AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

shit betrapt..:sad:

Het zal leuk zijn, als er toevallig een top kickboxer ruzie krijgt met iemand die bjj goed beheerst en ze zijn er allebei als een nerd uit en verwachten het niet van elkaar. wie zal er winnen? ze beginnen op hetzelfde moment met vechten, lopen op elkaar af.

kickboxer wint mits die enigszins kan verdedigen vanuit de guard.

Straatvechten is:
- Rustig blijven.
- Geluk hebben.
- Onvoorspelbaar zijn/afleiden.
- Rake klappen. Techniek maakt geen reet uit:).

de persoon heeft een mes...LOPEN!!!!

Ik heb gisteren Ji Jitsu gehad
erg interessant :D

De meeste ji jutsu is vrij traditioneel he en idd niet combat gericht. Het jammere van BJJ is dan weer dat er niks staand gebeurt dus moet je het al combineren met kickbox ofzo om effectief te zijn..

Ik heb wel leuke dingen geleerd hoor :D

Onze leraar heeft zwarte band in 10 gevecht shit ofzo hahaha

ben slapen man :P

kickboxer wint mits die enigszins kan verdedigen vanuit de guard.

ik denk dat bjj wint als kickboxer hem niet meteen k.o. krijgt en hij wordt vastgepakt is het zo goed als over. bjj is ook onverwachter omdat als mensen bonje hebben er altijd wel gekickboxt wordt. hij verwacht een trap of stoot dus kiest al het juiste moment voor een takedown. kickboxer verwacht dat niet.

ik kijk het beetje vanuit een mma oogpunt, beide redelijk allround maar de 1 als "hoofd" sport KB en de andere BJJ.

neem rutten tegen al die jappeners. Vaak wordt onderschap hoe moilijk is het is om een getrainde mma (kickboxer) staand te kunnen vechten en uberhaupt zo dicht te kopen dat ie op de grond komt.

oh dus omdat het streetfight heet is het effectief, doe er kickboksen bij en het is zeer effectief? hoe effecties is dan een combinatie van jiujitsu-judo-boksen-kickboksen-mma-ninjitsu-sambo-karate-aikido ?

Sjong!neem alles niet zo letterlijk!Bedoel maar te zeggen dat je er iets aan hebt:rolleyes:

Laatst bewerkt:
ik kijk het beetje vanuit een mma oogpunt, beide redelijk allround maar de 1 als "hoofd" sport KB en de andere BJJ.

neem rutten tegen al die jappeners. Vaak wordt onderschap hoe moilijk is het is om een getrainde mma (kickboxer) staand te kunnen vechten en uberhaupt zo dicht te kopen dat ie op de grond komt.

Vanuit een MMA oogpunt ligt het gelijk heel anders, als ze allebei alleen hun sport kunnen en niks van het andere zijn er alsnog te veel factoren die meespelen. Ik denk dat in dat geval de kickbokser staand wat schade weet aan te richten, maar uiteindelijk neergehaald word. Waar de BJJ'er dan hoogstwaarschijnlijk geen rekening mee houd zijn stoten van de kickbokser (want dat doet ie toch ook al ligt ie onderop) en daar zal de BJJ'er weinig zin in hebben. Denk overigent dat het wel snel is afgelopen door een sub, dus ik zet mn geld op de BJJ'er mits ie niet KO word geslagen "on his way in"

Ik zet mijn geld op de 9mm; en anders op de stiletto.

De straat is niet om de vechten...

Bas had toen al enige vorm van worstelen en cross-training onder de knie, genoeg om hem staande te houden.

Ramon Dekkers zijn enige mma partij vind ik veel interessanter als voorbeeld, die had niks tot zeer weinig ervaring in grondvechten, en met hem werd mee gedolt door een subtop mma-vechter.

Trouwens is het relatief zinloos om professionele vechters te vergelijken. Het niveauverschil buiten de ring kan veel hoger zijn, technisch, stylistisch en qua kracht gewicht.

Theoretiseren over praktijk begint eigenlijk belachelijk te worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven