Gezien het feit dat veel jongeren foutieve informatie betrekkende tot anabolen steroiden krijgen is dit lastig te zeggen. Het grootste deel van de jongeren welke kuren zijn namelijk niet bewust van wat zij gebruiken, wat het met het lichaam doet, welke bijwerkingen er kunnen optreden en wat hiertegen te doen.
Ik spreek dan ook uit ervaring met verschillende jongens om mij heen die kuren. Zo heb ik een jongen in de sportschool lopen die al ruim 6 maanden aan de dianabol zit non stop. Na hem uitgelegd te hebben dat dianabolen 17aa is dus toxisch verteld hij me doodleuk dat hij een leverbeschermer neemt en hij kipfit is. Ik moet zeggen dat hij er slecht uitziet, zit zelfs tegen een gele kop aan.
Zelf zij ik altijd ''Anabolen nooit''. Tot je je in de materie gaat verdiepen en er meer over leert. Je leerst de soorten steroiden kennen, de werking en side's ervan.
Dan komen we bij de nakuur. Wat is dat? Een nakuur? Nee man hoeft niet zonde van me geld! Ook veel jongeren hebben geen idee van een nakuur wat toch een van de belangrijkste dingen is die komt kijken bij het gebruik van steroiden.
Ook oudere kuurders hebben vaak geen idee van soorten steroiden en nakuren en spuiten maar gewoon wat wat ze van hun dealer krijgt.
De groep die weet waar hij/zij mee bezig is, is gewoon heel beperkt.
Ik denk dat de enige leeftijd om met steroiden te beginnen is.
- Minimaal 18 jaar oud.
- Kijken of je tevreden met je lengte bent, zo niet dan toch echt tot je 21igste wachten
- Hoeveel weet je van voeding?
- Ben je er aan toe?
Als je al deze vragen kan beantwoorden kan je pas een keuze voor jezelf maken, hoewel er vast nog andere aspecten bij komen kijken.
Waar ik het absoluut niet mee eens ben zijn de mensen die anti steroiden zijn en altijd er maar op wijzen als je geen wedstrijden wilt draaien je dom bent als je kuur. Het is en blijft je eigen beslissing en niet iedereen groeit even snel.
Conclusie de meeste jongeren beginnen te vroeg, willen snel gespierd worden, hebben geen idee van voeding en krijgen te horen via vrienden dat het allemaal niks voorsteld.