Fitness Seller

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

100 meter sprint !

Honkbal is nog beter. Ik denk dat een honkballer van een mma vechter zal winnen!:D

Dit is een eindeloze discussie. Iedereen die bekend is met de vechtsport moet wel beter weten dan zijn kwaliteiten te misbruiken op straat. Straatvechten is niet alleen zielig, maar ook gevaarlijk. Je weet nooit wie er een wapen heeft, je kan niet op het uiterlijk afgaan. Zelfs een kind van net 12 jaar kan met een wapen lopen.
Gedraag je tegenover iedereen respectvol en straal dat ook uit. Ga bij problemen meteen weg en negeer provocaties. Als je zo kan handelen, beschik je over de beste zelfverdiging waar geen enkele vechtsport tegen opkan...
:thumbs:

Zelf doe ik judo, daar zit ook veel grondvechten in. Ik vind het zeer effectief, maar niet als je op afstand staat, want dan kan je niet vastgrijpen als hij in het rond slaat.

Daarom heb ik een bokszak gekocht waar ik op oefen (met enkel een boksverband, geen handschoenen) en zo denk ik dat ik, als ik ooit in een straatgevecht zou komen, tegen iemand die even oud is als ik, ik wel een kans zou maken.

Zelf doe ik judo, daar zit ook veel grondvechten in. Ik vind het zeer effectief, maar niet als je op afstand staat, want dan kan je niet vastgrijpen als hij in het rond slaat.

Daarom heb ik een bokszak gekocht waar ik op oefen (met enkel een boksverband, geen handschoenen) en zo denk ik dat ik, als ik ooit in een straatgevecht zou komen, tegen iemand die even oud is als ik, ik wel een kans zou maken.

dus tegen iemand van 15 heb je zo verloren

In WOON niet in de ghetto, maar kom er wel eens, en ja heb vaak zat voorvallen gehad waarin wilde dat ik goed/beter kon vechten

En je denkt dat vechten de beste oplossing is? Ik ken jou situaties niet; en ik geloof dat je weleens in een gewelddadige situatie kan raken terwijl jij je er niet naar gedraagt. Maar als jij gaat vechten ga je de volgende fase in. Je kan nooit weten wie er een wapen draagt en wie niet.
Niet om arrogant over te komen, maar om je te vertellen hoe ik erover denkt. Ik kom uit in de Muay Thai A-klasse, heavyweigt. Als ik zou willen, zou ik bijna iedereen die ik op straat tegenkom in een één-op-één gevecht KO kunnen slaan. Maar al zou ik op straat omver worden gelopen of in mijn gezicht gespuugt, zou ik gewoon doorlopen. Niet omdat ik geen zelf respect hebt, maar omdat de kans te groot is dat hij, of een bekende van hem in de buurt die bij nog niet is opgevallen, een wapen heeft.

Ik snap wel dat vechten altijd de laatste optie is, maar soms word je gewoon zover gedwongen (stel groepje valt je vriendin?), dan kan je wel zeggen dat je moet rennen...maar ja...optie?? :P

BTW, tot zover heb ik het nooit zo ver laten komen :P

mma is echt hard ik doe nu kickboxen als ik daar goed in word wil ik zeker mma gaan doen!

Ik snap wel dat vechten altijd de laatste optie is, maar soms word je gewoon zover gedwongen (stel groepje valt je vriendin?), dan kan je wel zeggen dat je moet rennen...maar ja...optie?? :P

BTW, tot zover heb ik het nooit zo ver laten komen :P

Okee, kijk nu weet ik over wat voor soort situatie we het hebben. Een groepje dat je vriendin lastig valt, bestaat vaak uit mensen waar je niet wakker over hoeft te liggen. En het is goed dat jij het nooit zover hebt laten komen. Een echt heer;)

even van uitgaande dat hij een knuppel had, zou die nog niet winnen van een pro mma'er

klopt een pro MMa'er kan een knuppel op zijn kop incasseren :rolleyes:

OT:van deze discussie word ik mischien nog moe'er dan van die aikido discussie. Iedereen weet toch dat tai-chi de beste sport is voor op straat!!:D

denk dat ie niet eens zou raken ;)

Ahzo bedoel je. Ja ligt aan de snelhied van de slag met de knuppel en de snelheid van de vechter natuurlijk. maar dat is nogal wiedes

Okee, kijk nu weet ik over wat voor soort situatie we het hebben. Een groepje dat je vriendin lastig valt, bestaat vaak uit mensen waar je niet wakker over hoeft te liggen. En het is goed dat jij het nooit zover hebt laten komen. Een echt heer;)

Jij bent echt een goede gast zeep, ik kan me helemaal in jou vinden alleen ben ik wel iets wat een heethoofd. Zou iemand me in me gezicht tuffen zou ik wel iets doen absoluut. Ben echt wel iemand die altijd de confrontatie uit de weg gaat, drink ook niet dus kom al niet snel in narigheid terecht. Maar als het moet , moet het

Jij bent echt een goede gast zeep, ik kan me helemaal in jou vinden alleen ben ik wel iets wat een heethoofd. Zou iemand me in me gezicht tuffen zou ik wel iets doen absoluut. Ben echt wel iemand die altijd de confrontatie uit de weg gaat, drink ook niet dus kom al niet snel in narigheid terecht. Maar als het moet , moet het

Als iemand zomaar in je gezicht spuugt is het ook moeilijk. Zelf had ik dit vorige maand ineens en ben ook een beetje trots op mijzelf dat ik toen rustig bleef. Eerst wordt je natuurlijk boos van binnen, alleen na 3 seconde werd dat minder. Ik keek die man aan en dacht, wat ben jij toch zielig. Ook komt daarbij dat ik met een vriendin was.
Sommige situaties kan het niet anders, zelf ben ik gelukkig de laatste tijd nooit in zo'n situatie verzeild geraakt. Ik denk dat je al veel kunt voorkomen door rust uit te stralen en jezelf respectvol op te stellen. Maar het voorbeeld wat MacB gaf, wanneer het om iemand anders gaat, die jij eigenlijk een soort van moet beschermen.. ja dan wordt het moeilijk en moet je voor jezelf de afweging maken.

Terug
Naar boven