XXL Nutrition

Wat is god?

Tsunami

Rijk man
Elite Member
Waardering
1
Ik ben in het verleden regelmatig in de kerk geweest, ook een aantal keren in de moskee. Maar het is mij nog niet duidelijk geworden.

Wat precies is nou god, allah, shiva of welke andere god dan ook? Kortom leg eens uit welke god je aanhangt en wat hij/zij in jouw ogen is.

Religie is opium voor het volk. (Karl Marx dacht ik)

Het volk zoekt iets om zich aan vast te klampen in tijden van miserie, een houvast aan iets bovennatuurlijks (dat er hoogstwaarschijnlijk niet is).

God is een pak chocomelk.

imo, het 'geheel' van het vraagteken rondom het spirituele, cosmische, aardse en hemelse. Het antwoord op alles wat we hiervan niet kunnen bevatten. En eigelijk hoe meer 'sub antwoorden' ik hiervoor vindt, hoe minder ik in het bestaan van een 'god' geloof.

Maakt mij dat een atheist? God is voor mij niets, iig niets meer dan een vraagteken op zaken waarin wij tot op heden nog niet in staat zijn geweest om tot een antwoord te komen.

imo, het 'geheel' het vraagteken rondom spirituele, cosmische, aardse, hemelse wereld. Het antwoord op alles wat we hiervan niet kunnen bevatten. En eigelijk hoe meer 'sub antwoorden' ik hiervoor vindt, hoe minder ik in het bestaan van een 'god' geloof.

Maakt mij dat een atheist? God is voor mij niets, iig niets meer dan een vraagteken op zaken waarin wij tot op heden nog niet in staat zijn geweest om tot een antwoord te komen.

Je bent het dus volledig met me eens. Mooi.

God is hoop, een verklaring voor alles wat nog niet bekend is, een moreel houvast voor velen maar bovenal is God een schepping van de mens en niet andersom.

Geloven in God en dus God is het niet accepteren van vragen waar je niet op kunt antwoorden. Filosofen hebben die conclusie allang getrokken, jammer dat zoveel mensen nog dom zijn en/of dom worden gehouden.

Het grote niets dat tot iets is gemaakt door onwetenden.

God = een symmetrische k*t op een strak vrouwen lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
Aardige antwoorden tot zover. Maar dit zijn allemaal antwoorden op wat god niet is. Stel dat hij/zij wel bestaat, wat is hij/zij dan?

(Mijn vraag is helaas nog niet beantwoord door gelovigen, die het IMO toch beter zouden kunnen/moeten weten dan niet gelovigen, dus religieuzen bij deze de uitnodiging)

God is een sneeuwvlok, jongen
Die op je hand, smelt.

-Herman van Veen

God is voor de wijze hooguit alles wat men niet weet.
Voor de domme is god alles wat men denkt te moeten weten.

Daarbij is de vraag 'wat is god' direct een vraag naar: 'hoe moeten we dit te weten komen?' Als je een antwoord op die vraag hebt: bel even de intelligent design proponenten, ik denk dat ze een baan voor je hebben, eentje die al zo'n 30 jaar vrij is.

Zolang we geen antwoord op die vraag hebben, lijkt de eerste vraag 'wat is god' me al onbeantwoordbaar.

Als mensen nog steeds het idee hebben dat er een mogelijke god is kun je beter in dat pak chocomelk van Jesaja gaan geloven.. doe ik ook trouwens.. want vindt die voedingswaardecijfers wat geloofwaardiger dan een denkbeeldig vriendje high in de sky..

Aardige antwoorden tot zover. Maar dit zijn allemaal antwoorden op wat god niet is. Stel dat hij/zij wel bestaat, wat is hij/zij dan?

(Mijn vraag is helaas nog niet beantwoord door gelovigen, die het IMO toch beter zouden kunnen/moeten weten dan niet gelovigen, dus religieuzen bij deze de uitnodiging)

Waarom zou een religieus persoon dit beter weten?
Welke kennis of vaardigheid gaat hier aan voor af, die nodig is om tot een enigszins objectief antwoord te komen op de vraag 'wat is god?'

Waarom zou een religieus persoon dit beter weten?
Welke kennis of vaardigheid gaat hier aan voor af, die nodig is om tot een enigszins objectief antwoord te komen op de vraag 'wat is god?'

Omdat gelovigen het in hun hart voelen dat god bestaat.. :roflol:

Terug
Naar boven