ik ga mn intake verder aanpassen en een ram air systeem erop proberen te knutselen. Ook moet ik nog wat heatwrap om mn uitlaatspruitstuk doen en ga ik proberen mijn intake temperatuur naar beneden te brengen.
20250630_055506.jpg

Laatst bewerkt:
  • #157.192
Leuk man, zo een project en de ruimte en kennis om het zelf te doen!

• #157.193
Leuk man, zo een project en de ruimte en kennis om het zelf te doen!
Is ook heel leuk. En een opgebouwde ervaring van 22 jaar scheelt ook.

Maar geloof mij dat er voor ik deze kennis en kunde heb ontwikkeld er genoeg verhalen zijn waar ik alles volledig elkaar in heb laten draaien. Of waar ik carters heb gebroken of gewoonweg een heel blok of versnellingsbak heb afgeschreven en 10 kilometer naar huis moest lopen met de brommer of crossmotor in de hand vroeger.🤣🤣Dat zijn de beste leermeesters.

En natuurlijk van mijn (Wijlen) mijn ouwe heer. Die lessen probeer ik weer aan mijn zoon mee te geven, die mij gister heel goed heeft geholpen en waar vaders natuurlijk elk onderdeel elke stap en en elke functie uitlegt.

Daar geniet ik nog het meeste van, dat kleine mannetje naast die grote motor die alles vraagt en die overal mee wil helpen😍. Dan zie je vaak veel van jezelf terug.

• #157.196
Wie zijn bilnaad/rug is ook met dit weer de hele dag nat?
Mijne. Word net gebeld door het cateringbedrijf. Ze stonden voor de deur met 400 euro aan vreten terwijl ik de 30e JULI pas trouw. Dus ik had het even warm. Bang dat ik het verkeerd had doorgegeven, maar gelukkig was het hun fout🫠🫠.

Begon letterlijk te zweten🫢😅

• #157.197
  • #157.200
Laat ik niets zeggen over de prijs van de Amerikaanse koelkast in mijn keuken die de mijne heeft uitgezocht. Dan verscheur jij spontaan het koopcontract. 😂
Die vallen wel mee toch? Heb daar nog niet te veel naar gekeken. Keuken wilde we ook eigenlijk nog een paar jaar uitstellen, maar we willen de vloer beneden doen en mijn vriendin wilt de keuken straks in een andere layout dan nu, dus leidingen verleggen ect wat dus niet meer netjes kan als de vloer er in ligt. Het liefst willen we ook een houten vloer, dat zijn ook geen leuke grappen.

Het helpt ook niet dat ik zelf ook altijd wel voorstander ben van net iets meer uitgeven aan een kwaliteitsproduct dan de goedkoopste versie nemen en spijt krijgen.

Maar ik heb inmiddels ook wel door dat mijn imput alleen belangrijk is als het overeen komt met haar wensen :roflol: anders niet.

Terug
Naar boven