Fitness Seller

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

of je biceps laten zien

met een pijl en boog of een kruisboos, ja dat is een sport die je kan beoefenen dus een vechtsport. Verder zwaardvechten werkt altijd maar als je goed overweg bent met voorwerpen gooien kies ik voor de werpster. Voordeel het is ligt snel effectief als je weet hoe je moet gooien en het afschrik effect is groot bovendien met handschoenen aan kan je ook nog als steekwapen gebruiken.

En hoe weet je dat ze kunnen vechten, heb je ze al in de ring of op straat beziggezien of hebben ze wat plankjes voor je neus doorgeslagen. Een 1ste dan karate(welke soort karate) die kan vechten, dan moet hij al een natuurtalent zijn en heeft hij zijn tijd verkwist met karate... Wat "echt" vechten leer je daar niet door, zelf niet met kyokushin

Veel mensen (vooral in rechtopstaand) laten zich intimideren door iemand groter/breder/meer gespierd dan zichzelf. Vrij normaal natuurlijk, verklaard mede het succes van bodybuilders, maar eens je wat kan vechten en veel sparred gaat dat vlug over :)

Het is wel een beetje laat om te reageren, maar jij hebt dus weinig verstand van karate. Ikzelf heb de vierdegraads zwarte gordel in het kyokushin, en bij kyokushin leer je vechten als de beste. Vergeet trouwens niet dat karate niet alleen leren vechten is, je leert je lichaam controleren en het maakt je ook mentaal sterker. Ik heb vaak genoeg op straat gevochten, ook tegen marokanen die muaythai etc deden. Velen moesten het onderspit delven. Karate bestaat al zo lang, als het zo slecht was zal het niet zo lang bestaan en zouden er geen miljoenen beoefenaars zijn. Planken doorbreken is puur om je lichaam te versterken. Je leert er mee te concentreren op 1 punt en al je kracht en snelheid daarop te sturen.

Die kata die vaak worden gehaat, zijn gewoon een stukje geschiedenis. Iedereen weet dat het op straat geen zin heeft, maar bij jiujutsu heb je ook kata en bij taekwondo heb je poomse, koreaans voor kata.

Als je het mij vraagt bestaat er niet 1 beste vechtsport die je op straat kan gebruiken. Je moet het mixen. Zo heb ik de 4e dan van kyokushin, 4e dan van judo en 1e dan van jiujutsu. Deze drie zijn een perfecte mix voor een goed allround straatvechtpartij.

MMA/Boksen

Dat is het beste voor op straat
Meestal op straat vecht je altijd op korte afstanden en dan sta je dicht op elkaar altijd dan heb je weer veel aan boksen want je leer om dichtbij te vechten

MMA is ook goed omdat je dan gewoon stoten leert en je leert ook hoe je op de grond moet vechten dat is nog het belangrijkste eigenlijk

Meestal als je op straat vecht vallen er ongeveer 2-3 klappen en daarna is het gewoon op de grond verder en als je op MMA zit dan weet je hoe je met die situaties om moet gaan en je ken de technieken.

Lijkt me ook handig om zoiets te leren. Heb er alleen geen tijd voor, zonder dat ik andere sporten aan de kant moet zetten endat heb ik er niet voor over. :(

zeggen dat ze achterom moeten kijken en dan weg rennen, of

je voet zo heen en weer doen, en als ze dan naar beneden kijken in hun gezicht slaan

denk dat het verschillend is wat ik wel weet : in een cafe of dancing ben je echt heel weinig met goed traptechniek, alles licht binnen de kortste keren onder het glas en drank ; glad dus, vergeet je fancy trapjes maar, keihard bokken met die vuisten is het enigste wat rest...

is gewoon een klik die je moet maken : *fighting mode : on* zeg maar. en dan lachen geblazen :D

Wing Tsun zondermeer.
Met de juiste leraar (lees: rasechte straatvechter) leer je je goed verdedigen / tegenstander zo snel mogelijk uitschakelen.

ninjutsu

Pang..! schietsport bijelkaar vegen en opruime:p

Deze topic is alweer wat ouder geworden en ik heb niet alles doorgelezen maar tog soon 8 pagina's. Ik heb toevallig reeds nog een ruzie meegemaakt tussen 2 nuchtere mensen.Het verbaast me ook dat ik deze vechtsT hier niet heb gelezen. Eentje deed zover wij wisten niets en die ander deed al 8 jaar Pencat Silat en die kerel kreeg me toch een porsie klappen :P

http://www.youtube.com/watch?v=AD7V79bTmWs&feature=related

Nu ben ik hierna zelf een paar lessen pencak silat gaan volgen en ik moet zeggen dat mensen die rond de 1.80m zijn en niet heel veel wegen , een stuk bedreigender voor mij zijn geworden. Ten eerste die mensen rennen zowat op topsnelheid langs je waarna je een dikke elleboog langs je kop krijgt om hem vervolgens terug te krijgen en daarna nogeens een knie tegen je hoofd of iets die richting :O

Zoiets als dit :

http://www.youtube.com/watch?v=ymvrjBrGNaI&feature=channel

Dat is dan Bokator ( Cambodian Bloodsport ) maar het wordt op dezelfde manier toegepast in Pencak Silat. + Deze sT was ontwikkeld door indonesiërs tegen de europese bezetters om hun te bevechten dus ik denk dat de efficiëntie ervan richting krav maga gaat.

Ook schijnt de variant Combat Sambo goed te werken , dat is het russische sambo maar dan met stoten en trappen maar dit werkt hoofdzakelijk alleen goed 1 op 1.

idd 1op1 maar hoeveel keer kom je dat tegen, de kans is zeer groot dat één of andere zwakke laffe gozer je langs achter mooi op je kop geeft...

allemaal die fancy naampjes voor die gevechtsporten : lache. gewoon ene op de kin, meer vraagt dat niet. vorige week nog buitenwipper zien vechten : ook lache :D breed was ie wel, maar eens ik hem had zien vechten een pak minder bedreigend, uitpakken tegen een dronken man kon ie wel maar had onze vriend nuchter geweest het zou zijn beste dag niet geweest zijn :D zijn low kick haalde vast nog geen malthezer onderuit ...

iemadan die gespieed is betekent niet gelijk dat hij goed kan vechten:cool:

Dat Pencat Silat ziet er wel tof uit.

Alleen is het puur op snelheid gericht. Om sommige momenten is de dekking van die gast helemaal open. Een snelle stoot op z'n kin en het is over :D

is dan ook meer als verassingsaanval bedoel denk ik

Terug
Naar boven