XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

ik weet niet ik kijk niet naar dat geknuffel in een kooi!! lijkt wel een sm-studio met 2 homos die aan het knuffelen zijn op de grond....iemand zegt hier zoals je leest...dat mma compleet is maar geen wapens.... hapkido is ook compleet maar met wapens dat zei ik alleen jeronimowo...ik hoop nooit dat een hapkidoka zo dom is om zich voor dat soort dingen uit te lenen

nogmaals...het zijn maar sporten...je gaat ook niet op voetbal om iemand buiten een penaltykick voor zn kloten te geven....als je echt effectief wil zijn als je in een gevecht terechtkomt moet je naar de schietvereniging gaan en leren schieten.... of met je auto op die gasten in rijden... we doen die sporten omdat het leuk is en omdat we de sT en adchtergrond willen leren van de desbetreffende sport.... of dat nou judo is of tai chi of weet ik het wat...ieder vind zn interesses ergens in... en voor die mensen hoeft het niet effectief te zijn op straat... waarom laten we alle vechtsporten niet in hun waarde.... zonder die sporten zou er geen mma zijn...dan kunnen jullie niet naar die homos in een kooi kijken hahaha geintje.... onze grootmeester vertelde dat ie werkte als portier in duitsland....hij heeft 7e dan hapkido... maar als hij in een gevecht terecht kwam gaf ie ook gewoon een rechtse en was het klaar voor diegene.... dan word het ook straatvechten. en hoeft hij zn kunsten ook niet te gebruiken..

ik weet niet ik kijk niet naar dat geknuffel in een kooi!! lijkt wel een sm-studio met 2 homos die aan het knuffelen zijn op de grond....iemand zegt hier zoals je leest...dat mma compleet is maar geen wapens.... hapkido is ook compleet maar met wapens dat zei ik alleen jeronimowo...ik hoop nooit dat een hapkidoka zo dom is om zich voor dat soort dingen uit te lenen

geknuffel?? :o je je hebt gelijk man, een hapkidoka staat boven het kooivechten! wat hebben die MMa'ers geluk dat die hapkido'ers niet vechten in de kooi... ze zouden niet lang meegaan! :D (het is veel te warm de laatste dagen voor sommigen)

Hapkido :bang:

Bonjasky en collega's beginnen al te beven bij het uitspreken van dit woord heb ik me laten vertellen!

ik heb nooit gezegt dat hapkido boven mma staat, ik vind dat grondgedoe gewoon het saaiste wat er is.... iedere vechtsport verdient respect,, met name de aziatische sporten want die zijn het belangrijkste geweest voor alle sporten die er zijn... maar jongens het zijn sporten, als je echt effectief wil zijn op straat moet je gaan honkballen en je knuppel mee op straat nemen, of op de schietvereniging gaan.... het blijven sporten, taekwondo kan ook heel goed zijn, als je iemand goed raakt met en schop is het einde verhaal, maa kan goed zijn maar dan moet je wel de kans krijgen om iemand naar de grond te krijgen over zit een maar aan... uit eindelijk heb je niks aan je sport dan moet je het hebben van je overlevings kracht , al zit een jongen op blaasvoetbal. als ie een bar kruk pakt ben je de lul

naja enigste wat een mens nog kan doen is es zuchten en lachen :)

ik heb nooit gezegt dat hapkido boven mma staat, ik vind dat grondgedoe gewoon het saaiste wat er is.... iedere vechtsport verdient respect,, met name de aziatische sporten want die zijn het belangrijkste geweest voor alle sporten die er zijn... maar jongens het zijn sporten, als je echt effectief wil zijn op straat moet je gaan honkballen en je knuppel mee op straat nemen, of op de schietvereniging gaan.... het blijven sporten, taekwondo kan ook heel goed zijn, als je iemand goed raakt met en schop is het einde verhaal, maa kan goed zijn maar dan moet je wel de kans krijgen om iemand naar de grond te krijgen over zit een maar aan... uit eindelijk heb je niks aan je sport dan moet je het hebben van je overlevings kracht , al zit een jongen op blaasvoetbal. als ie een bar kruk pakt ben je de lul

