AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Bezoekers in dit topic

Niet "stoer" bedoeld, maar als iemand van een normale size een buffer (of in mijn geval groter en dikker) persoon "aanvalt", helpt bluffen echt niet meer. Dan is het meestal een wel overwogen keuze. Bluffen werkt alleen tegen "bullies" en die laten mij meestal vanzelf al met rust...

Bluffen doe je juist wanneer je niet wilt vechten en geen gezichtsverlies wilt lijden. Indien je overtuigend genoeg bent dan kan je genoeg angst zaaien onder personen die een stuk groter zijn.
Ja daar heb ik ervaring mee, ik had een behoorlijk imago opgebouwd als mannetje van 1.68 en 55 kg zonder dat ik daarvoor veel heb moeten knokken.
 
Bluffen doe je juist wanneer je niet wilt vechten en geen gezichtsverlies wilt lijden. Indien je overtuigend genoeg bent dan kan je genoeg angst zaaien onder personen die een stuk groter zijn.
Ja daar heb ik ervaring mee, ik had een behoorlijk imago opgebouwd als mannetje van 1.68 en 55 kg zonder dat ik daarvoor veel heb moeten knokken.

Denk dat het ook wel uitmaakt in welke kringen je verkeerd natuurlijk. Ik woon/kom in boerendorpen in Limburg. Als ik al "uitga" is het in normale cafés. Doorsnee huisvader types van 25-65 (skinnyfat en gemiddelde lengte) vinden mij (1m90, normaal gezien 110+kg en bekend dat ik "judotrainer" ben) indrukwekkend genoeg om met rust te laten. Ik snap ook dat ik in de Bijlmer gewoon wordt neergestoken of in een motorclub in elkaar gerost, maar daar kom ik nooit :roflol:
 
The art of war schijnt een populair boek te zijn op dit forum :D
 
Niet "stoer" bedoeld, maar als iemand van een normale size een buffer (of in mijn geval groter en dikker) persoon "aanvalt", helpt bluffen echt niet meer. Dan is het meestal een wel overwogen keuze. Bluffen werkt alleen tegen "bullies" en die laten mij meestal vanzelf al met rust...
Ik blijf erbij dat je moet doen alsof je geïntimideerd bent en dan uit het niets uithalen, element of surprise, er is altijd een moment dat de ogen niet op jou gericht zullen zijn. Mensen met een grote bek komen juist over als een bully. Wat Camelus zegt valt in de categorie appear stronger/meaner/badder than you really are, is ook een goede tactiek hoor. Mijne is het tegenovergestelde.
 
Laatst bewerkt:
Bluffen doe je juist wanneer je niet wilt vechten en geen gezichtsverlies wilt lijden. Indien je overtuigend genoeg bent dan kan je genoeg angst zaaien onder personen die een stuk groter zijn.
Ja daar heb ik ervaring mee, ik had een behoorlijk imago opgebouwd als mannetje van 1.68 en 55 kg zonder dat ik daarvoor veel heb moeten knokken.
Je hebt ook mensen die juist uit zijn op een knokpartij. Voetbalhooligans zijn daar een lelijk voorbeeld van. Ook mensen met psychiatrische aandoeningen zijn soms op vechten uit weet ik helaas uit ervaring, maar daar is vaak mee te praten hoewel je geen standaardverhaal klaar moet hebben.

Heb ook eens bijna moeten knokken met iemand die waarschijnlijk onder invloed van drugs was. (Ik zat toen nog niet in de psychiatrische verpleging maar mijn ex wel.) Een lange, pezige man, waarschijnlijk uit Noord Afrika, hij sprak alleen Frans. We waren bij Ikea en stonden te wachten op karretjes. Hij pakt de eerste, ik de tweede. Begint hij in het Frans op een hele bittere manier ruzie met me te maken, kwam heel dicht bij me staan en hij hield niet op. Ondanks dat ik oprecht sorry zei toen ik erachter kwam dat hij de tweede ook nodig had. Maar omdat hij maar door bleef gaan, gunde ik hem dat niet. Ik hield er, gezien zijn voorkomen, rekening mee dat hij aan vechtsport deed en liet hem daarom zien wat ik zelf kon: gaf hem opeens en zo snel als ik kon, een klap in zijn buik, zonder hem echt te raken. Maar hij leek het helemaal niet door te hebben en ging maar door, noemde me een slechte man. Net toen ik er helemaal genoeg van had en hem recht voor zijn kop wilde slaan, kwam mijn ex eraan en zei dat ze de politie ging bellen. Hij hield meteen op met schelden. Toen we wegliepen begon hij weer, maar kwam ons niet achterna toen mijn ex haar dreigement herhaalde.
 
Ik blijf erbij dat je moet doen alsof je geïntimideerd bent en dan uit het niets uithalen, element of surprise, er is altijd een moment dat de ogen niet op jou gericht zullen zijn. Mensen met een grote bek komen juist over als een bully. Wat Camelus zegt valt in de categorie appear stronger/meaner/badder than you really are, is ook een goede tactiek hoor. Mijne is het tegenovergestelde.
Kan je m.i. beter niet doen als het een groepje betreft. Toen een andere ex en ik vlakbij het CS Den Haag woonden, reisden we soms met de trein omdat we geen auto hadden. Als we dan 's avonds laat terugkwamen, werden we wel eens opgewacht door een 'welkomstcomité' zoals ik ze noemde. Als ze merkten dat we Engels spraken (ze is Engels) kwamen ze steevast achter ons aan. Ik confronteerde ze dan meteen met wie eerst of ik zou maar uitkijken en dat hielp altijd.
 
Schwarzeneggertje jaren geleden in Utrecht kreeg ik het aan de stok met een Marokkaan, hij scheen eerder vastgezeten te hebben voor wapenbezit (hoorde ik later pas), maar het verliep ongeveer wat ik hierboven schreef veel dreigen, ik hield mijn handen omhoog van ik wil geen probleem met je, waardoor hij dacht dat ik dus in mijn broek scheet, het moment dat hij zijn mattie aankeek die naast ons stond gaf ik hem een kopstoot, mattie rende weg, ik de auto in en weggereden, ik ga niet liegen, de gedachte dat hij me ergens zou opwachten met een wapen spookte wel door mijn hoofd, maar dat is nooit gebeurd. De ruzie ging omdat hij voordrong in de rij van de coffeeshop, de coffeeshop eigenaar kende hem dus hij had daar heel veel back up, vandaar ook zijn houding, ben daar ook nooit meer heengegaan, shop is ook best vrij lang dicht vanwege criminele activiteiten.
 
Denk dat het ook wel uitmaakt in welke kringen je verkeerd natuurlijk. Ik woon/kom in boerendorpen in Limburg. Als ik al "uitga" is het in normale cafés. Doorsnee huisvader types van 25-65 (skinnyfat en gemiddelde lengte) vinden mij (1m90, normaal gezien 110+kg en bekend dat ik "judotrainer" ben) indrukwekkend genoeg om met rust te laten. Ik snap ook dat ik in de Bijlmer gewoon wordt neergestoken of in een motorclub in elkaar gerost, maar daar kom ik nooit :roflol:
Kom je even naar kleine brogel. Kunnen we samen tegen mijn bovenbuur "bluffen".
 
Ben helaas echt een mietje op zo'n momenten.

Als er zo'n agressieve man voor je staat zit ik daar gewoon verstijfd. Kan me nadien wel voor m'n kop slaan dat ik niks deed :emo:
Sta niet zo te filmen. Ik wou gwn mijn zeldzame Pokemon kaart terug. 😡😤
 
Kendo is wel effectief als je de hele dag met een katana op zak rondloopt.
 
Kendo is wel effectief als je de hele dag met een katana op zak rondloopt.
Ik heb serieus nooit begrepen waarom mensen met een ander wapen als een pistool op zak lopen. Als ik me wil verdedigen en echt schrik heb, had ik allang een pistool gekocht. Waarom zou je een "lichter" wapen meenemen? Als je iemand neersteekt of neerschiet, straffen zijn ongeveer hetzelfde (voor zover ik weet) en iemand dood maken is altijd niet best. Het kost alleen meer moeite.

Niet dat ik een gun heb hoor, maar ook geen mes/zwaard/nunchaku etc. Als ik van plan was om "echt" een battle aan te gaan, zou ik ook zorgen dat ik zeker ging winnen. Of, zoals nu, doe ik het helemaal niet...
 
Ik heb serieus nooit begrepen waarom mensen met een ander wapen als een pistool op zak lopen. Als ik me wil verdedigen en echt schrik heb, had ik allang een pistool gekocht. Waarom zou je een "lichter" wapen meenemen? Als je iemand neersteekt of neerschiet, straffen zijn ongeveer hetzelfde (voor zover ik weet) en iemand dood maken is altijd niet best. Het kost alleen meer moeite.

Niet dat ik een gun heb hoor, maar ook geen mes/zwaard/nunchaku etc. Als ik van plan was om "echt" een battle aan te gaan, zou ik ook zorgen dat ik zeker ging winnen. Of, zoals nu, doe ik het helemaal niet...
True, maar schieten is geen vechtsport.
 
Ik heb serieus nooit begrepen waarom mensen met een ander wapen als een pistool op zak lopen. Als ik me wil verdedigen en echt schrik heb, had ik allang een pistool gekocht. Waarom zou je een "lichter" wapen meenemen? Als je iemand neersteekt of neerschiet, straffen zijn ongeveer hetzelfde (voor zover ik weet) en iemand dood maken is altijd niet best. Het kost alleen meer moeite.

Niet dat ik een gun heb hoor, maar ook geen mes/zwaard/nunchaku etc. Als ik van plan was om "echt" een battle aan te gaan, zou ik ook zorgen dat ik zeker ging winnen. Of, zoals nu, doe ik het helemaal niet...
Een mes is veel makkelijker en sneller te trekken en te gebruiken bij een confrontatie, helemaal bij een worsteling, of het meer moeite kost ligt er totaal aan waar je steekt.
 
Je mond! Vechten is niet nodig en zelfs overbodig.
 
Een mes is veel makkelijker en sneller te trekken en te gebruiken bij een confrontatie, helemaal bij een worsteling, of het meer moeite kost ligt er totaal aan waar je steekt.
🤔

En waar baseert u dat op?

Met een mes vechten vergt aardig wat skills, (althans neem aan dat je geen drill rapper bent, en je handen niet wilt verwonden)
 
Een mes is veel makkelijker en sneller te trekken en te gebruiken bij een confrontatie, helemaal bij een worsteling, of het meer moeite kost ligt er totaal aan waar je steekt.
Dat is natuurlijk ook de reden waarom ze de handhavers en het leger bewapenen met messen.
 
🤔

En waar baseert u dat op?

Met een mes vechten vergt aardig wat skills, (althans neem aan dat je geen drill rapper bent, en je handen niet wilt verwonden)
Ja knife fighting vergt inderdaad skills maar als je iemand tegenover je hebt die het niet laat merken dat hij een mes draagt dan merk je het pas nadat je gestoken bent.
 
Dat is natuurlijk ook de reden waarom ze de handhavers en het leger bewapenen met messen.
Dat is heel wat anders toch crash, als je voor zelfverdediging een mes draagt zou ik er juist niet mee lopen zwaaien, remember what I wrote a few hours ago, element of surprise...
 
Back
Naar boven