AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

BUMP :D:D

Ligt er maar net aan wat je doel is. Wil je gewoon een robbertje vechten dan is een vechtsport als MMA/(Muay Thai/Boksen + BJJ) "het beste". Wil je iemand echt uitschakelen (dus zwaar verwonden, botten breken of simpelweg doden) dan is Combat training als Systema of Krav Maga het beste, maar dan niet die lome huisvrouwen shit in de "gyms", maar privé training door army trainers, of veteranen die zelf dit meester zijn.

Is een vraag die niet te antwoorden is, tot je persoonlijk in die situatie komt denk ik.
Maar wel leuk onderwerp.

Vergeet niet dat veel straatgevechten uiteindelijk in een clinch terecht komen en vervolgens op de grond.

Ik denk dat Royler Gracie veel voorbeelden heeft gegeven hoe het dan kan aflopen met Kickboxers, worstelaars, enzovoorts.

Ja als je nog een vechtsport wilt leren (reden van topic start) kan je het beste kickboxen doen en ernaast Jiu Jitsu (het liefst BJJ). Kickboxen is completer dan boxen en helpt je iig je mannetje te staan.

MMA is uiteindelijk het beste, maar BJJ (grondgevecht) leer je niet zomaar. Tegen de gem. persoon, ook kickboxers enzo wint een goede grondvechter (bv BJJer) het vaak, zie bv de cagefights in jaren 90. Alleen als beginner moet je eerst leren uitdelen en incasseren imo.

BUMP :D:D

Ligt er maar net aan wat je doel is. Wil je gewoon een robbertje vechten dan is een vechtsport als MMA/(Muay Thai/Boksen + BJJ) "het beste". Wil je iemand echt uitschakelen (dus zwaar verwonden, botten breken of simpelweg doden) dan is Combat training als Systema of Krav Maga het beste, maar dan niet die lome huisvrouwen shit in de "gyms", maar privé training door army trainers, of veteranen die zelf dit meester zijn.

Combattraining is niet noodzakelijk om iemand te doden hoor, een sankaku (driehoeksverwurging met benen) die 'zelfs' judoka's kunnen :rolleyes: is al voldoende, makkelijk en zeer effectief.

Judo?

nee denk boksen of kickboksen mischien ook wat freefight, gebeurt toch dat je beiden op de grond komt

Combattraining is niet noodzakelijk om iemand te doden hoor, een sankaku (driehoeksverwurging met benen) die 'zelfs' judoka's kunnen :rolleyes: is al voldoende, makkelijk en zeer effectief.

Iemand doden kan sowieso elke kneus, gewoon arm om de keel n GO! Maar het gaat erom wat effectiever is, en dat is combat training.

Zonder twijfel, Krav maga.. Heb het 2 jaar gedaan, ongelofelijke sport.

Niet dat ik Elke dag vecht :)
Maar in mijn Jongere jaren, Kwam ik (bij 1 op 1 gevecht) Heel ver met Judo,
Vliegens vlug op de nek springen en dan je gewicht erop gooien , 9 van de 10 keer licht je tegenstander op de grond en je hebt in een wurggreep , waar deze bijna niet uitkomt.
Meestal weinig schade (je moet m niet doodknijpen natuurlijk :)) En nooit voor de rechter!

Is dit topic nog niet gesloten? Je gaat toch niet speciaal op een vechtsport zodat je die pestkoppen op straat in elkaar kunt slaan :roflol: Als het eenmaal echt op een gevecht uitloopt dan gaat het er vooral gewoon om wie het hardst kan slaan. Een straatgevecht duurt vaak toch niet langer dan 20 seconden, in tegenselling tot bokswedstrijden enzo.

Niet dat ik Elke dag vecht :)
Maar in mijn Jongere jaren, Kwam ik (bij 1 op 1 gevecht) Heel ver met Judo,
Vliegens vlug op de nek springen en dan je gewicht erop gooien , 9 van de 10 keer licht je tegenstander op de grond en je hebt in een wurggreep , waar deze bijna niet uitkomt.
Meestal weinig schade (je moet m niet doodknijpen natuurlijk :)) En nooit voor de rechter!

Nog iemand die het doorheeft hoe je het tegenwoordig(en vroeger) best aanpakt.

capoeira/breakdancen,als je dat meester bent dan ben je een hele baas!

pererspray of knuppel meenemen doet wonderen

Effectief is vechten altijd vermijden.

Beetje hetzelfde als dat mensen met een slipcursus vaker betrokken zijn bij verkeers ongelukken dan mensen zonder slipcursus.

met boksen of iets dergelijks ben je heus effectief genoeg op straat hoor.

Terug
Naar boven