MuscleMeat

Wat is de Nederlandse cultuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinterklaas en zwarte piet

• Topic Starter Topic Starter
Dus met deze vraag wil je impliceren dat Nederland geen cultuur heeft? Dat Nederlanders alle "prachtige" culturen maar met massa's tegelijk moeten binnenhalen om toch maar een beetje cultuur te importeren?

Nederland heeft een prachtige cultuur en geschiedenis. Er is genoeg over te vinden als je wat moeite doet. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat dit soort vragen gesteld moeten worden. Een denigrerende toon aannemen tegenover je eigen land heeft nog nooit één land groot gemaakt in de wereld.

Ik implicieer niks maar vraag me af wat anderen verstaan onder de Nederlandse cultuur.

Ik heb zo vaak aangegeven dat ik Nederland een prachtig land vind om te wonen daar waar veel bezorgden Nederland juist een k*tland vinden en een redelijk aantal het liefst vandaag nog zou willen vertrekken. Dus tja wie is er dan denigrerend bezig. Ik in ieder geval niet, ook niet als ik een vraag stel wat anderen nou precies verstaan onder de Nederlandse cultuur.

edit: laat maar zitten, krijg pijn in m'n reet van dergelijke discussies hier, de gedachte alleen al weer.

Laatst bewerkt:
Ik implicieer niks maar vraag me af wat anderen verstaan onder de Nederlandse cultuur.

Onder Nederlandse cultuur versta ik een samenleving met Nederlanders die allemaal goed Nederlands praten, hard werken, zich Nederlander voelen en daarvoor uit willen komen etc. Dat Nederland een rijke geschiedenis heeft versterkt deze cultuur, met haar gebruiken en tradities.

Onder Nederlandse cultuur versta ik een samenleving met Nederlanders die allemaal goed Nederlands praten, hard werken, zich Nederlander voelen en daarvoor uit willen komen etc. Dat Nederland een rijke geschiedenis heeft versterkt deze cultuur, met haar gebruiken en tradities.

Als Nederland een rijke geschiedenis kende, dan hebben we een arm heden imo.
Er zijn enkele zaken uit de Nederlandse geschiedenis die mooi zijn. Ik denk bijv. aan een man als Spinoza, een van Leeuwenhoek etc etc.

Maar ook een aantal die je doen kotsen waar je bij staat. Indonesië, de behandeling van dames na de oorlog die met de vijand van WOII hadden geslapen en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Wat maakt een geschiedenis rijk? De VOC? Tegenwoordig zouden ze voor het tribunaal komen voor ernstige mensenrechtenschending. Nou ja, als we de Shell even niet meerekenen dan...

Dat is allemaal leuk een aardig. Maar wat heb je aan zo'n utopie? Wat doe je met al die mensen die hier niet aan voldoen, maar toch hier wonen, geboren zijn en hier horen?

Nederlandse cultuur is een hypocriet superioriteitsgevoel.

Wat zijn in godsnaam de typische NL gebruiken en tradities? En zoals BuilderB al aangeeft, de in de geschiedenis verworven rijkdom wordt al op de basisschool gedoceerd maar nooit de manier waarop dit is gebeurd. Maar wel de wreedheden van de Spanjaarden in Midden en Zuid-Amerika, of de Duitsers in WOII.

Dat is allemaal leuk een aardig. Maar wat heb je aan zo'n utopie? Wat doe je met al die mensen die hier niet aan voldoen, maar toch hier wonen, geboren zijn en hier horen?

Wat je daaraan hebt? Een uitgangspunt waar je naar moet streven. En voor mensen die hier niet aan voldoen ga ik in ieder geval geen speciale zorgcentra bouwen.

Nederlandse cultuur is een hypocriet superioriteitsgevoel.

Wat zijn in godsnaam de typische NL gebruiken en tradities? En zoals BuilderB al aangeeft, de in de geschiedenis verworven rijkdom wordt al op de basisschool gedoceerd maar nooit de manier waarop dit is gebeurd. Maar wel de wreedheden van de Spanjaarden in Midden en Zuid-Amerika, of de Duitsers in WOII.

Hypocriet superioriteitsgevoel? Ik denk eerder aan een gevoel vaan saamhorigheid en verbondenheid.

De gebruiken en tradities in NL? Topje van de ijsberg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cultuur_in_Nederland

En wat betreft die geromantiseerde geschiedenis van ons; juist de realitiet van de gang van zaken in die tijd maakt onze geschiedenis rijk.

Wat je daaraan hebt? Een uitgangspunt waar je naar moet streven. En voor mensen die hier niet aan voldoen ga ik in ieder geval geen speciale zorgcentra bouwen.

:roflol: Je begrijpt toch wel dat iedereen die in een zorgcentrum woont per definitie niet hoort tot de cultuur die jij beschrijft. Aangezien niemand die daar woont werkt, en ook vaak niet meer kunnen praten.

:roflol: Je begrijpt toch wel dat iedereen die in een zorgcentrum woont per definitie niet hoort tot de cultuur die jij beschrijft. Aangezien niemand die daar woont werkt, en ook vaak niet meer kunnen praten.

