XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Ik denk dat ik duidelijk ben er is géén éé vechtsport die je hachje kan redden als je op het punt staat om deze aardkloot te verlaten..

maar waar iz je me het tegendeel beweren?

tegen een psitool ben je niks.
als er vier op je afkomen en je pakt de dichtsbijzijnde brutaal keihard aan, dan gaat de rest achteruit, geloof me!

En als je op het punt staat om half dood geslagen te worden dan heb je ook niet erg je best gedaan om het te ontwijken.
En.

dat klopt niet. Als er smeerlappen zijn die je willen beroven, is het dan jouw schuld?

volgens jou wel want je hebt niet alles gedaan om het te vermijden;
soms is hte niet te vermijden.

ga toch niet zo steeds kort door de bocht!

maar waar iz je me het tegendeel beweren?

tegen een psitool ben je niks.
als er vier op je afkomen en je pakt de dichtsbijzijnde brutaal keihard aan, dan gaat de rest achteruit, geloof me!

Ik heb het toch echt diverse malen anders meegemaakt.
Ja ze gingen even weg, maar daarna...
Als er drank is in de man, dan zit de wijsheid in de kan
Niemand is zo onvoorspelbaar als iemand met drank op.

dat klopt niet. Als er smeerlappen zijn die je willen beroven, is het dan jouw schuld?

volgens jou wel want je hebt niet alles gedaan om het te vermijden;
soms is hte niet te vermijden.

ga toch niet zo steeds kort door de bocht!

Iemand die je wil beroven is op 1 ding uit en dat is niet om jou een kopje kleiner te maken.
Veelal zijn dat dreigementen om snel hun buit te krijgen.
Hoe vaak ik wel niet filmpjes van overvallen heb gezien van overvallen met een mes, pistool of wat dan ook het word daar gebruik als pressie middel.
Het doel daarvan is eigenlijk niet eens om het te gebruiken dat is anders al bij een ordinaire straatruzie waar de stoeptegels uit de grond worden getrokken.

Iemand die je wil beroven is op 1 ding uit en dat is niet om jou een kopje kleiner te maken.
Veelal zijn dat dreigementen om snel hun buit te krijgen.
Hoe vaak ik wel niet filmpjes van overvallen heb gezien van overvallen met een mes, pistool of wat dan ook het word daar gebruik als pressie middel.
Het doel daarvan is eigenlijk niet eens om het te gebruiken dat is anders al bij een ordinaire straatruzie waar de stoeptegels uit de grond worden getrokken.

vaak gat het gepaard met veel geweld; Daar hebben we al genoeg bewijzen van geizn op tv.
eender de reden of het doel, als ze met vier heel agressief op je afkomen en je weet dat je er heel slecht zal uitkomen en er is geen mogelijkheid om weg te lopen, dan moet je je instinct de overhand laten nemen, de adrenaline door je adreen laten razen , en de dichtstbijzijnde tegenstander verrot kloppen.
Ik had het met twee wagens vanuit polen die vol zaten met jonge kerels van mijn leeftijd, De mensen uit de eerste wagen stapten allen uiit en die kwamen allen in mijn richting. Ik heb de eerste zo snel mogelijk uitgeschakeld want anders lag ik en mijn vrouw wellicht halfddod op straat. de anderen war en zo geschrikken van die plotse verschrikkelijke agressie dat ze gewoon niet meer wisten waar ze het hadden; Plots werden ze lammetjes

wat betreft drank heb je gelijk. Maar je moet niet blijven rondhangen na een ruzie he, want dat is heel dom.
ALs je ruzie krijg t met een groep dronken mannen, ga gewoon weg; Wil men echter je dood en kan je niet weg,, dan moet je keihard reageren en dan maken dat je niet ter plekke blijft.

je mag niet vergeten dat heel veel ruziemakers vaak vertrouwen op hun groepsgevoel; ze denken dat ze heel schrikwekkend zijn en hebben meestal nog niet veel moeten vecten dankzij de schrik die hun groep inboezemt;
Toen ik een jaar of 22 was gooide er eens een groep jongeren een sigaret in lijn haar en mijn vriendin wou me niet vertellen wie het had gedaan; Ik ben recht op de agressieve groep afgestapt en heb hen bedreigd. "binnen 10 minuten moet ik hier terug langs passeren he en als ik hier één van jullie terug zie dan maak ik hem kapot . Er deed geen enkele zijn mond nog open omdat ieder van zich zich plots individueel voeltde aangesproken en ze dachten wellicht: "shit man, die moet niet normaal zijn om een groep zo aan te spreken". En dat werkte ( toen :) )

We gaan hier nu wel niet spreken over een groepje 16jarige dronken br33z4hecto's, als je een beetje kunt vechten en intimiderend voorkomt slaag je die toch stuk voor stuk verrot.

Spijtig genoeg ken ik het voorbeeld van een muay thai gym waar een paar van die groepjes zitten, ze leren de vechtsport eigelijk gewoon om op straat te kunnen gaan vechten in groep.

