Ik heb het toch echt diverse malen anders meegemaakt.
Ja ze gingen even weg, maar daarna...
Als er drank is in de man, dan zit de wijsheid in de kan
Niemand is zo onvoorspelbaar als iemand met drank op.
Mensen met drank op zijn juist gemakkelijker... Ze voelen ms minder pijn maar ze slapen erg vlug, hun slagen missen nauwkeurigheid en al hun kracht zit in hun logge aanvallen, niet in hun verdediging.
De belangrijkste regel in straatvechten is, wanneer je ziet dat iemand ruzie zoekt of een veel te grote bek opzet , om afstand te houden, minstens een meter. Komen ze dichter, zet een stap achteruit, hou je handen nog rustig maar wees op je hoede om te blokken, zet je al in je gevechtshouding qua lichaam en benen en waarschuw je ze, dat als ze nog eens dichter komen het gedaan is met praten.
Als je ze in je guard laat komen, is een sucker-punch, knietje in de ballen of kopstoot vlug gegeven en vrijwel altijd raak, en heb je helemaal al geen kans meer om een mes te ontwijken. Ga dus NOOIT kop aan kop staan, de eerste die een goede kopper geeft wint dan meestal. Vanaf een meter afstand moeten ze nog een degelijke afstand overbruggen, en een logge haymaker(vrij klassieke opener) zie je dan van ver aankomen en ontwijk en counter je zonder moeite.
De 2de is, laat je nooit omsingelen. Toen ik een jaar of 15 was en aan het uitgaan was er een marrokaan die om een nog steeds niet duidelijke reden niet op me bek kon, en met een groepje van 20 omsingelden ze ons met 3(ik deed toen nog geen vechtsport en had er geen flauw benul van wat er gaande was). Kansloos en eerloos, maar zo vechten ze nu eenmaal, dat weet iedereen. Ik heb er nog 2 tegen de grond kunnen meppen, maar daarna kreeg ik de volle laag van de rest, en hier heb ik nog steeds enkele littekens van.
Indien de mensen in het café waar we voorstonden niet naar buiten zouden gekomen zijn zou het nog veel erger afgelopen zijn.