Fitness Seller

wat is de juiste leeftijd voor AS ?

Arnie schijnt toch ook al in zn puberteit aan de dbol te hebben gezeten?

Nu vraag ik me af, aangezien hij op latere leeftijd wel hartklachten heeft gekregen, of daar een verband ligt?

Hij zei van niet en dat het erfelijk was. En heeft dan ook iedereen voor de rechter gegooid die anders beweerden :D

mijn mening: iedereen moet het voor zichzelf weten...

het ideaalste is volgend mij, als je alle kennis in huis hebt over AS.. maar ook over een optimale voeding-/ training- en rust-schema.. als je alle kennis hebt en tot je gebruikt.. om optimale groei te bereiken, en hebt bereikt.. en je nog niet tevreden bent..

maar goed.. een ieder bepaald voor zichzelf het moment.. of beslissen dat ze het absoluut niet willen.. en dat gebeurt op vele verschillende leeftijden..

Leviathan zei:
Arnie schijnt toch ook al in zn puberteit aan de dbol te hebben gezeten?

Nu vraag ik me af, aangezien hij op latere leeftijd wel hartklachten heeft gekregen, of daar een verband ligt?

Wat denk je zelf? ;)

Op geen enkele leeftijd is het gezond om te gaan kuren, of je nu 16 of 46 bent. Het is puur genetisch en heel individueel hoever je komt met of zonder gebruik. Je moet dit soort dingen per individu zien (ambities e.d) en dan tot een besluit komen van wel of niet gebruiken en het niet in z'n algemeenheid zien.

Wat ik de meeste mensen dus hoor zeggen is dat het voedings / trainingsschema optimaal moet zijn. Ben ik het niet mee eens, het moet imo al JAREN optimaal zijn voordat je begint, want dan pas heb je het maximale eruit gehaald.

denk dat de normale huis tuin en keukenbodybuilder beter kan wachten tot zijn 21ste als je de voordelen tegen nadelen afweegt:)

Unregistered zei:
Wat ik de meeste mensen dus hoor zeggen is dat het voedings / trainingsschema optimaal moet zijn. Ben ik het niet mee eens, het moet imo al JAREN optimaal zijn voordat je begint, want dan pas heb je het maximale eruit gehaald.

ja dat bedoelde ik ook, anders kan je nooit al aan je max. zitten

MightyDuck zei:
At last, van Priest word ook gezegd dat hij op z'n 15e al gebruikte, en als dat waar is.. het zal niet voor niks zijn dat het zo'n dwerg is en dat hij op amper z'n 30e al zware hartklachten had. :)
zou lee's offseason dieet daar ook niets mee te maken hebben? ;)

IMO niet voor je 21e, puur en alleen om het groei aspect

Ik vind dat men wel erg veel de nadruk legt op fysieke volwassenheid terwijl ik denk dat je ook in je koppie het een en ander goed in orde moet hebben. Je moet volwassen genoeg zijn om te weten waar je mee bezig bent, wat je wilt bereiken, hoe groot de kans is dat je het ook daadwerkelijk zult bereiken en de risico's die daaraan verbonden zijn.

Er zullen altijd wel jongens zijn die heel vroeg aan de AS gaan en met niet misselijke doseringen, maar dat neemt niet weg dat er ook andere manieren zijn om de top te behalen. Misschien dat je dan iets later piekt, maar so what?

Verder ben ik het eens met mensen die zeggen dat je het van geval tot geval moet bekijken om tot een goed oordeel te komen.

steroids zijn geen wondermiddelen hé, als dat zo was, leken we allemaal als arnold of ronnie :cool:
btw, wat behalve nieuwsgierigheid, zijn jullie redenen om roids te nemen?

Ieder voor zich, ik kan er uren en nachten lang over discuseren!! Maar het is voor iedereen anders, en zijn zoveel factoren die daarbij een rol spelen... maar persoonlijk voor mezelf...

30 jaar of ouder. Omdat:

- Ik dan met volle overtuiging kan zeggen op welke trainingsschema's/principes m'n lichaam het beste reageerd.

- Ik zèker weet dat ik dicht bij m'n naturele grens zit.

- Ik zeker weet dat ik bodybuilding er nog leuker op ga vinden omdat het toch 'een nieuwe wereld' is.

- Ik met 100% zekerheid kan zeggen welke eetgewoontes en levensT voor mij ideaal zijn in combinatie met bodybuilding en kuren.

- Ik zoveel research en kennis opgedaan heb over àlle middelen dat ik volledig op de hoogte ben en exact weet waar ik aan begin en met welk middel.

- Ik weet dan een periode achter de rug heb waarbij m'n lichaam uitzichzelf veel testosterone heeft aangemaakt.

- Ik mentaal klaar ben voor kuren en de opofferingen die daarbij horen.

- En een dusdanige fase van in m'n leven bereikt waarbij ik min of meer 'gesetteld' ben en ook geen behoefte meer heb aan feesten/parties en alles wat bij het jongeren leven hoort.

Dat zijn m'n principes, laten we eerlijk zijn, steroiden zijn sterke middelen die met verstand moeten worden toegediend en onder de juiste omstandigheden. En voordat ik daar zowel lichamelijk en geestelijk aan toe ben, gaat er flink wat tijd overheen. Maar dat geduld heb ik. :) Bodybuilding is lang pad wat je moet belopen en niet iets voor op de korte duur.

Laatst bewerkt:
Axe: You get the point bro! :thumbs:

hehe heb ook zo'n leuk verhaal van kerel die trainde, toen 6 maand stopte en daarna terug begon met trainen en ook ineens met kuren...

Hij is geen kilo bijgekomen ;)

Ik denk niet dat leeftijd HET grote punt is maar meer de trainigs ervaring en eetgewoonten. De meeste jonge jongens zijn pas net begonnen met trainen en eten vaak nog niet juist. Het is dan zonde om dan al te beginnen aangezien je niet de volle 100% (al heb je die denk ik nooit) er uit kan halen.

Jongens die genetisch superieur zijn, hebben vaak al goede begeleiding en die gaan ook voor pro. Als je het alleen gebruikt voor recreative doeleinden zou ik er mee wachten tot in de 20.

Je wilt (althans dat had ik) toch vet party-en, ieder feest aflopen, gewoon kunnen drinken wat je wilt en doen wat je wilt. Beroof jezelf niet van je groei en van een vette tijd in je leven.

just my 2 cents

Chemical zei:
Ik lees dat een hoop mensen het afkeuren wanneer iemand van 18 jaar al begint met AS. Ik ben het er op zich ook wel mee eens dat het belangrijk is om eerst zoveel mogelijk groei uit je eigen lichaam te trekken voor je naar de AS grijpt maar denken jullie dat een Ronnie Coleman of Marcus Ruhl gewacht hebben tot ze 25 waren ?

Markus Ruhl stond op zijn 25 ste al op de Olympia en dit geld ook voor Lee Priest. EN die waren nou niet echt wat je clean kunt noemen.

Ben wel benieuwd hoe jullie kijk hierop is.
Wat ik hierover kwijt wil is dat 99.9% hier "recreatieve gebruiker" is en nooit pro/semi pro zal worden of wedstrijden zal draaien. Dan is het absoluut belachelijk om onder de 21 AAS te gebruiken of aan te raden IMO.

Verder vind ik trainingservaring ook heel belangrijk. Liever iemand AAS laten gebruiken na 6 jaar training op z'n 19-20 ste dan iemand van 36 die 1 jaar traint en wil kuren. Wat dat betrefd zijn veel pro's heel jong beginnen trainen en zijn daarom ook vroeger begonnen met kuren dan wat gezond is, om ergens te geraken in de ranking.

• Topic Starter Topic Starter
Big_T zei:
Punt is dat 99.9% hier "recreatieve gebruiker" is en nooit pro/semi pro zal worden of wedstrijden zal draaien. Dan is het absoluut belachelijk om onder de 21 AAS te gebruiken of aan te raden IMO.

Verder vind ik trainingservaring ook heel belangrijk. Liever iemand AAS laten gebruiken na 6 jaar training op z'n 20 ste dan iemand van 36 die 1 jaar traint en wil kuren.

Iemand het aanraden is in de meeste gevallen niet een goed iets, maar je zegt niet tegen jezelf op je 18e van goh laat ik prof worden dus maar gaan gebruiken. Dus dat is niet echt een argument om wel of niet voor je 21 ste gaan gebruiken.

Ben het er wel mee eens dat je een minmaal aantal jaren aan trainings ervaring moet hebben voor je naar de as grijpt.

Terug
Naar boven