AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Bezoekers in dit topic

Grappling, bjj.
Zeker op straat eindigen de gevechten vroeg of laat op de grond. Meeste mensen raken dan in paniek omdat het onbekend terrein is, en zien dat dikwijls elke fout gemaakt wordt die te maken is.

Maar goed voor je op dat punt aankomt kan je beter voorkomen, speelt zelfvertrouwen een rol bij naast het hebben van enige (non)verbale kwaliteiten.

Niet helemaal met je eens... ik kan wel worstelen maar "tegenstanders" zijn zelden alleen... dus als je eentje submit, wordt je fijn gekopschopt
 
Dus is kopschoppen de winnaar. :cheer:
 
Niet helemaal met je eens... ik kan wel worstelen maar "tegenstanders" zijn zelden alleen... dus als je eentje submit, wordt je fijn gekopschopt
Dat kan zo zijn idd, daar doe je dan weinig aan. Maar 1 op 1 had ik in gedachte en ken eigenlijk geen effectievere sport bedenken voor op straat wanneer het op een straatgevecht aankomt. Wat had jij in gedachten wat dat aangaat?
 
Tegen een groep alles wat gericht is om die andere gewoon ouderwets neer te hoeken. Boksen, kickboksen, whatever. Gewoon een flinke hoek en volgende...
 
Tegen een groep alles wat gericht is om die andere gewoon ouderwets neer te hoeken. Boksen, kickboksen, whatever. Gewoon een flinke hoek en volgende...
Weleens tegen een bokser of kickbokser lopen sparren? Stel je dan eens voor dat dat op straat is met alle smerigheid die daarbij hoort.

Als je blijft staan ga je vroeg of laat balans verliezen of wordt naar de grond getrokken. Of krijgt zelf een boel onnodige klappen. Neutraliseren gaat makkelijker op de grond. Al zou ik bij een groep gewoon wegkomen.
 
Niet helemaal met je eens... ik kan wel worstelen maar "tegenstanders" zijn zelden alleen... dus als je eentje submit, wordt je fijn gekopschopt
Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is, gemiddeld gevecht op straat is een beetje slaan naar elkaar met hier en daar een verdwaald been, beetje basiskennis van aikido of de blockings technieken van wing chun is meer dan genoeg.
 
Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is, gemiddeld gevecht op straat is een beetje slaan naar elkaar met hier en daar een verdwaald been, beetje basiskennis van aikido of de blockings technieken van wing chun is meer dan genoeg.

Ja tuurlijk, maar we hebben het hier over "moeilijke gevechten" denk ik. Ik ben 1m90 en +-110kg, de meeste gasten kan ik zonder enige techniek ook wel aan.
 
Gewoon een flinke hoek en volgende...
Dat is borrelpraat. Ken jou niet dus misschien heb je idd monsterhoeken in je waarmee je zogenaamd iedereen even neerhoekt met eentje maar dan behoor je tot een zeer select gezelschap. En dan nog, in een ring zou een rake monsterhoek met k.o. power effect kunnen hebben, op straat is het anders. Maar zoals ik schreef, ik ken niet super veel vechters met echte KO power in 1 van de handen (zoals een Tyson). Ze zijn er zeker wel daar niet van. En ik ken echt niet iedereen ofzo dus het is een mening vanuit een beperkt perspectief.
 
Ja tuurlijk, maar we hebben het hier over "moeilijke gevechten" denk ik. Ik ben 1m90 en +-110kg, de meeste gasten kan ik zonder enige techniek ook wel aan.
Heel veel jonge mannen zijn tegenwoordig ook 1m90...
 
Op straat is het enkel hopen dat je fysiek de betere bent dan je tegenstander. Omdat je dat niet weet, kan je beter je ego opzij zetten en doorlopen dan gaan liggen rollenbollen.

De keren dat ik bijna in een partij verzeild was geraakt had ik het alle keren kunnen voorkomen door al geen discussie aan te gaan. Als je echt niet wilt vechten zal de kans klein zijn dat het ooit echt zal moeten.
 
Op straat is het enkel hopen dat je fysiek de betere bent dan je tegenstander. Omdat je dat niet weet, kan je beter je ego opzij zetten en doorlopen dan gaan liggen rollenbollen.
En geen messen, knuppels, schroevendraaiers, pistolen of boksbeugels en wat er nog meer te koop is.
 
En geen messen, knuppels, schroevendraaiers, pistolen of boksbeugels en wat er nog meer te koop is.

Maarja, loop maar eens weg als iemand in de supermarkt voorkruipt en je daarna een grote bek geeft als er een discussie ontstaat. Behoorlijke vernedering als je geen tegengas geeft, of daar boven staan?
 
Maarja, loop maar eens weg als iemand in de supermarkt voorkruipt en je daarna een grote bek geeft als er een discussie ontstaat. Behoorlijke vernedering als je geen tegengas geeft, of daar boven staan?
Wat een vernedering ja, er niet als een agressieve mongool op los slaan wanneer iemand je n grote bek geeft :o
 
Wat een vernedering ja, er niet als een agressieve mongool op los slaan wanneer iemand je n grote bek geeft :o

Nouja, laten voorkruipen en een grote bek krijgen en dan afdruipen zou mij de nodige moeite kosten. Zo kan je natuurlijk wel meer gevallen bedenken, iemand die je vriendin beledigd? Vast pakt? Hoe ver moet je alles laten gaan om in te grijpen?
 
Als je zelf ongewapend bent gewoon gaan rennen natuurlijk... Overigens ook een van de eerste dingen die ze je daar leren.
Ook als je zelf wel een wapen hebt wegrennen.

The loser of knife fight dies on the street.
The winner of a knife fight dies in the ambulance.
 
Maarja, loop maar eens weg als iemand in de supermarkt voorkruipt en je daarna een grote bek geeft als er een discussie ontstaat. Behoorlijke vernedering als je geen tegengas geeft, of daar boven staan?
Wanneer een kleinburgerlijk ventje zich beter voelt wanneer hij 1-3minuten eerder uit de winkel is dan ik, dan mag dat. Heb wel vroeger een keer met een ouwe vent gehad dat die aan het voordringen was met een lul verhaal en dat ik zei ja oke ik snap uw situatie, u bent op een respectabele leeftijd waardoor ik veel langer te leven heb dus hup pak de tijdswinst maar. Toe maar, en niet thuis beginnen over de jeugd van tegenwoordig ehz want het schorum van vroeger!
Toen wilde die weer achter aansluiten en heb ik gezegd niks ervan, hup voordringen is voordringen blijven staan en afrekenen. Hup. Kassameisje moest beetje glimlachen en dat motiveerde.

Nu zou ik het op zijn beloop laten, hooguit een terloopse opmerking.
 
Nouja, laten voorkruipen en een grote bek krijgen en dan afdruipen zou mij de nodige moeite kosten. Zo kan je natuurlijk wel meer gevallen bedenken, iemand die je vriendin beledigd? Vast pakt? Hoe ver moet je alles laten gaan om in te grijpen?
Afdruipen zal ik nooit doen, denigrerende opmerking oid maken wel. Zal zelf nooit agressief worden tenzij de ander het fysiek maakt

Vind het het risico op verwondingen en ander gezeik niet waard.
 
Met iemand in een rolstoel ga je ook geen strijd aan over een 60m sprint. Moet je gewoon om lachen joh en zeker als je wat buff bent moet je misschien wel wat meer geduld hebben soms, anders is het al gauw pauperig. Heb het idee dat je daardoor soms wat kan worden uitgedaagd.
 
Back
Naar boven