Maar laat ze dan lekker zo'n centrum bouwen buiten Nederland. Want mij kost het geld en andere voorzieningen voor die mensen. Dat is nou juist mijn punt. Mensen die hier in Nederland eigenlijk niets te zoeken hebben, maar wel gebruik maken van onze voorzieningen.

Maar laat ze dan lekker zo'n centrum bouwen buiten Nederland. Want mij kost het geld en andere voorzieningen voor die mensen. Dat is nou juist mijn punt. Mensen die hier in Nederland eigenlijk niets te zoeken hebben, maar wel gebruik maken van onze voorzieningen.

Kom op man. Denk even na. Jij wilt alle gehandicapten, invaliden, geestelijk ziekten, geriatrische patiënten etc etc. naar een zorgvoorziening buiten het land sturen? Daar denk je denk ik heel anders over als jij 65+ bent of in de ziektewet terecht komt.

Kom op man. Denk even na. Jij wilt alle gehandicapten, invaliden, geestelijk ziekten, geriatrische patiënten etc etc. naar een zorgvoorziening buiten het land sturen? Daar denk je denk ik heel anders over als jij 65+ bent of in de ziektewet terecht komt.

Ik heb het over een zorgcentrum voor allochtonen! Mensen die niet gewerkt hebben, geen Nederlands praten en vervolgens de zorg af wilen pakken van autochtone Nederlanders wil ik inderdaad naar hun eigen land sturen.

Ik heb het over een zorgcentrum voor allochtonen! Mensen die niet gewerkt hebben, geen Nederlands praten en vervolgens de zorg af wilen pakken van autochtone Nederlanders wil ik inderdaad naar hun eigen land sturen.

De oudere allochtonen hebben toch zeker wel gewerkt voor dit land hoor.
Daarnaast is je beschrijving van "de Nederlandse cultuur" dus volkomen onvolledig.

De oudere allochtonen hebben toch zeker wel gewerkt voor dit land hoor.
Daarnaast is je beschrijving van "de Nederlandse cultuur" dus volkomen onvolledig.

Zal vast. Zoveel dat ze recht hebben op een eigen zorgcentrum? Bovendien is mijn beschrijving van de Nederlandse cultuur vanzelfsprekend niet volledig. Bestaat er naar jouw weten dan een volledige beschrijving?

Zal vast. Zoveel dat ze recht hebben op een eigen zorgcentrum? Bovendien is mijn beschrijving van de Nederlandse cultuur vanzelfsprekend niet volledig. Bestaat er naar jouw weten dan een volledige beschrijving?

Nee. Dat probeer ik al dit hele topic duidelijk te maken. Dus probeer het dan ook niet. En plaats niet iedereen die hier volgens jou niet bijhoort buiten je zogenoemde 'cultuur'.

Nederland is een cultuur van ''pappen en nathouden'' en weinig daadkracht.
Het aantal mensen wat in WO2 meeheulden met de Duitsers was schrikbarend hoog , ook het aantal figuren wat bij de NSB zat.
Vele oudjes van nu maken je wijs dat ze toen bij het verzet zaten ,gelul waar ik niets van geloof het was maar een handjevol wat bij het verzet zat.
de rest deed helemaal niets!
De film Zwartboek laat oa. een ''fraai''stukje Nederlandse Geschiedenis zien.

Verder wat versta je onder trots zijn? Ik ben absoluut geen nationalist , en ik juig het alleen maar toe dat er hier ook mensen zich vestigen van andere nationaliteiten mits ze zich aanpassen!

Verder is Nederland nog altijd het land waar de grootse loser nog een uitkering en weet ik veel wat voor baan/werktrajecten/begeleiding krijgt aangeboden,mensen met problematische schulden middels een regeling kunnen worden geholpen , zwervers/verslaafden etc. worden opgevangen en een dak boven een hoofd kunnen krijgen etc. etc.
Kort samengevat een land wat goed zorgt voor zijn burgers , en dat is echt niet zo goed geregeld in andere landen dat vergeten vele wel eens.

Grappig dat vele Nederland o zo zat zijn en emigreren binnen een paar jaar weer terugkeren:D ''het gras was elders helemaal niet groener'' en viel vies tegen.

Nederland is een prima land om in te leven , het is echt elders niet beter dat is een utopie!

Nederlandse cultuur = kaas
(j/k :D)

Nee. Dat probeer ik al dit hele topic duidelijk te maken. Dus probeer het dan ook niet. En plaats niet iedereen die hier volgens jou niet bijhoort buiten je zogenoemde 'cultuur'.

Heb ik het geprobeerd dan? Ik heb alleen in het kort aangegeven wat de Nederlandse cultuur voor mij betekent. En weet je wat, aangezien jij 100% tevreden bent met onze huidige multiculturele blabla, wil jij dan mijn belastingcentjes betalen voor de bouw van die zorgcentra?:)

Heb ik het geprobeerd dan? Ik heb alleen in het kort aangegeven wat de Nederlandse cultuur voor mij betekent. En weet je wat, aangezien jij 100% tevreden bent met onze huidige multiculturele blabla, wil jij dan mijn belastingcentjes betalen voor de bouw van die zorgcentra?:)

Wat jij wilt vriend. Ik stop nu discussiëren in beide topics.
Succes verder met je egoischtische bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven