MuscleMeat

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

"vs mes, gun 100 meter sprint" calypto ik geloof best dat je hard kunt renne, but you cant outrun a bullit.

Idd wat hier word gegeven is Systema (dit is wat ik hoorde van mijn maatje).
Krav Maga mag alleen aan elite militairen worden gegeven. Systema is een russische afgeleide hiervan.

Hij moet 3 uur per dag die shit trainen, doet het al vrij lang, en leert nog elke dag bij.
Hoop hem volgende week zondag te spreken, zodat ik het in de weekenden kan oppakken.

"vs mes, gun 100 meter sprint" calypto ik geloof best dat je hard kunt renne, but you cant outrun a bullit.

Het is calypTUS

Daar gaat het toch niet om? Als die kogel wordt afgevuurd van 2 meter afstand op een stilstaand doelwit raakt zelf het kleinste kind je

Als je maakt dat je zo snel mogelijk achter een muur proberen te geraken of tenminste al een eind verder weg bent, is die kans al aanzienlijk kleiner, en zal hij hopelijk zelf niet meer nodig achten je in de rug te moeten schieten omdat je toch al hebt opgegeven.

Wil je in plaats daarvan nog de ruige gangstabeer uithangen krijg er een door je kop en ben je zeker de klos.

Idd wat hier word gegeven is Systema (dit is wat ik hoorde van mijn maatje).
Krav Maga mag alleen aan elite militairen worden gegeven. Systema is een russische afgeleide hiervan.

Hij moet 3 uur per dag die shit trainen, doet het al vrij lang, en leert nog elke dag bij.
Hoop hem volgende week zondag te spreken, zodat ik het in de weekenden kan oppakken.

Owowow, dan heeft je maatje het toch verkeerd gehoord, systema is een russisch systeem ontworpen voor de Russische Special Forces(de Spetsnaz, zowat de russische SWAT versie) en de geheime dienst(de KGB). Krav Maga is een Joods/Israelisch systeem. Elementair hebben ze niks met elkaar te maken, buiten het feit dat ze beiden militaire vechtssystemen zijn. De Vs variant hiervan is de Navy SEAL training.

Qua technieken lijken ze dan weer wel vrij goed op elkaar

Krav maga is eerst enorm populair geworden in de VS(door het grote aantal joden), en is dan terug overgewaaid naar Europa. Systema is, zoals veel dingen uit rusland, niet zo verspreid in de Vs en heeft daarom ook minder bekendheid.

Of systema een specifieke burgervorm heeft weet ik niet, ik weet alleen dat er weinig plaatsen zijn in Nederland en België waar het gegeven wordt.

Laatst bewerkt:
Het is calypTUS

Daar gaat het toch niet om? Als die kogel wordt afgevuurd van 2 meter afstand op een stilstaand doelwit raakt zelf het kleinste kind je

Als je maakt dat je zo snel mogelijk achter een muur proberen te geraken of tenminste al een eind verder weg bent, is die kans al aanzienlijk kleiner, en zal hij hopelijk zelf niet meer nodig achten je in de rug te moeten schieten omdat je toch al hebt opgegeven.

Wil je in plaats daarvan nog de ruige gangstabeer uithangen krijg er een door je kop en ben je zeker de klos.

war hebben jullie het toch over, een kogel vang je toch op met je tanden? Zo werd het mij toch aangeleerd door superman hoor!

Wing chun is gewoon de shit bijten, haren trekken, ogen prikken, trap in de lies of ballen, frituur vet op iemand gooien, koffie in het gezicht gooien.

alles is veroorloofd om de tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen, zo simpel mogelijk.

Hmm ga binnenkort misschien ook wat krav maga erbij doen.
Kennis krijgt het al een paar jaar en wil het mij misschien wel leren.
In zijn ogen meest effectieve wat er is om iemand uit te schakelen.

richard jij hoeft toch maar een keer boos te kijken;)

Krav maga zeker, maar het beste is nog steeds je gozond verstand gebruiken.

Heb het 1 keer moeten toepassen, op vakantie en 1 keer in België.

Dude ik zal geen belgengrap maken, maar het is een inkoppertje he!

