MuscleMeat

wat is de juiste leeftijd voor AS ?

Chemical

Pro Bodybuilder
Pro BB
Waardering
21
Ik lees dat een hoop mensen het afkeuren wanneer iemand van 18 jaar al begint met AS. Ik ben het er op zich ook wel mee eens dat het belangrijk is om eerst zoveel mogelijk groei uit je eigen lichaam te trekken voor je naar de AS grijpt maar denken jullie dat een Ronnie Coleman of Marcus Ruhl gewacht hebben tot ze 25 waren ?

Markus Ruhl stond op zijn 25 ste al op de Olympia en dit geld ook voor Lee Priest. EN die waren nou niet echt wat je clean kunt noemen.

Ben wel benieuwd hoe jullie kijk hierop is.

ligt er een beetje aan wat er gebruikt wordt en in welke doseringen

• Topic Starter Topic Starter
ik adviseer mensen nog steeds altijd om as als een trap te zien waar je onderaan mee moet beginnen dus eerst met zo min mogelijk spullen.

Ik denk dat er genoeg jongens zijn die op hun 18 de zijn begonnen, denk als je op de juiste manier ermee omgaat dat het geen kwaad kan, probleem is eerder slechte adviezen door de verkeerde personen.

Het is in ieder geval belangrijk om te wachten tot je in de lengte bent uitgegroeid omdat het gebruik van AS die groe vaak stopzet.

Ik denk dat als je wedstrijd ambities hebt het wel kan.

Maar als je gewoon de beachboy wil uithangen die zomer vind ik het dom.

wiksycola zei:
ligt er een beetje aan wat er gebruikt wordt en in welke doseringen

Niet mee eensch. Dat 1000mg deca slechter is dan 300mg test (bij voorbeeld uiteraard) weten we allemaal maar dat geld even hard voor een volwassene. Het gevaar zit hem in het synthetisch verhogen van het testosteron gehalte voordat dit op gestabiliseerd peil is en het lichaam en de botten zijn volgroeid.

Wat Chemical wil weten is denk ik hoe onze mening luid ten opzichte van kuren op (te) jonge leeftijd om potentieel enorm bb talent uit te bouwen?

Ik denk dat het een afweging is die je als persoon zelf maakt, je kent het risico van kuren en bent (aangenomen) op de hoogte van de chronische gevaren van kuren in de pre-volwassen fase.

Zit je na 2 a 3 jaar natural trainen al op een enorme berg massa, wat bij potentieele pro's uiteraard het geval is, jij en je omgeving constateren een uitmuntende genetische aanleg... en dan weet je dat je jaren (aan ervaring) nodig gaat hebben om die massa te shapen, hard te krijgen etc. Plus de nodige wedstrijd ervaring. Hoe vroeger je in de top westrijdrangen door dringt hoe langer je uiteindelijk hebt om te proberen de Olympia top te halen voor het lichaam versleten is.

Vanuit dat opzicht kan ik het begrijpen dat men gevaarlijk vroeg begint met AAS hoewel ik persoonlijk dit scenario niet aan zou durven. Vandaar ook dat ik me soms af vraag waarom pro's bereid zijn dat risico wel te nemen (vooroordeel: kunnen ze soms niks anders?)

At last, van Priest word ook gezegd dat hij op z'n 15e al gebruikte, en als dat waar is.. het zal niet voor niks zijn dat het zo'n dwerg is en dat hij op amper z'n 30e al zware hartklachten had. :)

Tja, Coleman en al die gasten.... Daar kun je mij in ieder geval niet mee vergelijken. En dat is volgens mij ook niet reeel. Ik zou zeggen: ga niet kuren voordat je uitgegroeid ben en je in principe alles uit het naturel hebt gehaald. Heb je ambitie om Mr Olympia te gaan worden....? Dan weet je ook wat je daar voor over moet hebben en voor moet laten. :rolleyes:

het grote probleem bij de pro's is dat er altijd wel iemand bereid is net een stapje verder te gaan. En als hij dat wel doet moet de rest weer mee om niet achter te blijven. Ik denk dat de reden waarom iemand met kuren begint niet zo belangrijk is of dit met het oog op wedstrijden is of om er gewoon goed bij te lopen op het starnd, de invloed op je lichaam si immers hetzelfde. Wat ik wel heel dom vind is mensen die naar as grijpen en er niet alles uithalen wat er te halen valt. En er dus onverantwoord mee omgaan.

Tja, leeftijd vind ik sowieso iets wat niet altijd even veel zegt over iemand. Je hebt gasten van 14 met een dikke snor/baard tja, die jongens hoeven denk ik niet tot z'n 21 te wachten voordat ze uitgegroeid zijn.