De vraag van dit topic is "wat is de effectiefste gevechtsport op straat" dit wil zeggen, man tegen man, zonder wapens... sport tegen sport... karate tegen judo, boksen tegen taekwondo, mma tegen "HAPKIDO":D ... iedereen weet toch dat je met een blaffer de grootste reus omver blaast maar dit is hier de vraag niet man! De vraag is hier, wat is de effectiefste sport man tegen man... het antwoord op deze vraag is: in het kooivechten zijn ALLE sporten toegelaten en strijden ALLE sporten tegen mekaar!! dus zeg ik, MMA en thaiboksen zijn de beste effectiefste sporten ter wereld! Wat ben je in godsnaam met karate, judo, taekwondo,hapkido,noem maar op in de kooi (die op een zekere manier de straat nabootst)
Jij mag dat nu saai vinden om naar te kijken, maar daar gaat het hier niet over en dit weet je ergens wel! ik erger me gewoon rot aan gasten die (weten dat ze ongelijk hebben) en zich toch ergens blijven aan vast houden! Ik persoonlijk vind oosterse gevechsporten heel heel mooi om naar te kijken, maar zie alles in zijn context en begin niet te fantaseren he (michael jordan wint ook geen voetbaltornooi)

Muy thai, kickboxen, BJJ, judo & worstelen zijn toch de voornaamste vechtsporten als het aankomt op MMA hoor.

Wat ben je met judo in MMA? ask fedor / karo parysian / Hector lombard / Pawel Nastula / Hidehiko Yoshida etc :p

Nog zoiets wat ben je met je hapkido etc als je op straat tegen iemand staat die 2 koppen groter is en bvb 50kg zwaarder?

jullie hebben een verkeert beeld van de oosterse vechtsporten, maar goed,,,, ik ben overtuigd dat het niet aan de sport ligt wie men doet maar aan de persoon zelf, ook al doe je helemaal geen vechtsport als jij meer killer instinct hebt dan de persoon tegenover je dan win je het meestal, ook al ken die thai boksen(wat trouwens een door europa verziekte sport is, want traditioneel thaiboksen is heel iets anders dan wat wij doen)of mma of weet ik veel wat, dan komt het op overleven aan , en zelf een thai bokser zal niet vechten zoals hij leert op zn school, op straat gaat het om overleven...dan heb je niks aan die sporten

jullie hebben een verkeert beeld van de oosterse vechtsporten, maar goed,,,, ik ben overtuigd dat het niet aan de sport ligt wie men doet maar aan de persoon zelf, ook al doe je helemaal geen vechtsport als jij meer killer instinct hebt dan de persoon tegenover je dan win je het meestal, ook al ken die thai boksen(wat trouwens een door europa verziekte sport is, want traditioneel thaiboksen is heel iets anders dan wat wij doen)of mma of weet ik veel wat, dan komt het op overleven aan , en zelf een thai bokser zal niet vechten zoals hij leert op zn school, op straat gaat het om overleven...dan heb je niks aan die sporten

ja je hebt gelijk, ik heb nogal een agressieve oom die regelmatig zijn vrouw eens een goed pak rammel geeft! echt een coleriek ventje! dat die kooivechters er maar van opletten:D funny guy

Er is wel iets van aan; kunnen vechten is iets wat je hebt of je hebt het niet. Maar als je met je "overlevingsinstinct" wat wil maken tegen een getrainde thaiboxer of MMA-er, dan moet je toch al wat straatgevechtjes achter de rug hebben, relatief sterk zijn en goed motorisch begaafd zijn hoor. Zoniet, dan raak je hem gewoon amper en een goeie lowkick op je ongetrainde benen verwerk je dan niet.

ja dat is ook wel zo...maar dat is ook tegen een getrainde judoka of aikidoka....daarom zeg ik het is de persoon zelf die maakt de sport effectief of niet, ken een jongen die kan goed boksen maar buiten in een gevecht bakt ie er niks van, en zo zijn er veel... ik denk dat elke sport effectieff kan zijn op straat mits je je sport goed kan gebruiken...of dat nou karate is of judo, hapkido of mma of weet ik veel wat is dat maakt niet uit,als je een goede schop voor je kop krijgt lig je gewoon en kan je nog zo goed zijn op de grond het enige wat je dan nog op de grond doet is kwijlen... iedere sport is goed voor op straat,alleen moet jij het effectief kunnen maken

krav maga.