Er is geen 1 effectieve vechtsport voor op straat je kunt wel allerlei sporten gedaan hebben, maar tegen een kogel doe je toch niks.
En een situatie in het echt is anders dan in een sportschool ik neem aan dat er ietsjes meer adrenaline door je lichaam giert dan tijdens je training.
Als je je dan toch wil kunnen verdedigen en compleet wil zijn dan zul je staand en liggend moeten vechten dus dan zou MMA beter zijn.
Maar ben jij in je eentje en mag je tegen meerdere lui dan ben je nergens met welke sport dan ook.
Tenzij je Nuck Chorris heet:D

Er is geen 1 effectieve vechtsport voor op straat je kunt wel allerlei sporten gedaan hebben, maar tegen een kogel doe je toch niks.
En een situatie in :D

heb ik het tegendeel beweerd?
je moet mijn post helemaal lezen he:

"krav maga als het gaat om overleven.
Anders moet je gewoon niet reageren op ruziemakers; kan je niet weg en is er maar 1 tegenstander, dan is boksen of kichboksen heel goed.
Krav maga is heel goed als je bijv in een situatie terechtkomt waar je in het ziekenhuis zou kunnen door belanden. Bijv als er meerdere rond je staan en de situatie duidelijk aantoont dat je halfdood kan geslagen worden.
Heb het 1 keer moeten toepassen, op vakantie en 1 keer in België."

en vaak ben je op straat wel heel veel met een goede kennis van een vechtsport omdat je, al je er twee hard aanpakt de rest mestal al geen zin mer heeft!

liggend vechten is het slechte wat je kan doen als er meerdere tegenstanders zijn.
krava maga leert je je tegenstander compleet uit te schakelen met 1 a 2 kotrte brutale bewegingen.

Ik heb een zeer lange tijd gekickbokste en als ik op stap ging ( ik ben geen ruziezoeker ) waren het mn maten die rotzooi trapten met zn allen en ik kon het in mn eentje oplossen/goed praten, maar zij waren nergens te bekennen.
En je kunt wel veel kennis hebben maar als iemand jou met een baksteen op je pan ramt is je kennis gauw weg.
Trouwens Quote verkloter

Ik heb een zeer lange tijd gekickbokste en als ik op stap ging ( ik ben geen ruziezoeker ) waren het mn maten die rotzooi trapten met zn allen en ik kon het in mn eentje oplossen/goed praten, maar zij waren nergens te bekennen.
En je kunt wel veel kennis hebben maar als iemand jou met een baksteen op je pan ramt is je kennis gauw weg.
Trouwens Quote verkloter

quote vekloter? Wat bedoel je daar mee? het was jij die slechts een deel van mijn tekst quote en dan nog op de foute manier; Let dus maar op wat je zegt en hoe je het zegt. lees de forumregels eens newbie

ik heb ook nie beweerd dat je in alle situaties met krava maga of eender welke vechtsport je uit de shit zal krijgen he;
de topic was: "wat is de effectiefste sport"
en niet "welke vechtsport is altijd effectief!"

Euhm ik quotte een stuk dat ik nodig was jij quote een regel en pakt halverwege nog ergens een paar worden gevolgd door een smilie die op het einde van mijn reply staat.

Misschien had jij je topictitel moeten veranderen want er staat toch echt "wat is de effectiefste vechtsport voor op straat"
En niet wat is de MEEST effectieve vechtsport voor op straat!
Op vechtsport gebied ben jij volgens mij een newbie want je leert het juist om niet te gebruiken op straat.
Maar ja dat kan in België misschien anders zijn hé???

Misschien had jij je topictitel moeten veranderen want er staat toch echt "wat is de effectiefste vechtsport voor op straat"
En niet wat is de MEEST effectieve vechtsport voor op straat!
Op ?

dat is net het zelfde he.

wie is "meest mooie" of "wie is de mooiste", dat is volgens mij wel hetzelfde he.
ik raad je WWW. begrijpend-lezen. nl aan.

Op vechtsport gebied ben jij volgens mij een newbie want je leert het juist om niet te gebruiken op straat.
Maar ja dat kan in België misschien anders zijn hé???
jij moet eens leren de hele thread door te lezen alvorens je zo beperkt reageert.
Ik heb reeds tientallen keer gezegd dat je dergelijke gevechten altijd moet proberen vermijden; Maar als het echt niet meer kan, en als je riskeert half doodgeslagen te worden, dan moet je wel zo hard mogelijk reageren.
Lees verdomme toch eens wat de mensen schrijven. Jeetje man!

Goh, wat zijn we agressief.
Ik denk dat ik duidelijk ben er is géén éé vechtsport die je hachje kan redden als je op het punt staat om deze aardkloot te verlaten.
Tegenwoordig heb je niet ruzie in een 1 op 1 gevecht, maar ben je vaker 1 tegen ... en geloof mij als zij gelijktijdig aanvallen dan is er géén één sport die je hiermee red.
En als je op het punt staat om half dood geslagen te worden dan heb je ook niet erg je best gedaan om het te ontwijken.
En voordat ik reageerde heb ik alles gelezen hoor dus aan jou de boodschap om wat minder snel dingen te insinueren.

Terug
Naar boven