Vrij zielig eigelijk, maar daar zou ik geen grote bek tegen opzetten, want dat kan je een weekje ziekenhuis kosten.

Ik heb het toch echt diverse malen anders meegemaakt.
Ja ze gingen even weg, maar daarna...
Als er drank is in de man, dan zit de wijsheid in de kan
Niemand is zo onvoorspelbaar als iemand met drank op.

Mensen met drank op zijn juist gemakkelijker... Ze voelen ms minder pijn maar ze slapen erg vlug, hun slagen missen nauwkeurigheid en al hun kracht zit in hun logge aanvallen, niet in hun verdediging.

De belangrijkste regel in straatvechten is, wanneer je ziet dat iemand ruzie zoekt of een veel te grote bek opzet , om afstand te houden, minstens een meter. Komen ze dichter, zet een stap achteruit, hou je handen nog rustig maar wees op je hoede om te blokken, zet je al in je gevechtshouding qua lichaam en benen en waarschuw je ze, dat als ze nog eens dichter komen het gedaan is met praten.

Als je ze in je guard laat komen, is een sucker-punch, knietje in de ballen of kopstoot vlug gegeven en vrijwel altijd raak, en heb je helemaal al geen kans meer om een mes te ontwijken. Ga dus NOOIT kop aan kop staan, de eerste die een goede kopper geeft wint dan meestal. Vanaf een meter afstand moeten ze nog een degelijke afstand overbruggen, en een logge haymaker(vrij klassieke opener) zie je dan van ver aankomen en ontwijk en counter je zonder moeite.

De 2de is, laat je nooit omsingelen. Toen ik een jaar of 15 was en aan het uitgaan was er een marrokaan die om een nog steeds niet duidelijke reden niet op me bek kon, en met een groepje van 20 omsingelden ze ons met 3(ik deed toen nog geen vechtsport en had er geen flauw benul van wat er gaande was). Kansloos en eerloos, maar zo vechten ze nu eenmaal, dat weet iedereen. Ik heb er nog 2 tegen de grond kunnen meppen, maar daarna kreeg ik de volle laag van de rest, en hier heb ik nog steeds enkele littekens van.
Indien de mensen in het café waar we voorstonden niet naar buiten zouden gekomen zijn zou het nog veel erger afgelopen zijn.

op welke onguren plaatsen komen jullie allemaal wel niet :)

ik denk dat een combinatie van thaiboksen en brazilian jui jitsu het beste werkt. grondvechten en staand.

de trainingsmethoden bij krav maga werken niet... je leert alle technieken in slow motion omdat je geen bescherming draagt (zoals bij thaiboksen) en in een straatgevecht zwaait iemand met een mes wel net ff wat sneller!

de klemmen zouden wel kunnen werken, maar daarvoor kun je beter brazilian jui jitsu leren. en de pistoolverdedigingen misschien.

Iemand ervaring met kuyokushin karate ?

Wordt bij ons op de sportschool gegeven. Is keiharde vechtsport. Zal je je ook wel mee kunnen redden. Onze trainer maakt volgens mij iedereen kapot.

Wordt bij ons op de sportschool gegeven. Is keiharde vechtsport. Zal je je ook wel mee kunnen redden. Onze trainer maakt volgens mij iedereen kapot.

Kyokushin is ok, maar het feit dat je op enkel body-punches traint en de kin vrij open laat maakt dat de sT vlug verbleekt bij een sport of gewoon iemand die daar iets mee weet te doen, zoals muay thai of boksen.

Je vecht zoals je traint, dus in het "echt" is je kin ook open voor slagen.

Ik betwijfel of het wel zoveel uitmaakt welke vechtsport je juist doet. Als je hard traint, sterk en snel wordt, zullen de meeste vechtsporten je wel helpen in een gevecht.
Ik heb bvb 5 jaar shotokan karaté gedaan. Veel van die technieken waren totaal niet bruikbaar irl, maar ik werd er wel lenig en snel van, en kweekte de juist reflexen.

Ik betwijfel of het wel zoveel uitmaakt welke vechtsport je juist doet. Als je hard traint, sterk en snel wordt, zullen de meeste vechtsporten je wel helpen in een gevecht.
Ik heb bvb 5 jaar shotokan karaté gedaan. Veel van die technieken waren totaal niet bruikbaar irl, maar ik werd er wel lenig en snel van, en kweekte de juist reflexen.

Dan ben ik er zeker van dat je nog nooit tegen een goede thaiboxer of grondvechter gestaan hebt.
Lenig, snelheid en kracht zijn aanvullingen, maar als je niet goed weet die effectief te gebruiken ga je snel onderuit tegen iemand met een goede techniek. Als je niet weet hoe je je kin moet verdedigen, hoe je lowkicks degelijk moet blokken, hoe je take-downs kunt vermijden e.d., ben je voor een goed getrainde vechter maar een peulschil.

Ahimsa. Heb nog nooit op straat geweld hoeven toepassen en woon toch al 36 jaar in 1 van de grootste steden van Nederland.

Terug
Naar boven