Ik denk dat het ook afhankelijk is van je doelen. Wil jij echt op de podium komen en er alles voor over hebben om zo groot mogelijk te worden, jah dan kun je het misschien overwegen eerder met AS te beginnen. Maar ik vind persoonlijk wel dat je dan ook wel genetische aanleg moet hebben zodat het ook een realistisch doel is. Als je zulke doelen na wil steven dan zul je toch een flinke aanslag op je gezondheid hebben maar voor jou persoonlijk weegt dit dan af.

Maar ik denk dat mensen die eerst hun natural grens opzoeken uiteindelijk gewoon verder kunnen komen dan mensen die te snel naar AS grijpen en met te hoge doseringen beginnen.

Dus als je nou goede genetische aanleg hebt, je bent al uitgegroeid op je 17e en trained al vanaf je 13e waardoor je al een heel eind bent gekomen natural. En je hebt ook nog eens ambitie om het olympia podium te betreden en zal er dus ook alles voor over hebben. Jah dan kun je misschien wel overwegen eerder naar de AS te grijpen.

pas gaan kuren als je naturel aan je top zit, en als alles geperfectioneerd is qua voeding, training, rust.
Dan pas eventueel gaan denken aan AAS om jezelf een stap verder te krijgen. :)

Ryu zei:
Ik denk dat als je wedstrijd ambities hebt het wel kan.
Beetje ongenuanceerde uitspraak.

Jij zegt in feite dat die knul van 15 bij jou in de sportschool, die zegt dat hij wedstrijden wil draaien, best As mag gebruiken. Hij heeft immers wedstrijdambities.

Er zijn zoveel beginners die van de hoogste daken schreeuwen dat ze wedstrijden willen gaan draaien, dat ze de O gaan winnen, etc etc. Ambitie= prima, maar zeker geen legitieme reden om naar de AS te grijpen.

Splendid zei:

Jij zegt in feite dat die knul van 15 bij jou in de sportschool, die zegt dat hij wedstrijden wil draaien, best As mag gebruiken. Hij heeft immers wedstrijdambities.

Er zijn zoveel beginners die van de hoogste daken schreeuwen dat ze wedstrijden willen gaan draaien, dat ze de O gaan winnen, etc etc. Ambitie= prima, maar zeker geen legitieme reden om naar de AS te grijpen.

:thumbs: niets meer aan toevoegen :D :D

Chemical zei:
het grote probleem bij de pro's is dat er altijd wel iemand bereid is net een stapje verder te gaan. En als hij dat wel doet moet de rest weer mee om niet achter te blijven. Ik denk dat de reden waarom iemand met kuren begint niet zo belangrijk is of dit met het oog op wedstrijden is of om er gewoon goed bij te lopen op het starnd, de invloed op je lichaam si immers hetzelfde. Wat ik wel heel dom vind is mensen die naar as grijpen en er niet alles uithalen wat er te halen valt. En er dus onverantwoord mee omgaan.

Dan kan ik je nog wel een leuk verhaaltje vertellen over een breezahboy (nee niet op superdudes) die deca test sust winny sth en slin gebruikte voor 6 weken, 14kg gainde, nog nooit van een nakuur gehoord had, er 15 verloor en me te pas en te onpas om raad vraagt :D

"Wat heb je precies gekuurd dan?"

*Ja euh, 1 deca dinsdag, 1 sust woensdag, 1 test vrijdag en dat zes weken hè sth elke dag en insuline ook*

Ja.. 1 wat.. 1mg, 1 gram, 1 liter? Heel normaal ook om in je 1e kuur insuline te nemen ( ik gok zo'n beetje dat de slin fake is anders had ie met zijn kennis allang klachten gehad ) en het is nog normaler tegen mij te zeggen dat je "het toch wel doet" als mn advies je niet aan staat.

:roflol:

Denk dat het per persoon moet worden bekeken. Te veel doen, zoals velen hier al zeggen, even een kuurtje tussendoor terwijl ze amper trainingservaring hebben en vaak een voedingsschema om te huilen. Dan is het dus paarlen voor de zwijnen werpen.

Wil je echter alles uit je sport halen en dus ook het podium dan ontkom je er helaas niet aan om op jonge leeftijd al te beginnen met AAS. Maar dan praat je over een zeer kleine groep die daar toe in staat is. Zolang er in de toppen van de BB wereld geen strikte controles plaatsvinden zal AAS-gebruik in ruime mate plaatsvinden, wil je daar bij horen dan heb je weinig keuze om mee te doen of de top niet te halen.

Als je op natuurlijke wijze trouwens geen behoorlijk niveau kan bereiken dan heb je al weinig op jonge leeftijd aan AAS. Waarom zou je met die middelen dan op eens wel een hoog niveau bereiken ? Een eendje gaat niet op eens harder rijden als je er kerosine in gooit.