Er was trouwens gisteren een leuk programma hierover op national geografic... deden ze wat wetenschappelijk onderzoek.. heel interessant (had hem een tijdje geleden al gezien maar gisteren was ie toevallig weer)..

Muy thai, kickboxen, BJJ, judo & worstelen zijn toch de voornaamste vechtsporten als het aankomt op MMA hoor.

Wat ben je met judo in MMA? ask fedor / karo parysian / Hector lombard / Pawel Nastula / Hidehiko Yoshida etc :p

Nog zoiets wat ben je met je hapkido etc als je op straat tegen iemand staat die 2 koppen groter is en bvb 50kg zwaarder?

fedor vind ik geen goed voorbeeld van judo, dan kun je hem evengoed als voorbeeld van BJJ nemen. Zijn hoofdsT blijft sambo.

En wat ben je met de meeste vechtsporten op straat tegen iemand van 50kg zwaarder(tenzij het vet is) en 2 koppen groter? Kracht(slag en limiet) is zeker even belangrijk als techniek, massa minder maar toch nog steeds belangrijk... Je moet al een volleerd supertalent zijn of het erg vuyl spelen om dan nog iets uit de brand te slepen :D

een jaartje 2 keer per week thaiboks met Mourad op de Bredabaan en af en toe wat tegen pluimgewichtjes sparren gaat je kont niet redden als je tegen een krachtbeer van 120kg komt te staan.

Laatst bewerkt:
De effectiefste vechsport op straat...weet ik veel.
De technieken en effectiviteit van eender welke sport gaan maar zover dan de beoefenaar ervan. Als iemand die 1 jaar Thai boks doet uitkomt tegen een volleerde Judoka is de strijd ook snel gestreden, maar wil dit zeggen dat Judo beter is dan Thai boxing?

@Calyptus: een krachtbeer van 120 kg kan even hard neergaan dan eender wie hoor. Als het echt menens is en ik heb ruzie met zo'n gast ga ik echt niet de grote showman uithangen door die op zijn muil proberen te slaan of trappen. Gewoon heel simpel: Knie overtrappen.

De effectiefste vechsport op straat...weet ik veel.
De technieken en effectiviteit van eender welke sport gaan maar zover dan de beoefenaar ervan. Als iemand die 1 jaar Thai boks doet uitkomt tegen een volleerde Judoka is de strijd ook snel gestreden, maar wil dit zeggen dat Judo beter is dan Thai boxing?

@Calyptus: een krachtbeer van 120 kg kan even hard neergaan dan eender wie hoor. Als het echt menens is en ik heb ruzie met zo'n gast ga ik echt niet de grote showman uithangen door die op zijn muil proberen te slaan of trappen. Gewoon heel simpel: Knie overtrappen.

en als die persoon een kick kan checken heb je problemen ?

nogmaals...het zijn maar sporten...je gaat ook niet op voetbal om iemand buiten een penaltykick voor zn kloten te geven....als je echt effectief wil zijn als je in een gevecht terechtkomt moet je naar de schietvereniging gaan en leren schieten.... of met je auto op die gasten in rijden... we doen die sporten omdat het leuk is en omdat we de sT en adchtergrond willen leren van de desbetreffende sport.... of dat nou judo is of tai chi of weet ik het wat...ieder vind zn interesses ergens in... en voor die mensen hoeft het niet effectief te zijn op straat... waarom laten we alle vechtsporten niet in hun waarde.... zonder die sporten zou er geen mma zijn...dan kunnen jullie niet naar die homos in een kooi kijken hahaha geintje.... onze grootmeester vertelde dat ie werkte als portier in duitsland....hij heeft 7e dan hapkido... maar als hij in een gevecht terecht kwam gaf ie ook gewoon een rechtse en was het klaar voor diegene.... dan word het ook straatvechten. en hoeft hij zn kunsten ook niet te gebruiken..

Idd, zo zou het eigenlijk moeten zijn. Maar er gaan erg veel gasten op een vechtsport zodat ze dan in het weekend 'mensuh in elkaar kunnuh rammuh'

Terug
Naar boven