Gezien het feit dat veel jongeren foutieve informatie met betrekking tot anabolen steroiden krijgen is dit lastig te zeggen. Het grootste deel van de jongeren welke kuren zijn namelijk niet bewust van wat zij gebruiken, wat het met het lichaam doet, welke bijwerkingen er kunnen optreden en wat hiertegen te doen.

Ik spreek dan ook uit ervaring met verschillende jongens om mij heen die kuren. Zo heb ik een jongen in de sportschool lopen die al ruim 6 maanden aan de dianabol zit non stop. Na hem uitgelegd te hebben dat dianabol 17aa is dus toxisch verteld hij me doodleuk dat hij een leverbeschermer neemt en hij kipfit is. Ik moet zeggen dat hij er slecht uitziet, zit zelfs tegen een gele kop aan.

Zelf zij ik altijd ''Anabolen nooit''. Tot je je in de materie gaat verdiepen en er meer over leert. Je leert de soorten steroiden kennen, de werking en side's ervan.

Dan komen we bij de nakuur. Wat is dat? Een nakuur? Nee man hoeft niet zonde van me geld! Ook veel jongeren hebben geen idee van een nakuur wat toch een van de belangrijkste dingen is die komt kijken bij het gebruik van steroiden.

Ook oudere kuurders hebben vaak geen idee van soorten steroiden en nakuren en spuiten maar gewoon wat wat ze van hun dealer krijgt.

De groep die weet waar hij/zij mee bezig is, is gewoon heel beperkt.

Ik denk dat de enige leeftijd om met steroiden te beginnen is.

- Minimaal 18 jaar oud.
- Kijken of je tevreden met je lengte bent, zo niet dan toch echt tot je 21igste wachten
- Hoeveel weet je van voeding?
- Ben je er aan toe?

Als je al deze vragen kan beantwoorden kan je pas een keuze voor jezelf maken, hoewel er vast nog andere aspecten bij komen kijken.

Waar ik het absoluut niet mee eens ben zijn de mensen die anti steroiden zijn en altijd er maar op wijzen als je geen wedstrijden wilt draaien je dom bent als je kuur. Het is en blijft je eigen beslissing en niet iedereen groeit even snel.

Conclusie de meeste jongeren beginnen te vroeg, willen snel gespierd worden, hebben geen idee van voeding en krijgen te horen via vrienden dat het allemaal niks voorsteld.

Laatst bewerkt:
Juriaan zei:
Gezien het feit dat veel jongeren foutieve informatie betrekkende tot anabolen steroiden krijgen is dit lastig te zeggen. Het grootste deel van de jongeren welke kuren zijn namelijk niet bewust van wat zij gebruiken, wat het met het lichaam doet, welke bijwerkingen er kunnen optreden en wat hiertegen te doen.

Ik spreek dan ook uit ervaring met verschillende jongens om mij heen die kuren. Zo heb ik een jongen in de sportschool lopen die al ruim 6 maanden aan de dianabol zit non stop. Na hem uitgelegd te hebben dat dianabolen 17aa is dus toxisch verteld hij me doodleuk dat hij een leverbeschermer neemt en hij kipfit is. Ik moet zeggen dat hij er slecht uitziet, zit zelfs tegen een gele kop aan.

Zelf zij ik altijd ''Anabolen nooit''. Tot je je in de materie gaat verdiepen en er meer over leert. Je leerst de soorten steroiden kennen, de werking en side's ervan.

Dan komen we bij de nakuur. Wat is dat? Een nakuur? Nee man hoeft niet zonde van me geld! Ook veel jongeren hebben geen idee van een nakuur wat toch een van de belangrijkste dingen is die komt kijken bij het gebruik van steroiden.

Ook oudere kuurders hebben vaak geen idee van soorten steroiden en nakuren en spuiten maar gewoon wat wat ze van hun dealer krijgt.

De groep die weet waar hij/zij mee bezig is, is gewoon heel beperkt.

Ik denk dat de enige leeftijd om met steroiden te beginnen is.

- Minimaal 18 jaar oud.
- Kijken of je tevreden met je lengte bent, zo niet dan toch echt tot je 21igste wachten
- Hoeveel weet je van voeding?
- Ben je er aan toe?

Als je al deze vragen kan beantwoorden kan je pas een keuze voor jezelf maken, hoewel er vast nog andere aspecten bij komen kijken.

Waar ik het absoluut niet mee eens ben zijn de mensen die anti steroiden zijn en altijd er maar op wijzen als je geen wedstrijden wilt draaien je dom bent als je kuur. Het is en blijft je eigen beslissing en niet iedereen groeit even snel.

Conclusie de meeste jongeren beginnen te vroeg, willen snel gespierd worden, hebben geen idee van voeding en krijgen te horen via vrienden dat het allemaal niks voorsteld.

That was beautiful men... :sob:

Splendid zei:

Nee bedoelde van de leeftijd 18 en dan met wedstrijden.

Ik had het wat beter moeten neerzetten

Terug
Naar boven