AndroidHealthClinic

Wat is god?

een luchtbel die ieder moment uit elkaar kan klappen

Ik meen ooit gehoord te hebben dat god een dj is...

dat God niet bestaat is geen mogelijkheid!
je kunt niet geloven met twijfel ;)

waarom zou je als moslims geen plezier op aarde kunnen hebben?
ook moslims hebben plezier op aarde, alleen bepaalde dingen zijn gewoon niet toegestaan en daar mee leer je omgaan. Ik zelf ben bijvoorbeeld erg gelukkig met mijn leven, zou met niemand anders willen ruilen! Voor een buitenstaander is dat misschien moeilijk te begrijpen...5x per dag bidden etc etc maar wat is dat 5x bidden per dag nou??? je bent er totaal een uur aan kwijt en wat is een uur in een mensenleven.

het leven is zooo kort, voor we het weten is het voorbij....
ik kan niet leven met beperkingen oid. ik wil m'n eigen leven leiden. bovendien geloof ik niet in god, als god zou bestaan zou ik hem een kl***zak vinden voor wat er in afrika gebeurd zonder dat deze mensen hier door hem voor gestraft worden.

het leven is te kort om elke dag een uur te bidden etc.

• Topic Starter Topic Starter
spring van een flat en je komt er snel genoeg achter ;)

Wacht ik nog effe 60 jaar mee ok? Dan kom ik er vanzelf wel achter, heb ik nog een leuk leven ook.

Maar als je ergens in gelooft, dan merk je dat toch ergens aan? Hoe identificeer je dan zijn aanwezigheid of zijn hand ergens in? Dan moet je toch weten wat god is om dat te kunnen zeggen?

Christenen/moslims/joden geloven in een persoonlijke god. Die god, dat men niet weet hoe ie eruitziet, is zeer interactief bezig met de mensheid. Alles wat er ook maar gebeurt in gans het heelal, dat is allemaal god's werk. Er zullen wel uitzonderingen zijn binnen die 3 grote groepen, maar de hoofmoot is wel een 'persoonlijke god'.

Verder voelen ze geen shit van de aanwezigheid van God. Gewoon van kinds af aan brainwashed en voor velen is het dan moeilijk om los te laten. Anderen maken dan 'toevalligheden' mee en linken dat naar een god (zie cat stevens=> yusuf islam bijvoorbeeld)

Laatst bewerkt:
God is een formule. Een basisprincipe van waaruit het hele heelal verklaard en voorspeld kan worden. Zijn zoon is de Demon van Laplace.

Het is opium van het volk. (half NL zegt dat fout als ze het al kennen, er is zelfs een site opium voor het volk, maar dat is dus niet wat Marx zei. Van het volk betekent ook meer dat het een onderdeel van onszelf is en niet buiten ons staat zoals voor meer betekent. Voor het volk zou een soort erkenning van God zijn als een identiteit buiten de wereld (het volk als de wereld)

Ik geloof trouwens in het individuele vorm van het humanisme, niet in wat voor collectivistische vorm geperst. Daarnaast geloof ik in "iets" zoals zovelen denk ik. Geloof en vrijdenken gaat lastig samen, elke kerk, elk geloof is altijd collectivistisch. Altijd water bij de wijn van je eigen visie, je eigen mening. Natuurlijk is een samenleving dat altijd maar daar sta ik dan graag in als individu en niet als onderdeel van een collectivistisch sub-groepje van mensen. Zo zie ik ook een groep marokanen als een verzameling verschillende mensen, ja het klinkt logisch maar in de praktijk krijgt elk collectivistisch subclubje een gegeneraliseerde groepsideniteit. Dat is dus het begrip k*t-marokaan, en dit soort clubjes hebben twee werkingen, de subgroep trekt, de omgeving duwt. Ik geloof dus in mensen als individuen zien en individuen die hun best doen een individu te blijven.

Laatst bewerkt:
Spring voor een trein, en wie weet mag je hem ontmoeten.

een foto van god

devil11.gif

God, allah en de rest is stront je wil er niet naar kijken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja, hoe bewijs je dat een idee slechts bestaat bij de gratie van het menselijke voorstellingsvermogen.

Dat is hetzelfde als dat jij niet kan bewijzen dat er op Europa, een maan van ik dacht Pluto, een miniscuul klein kaboutertje loopt die in zijn eentje verantwoordelijk is voor het ontstaan van het menselijke ras doordat hij daar heel de boel heeft ondergescheten en van die plakkerige schijt ballen heeft lopen maken en zo op een meteoriet mee richting de aarde heeft gestuurd waaruit vervolgens levende wezens zijn geevolueerd welke uiteindelijk onder andere geresulteerd hebben in een ontstaan van de mensheid met een bijzonder grote fantasie terwijl die onderwijl wij ons zo'n beetje hebben uitgegroeid tot de tweevoeter als we nu zijn er een paar de opdracht heeft gegeven om een nogal dik boek te schrijven die uiteindelijk zou moeten gaan uitmonden in het belachelijke concept 'het overheersende geloof voor later in barre tijden' om zo een beetje de domme massa een moreel kompas te geven.

Al die religies die claimen dat zij geleid worden door de enige ware god en dat de rest van de mensen die daarin niet geloven naar de hel gaan dat geloof ik niet.

Met die stelling is elke religie in principe onjuist.

Ik weet verder niet wat ik er van moet denken. Zou op zich wel tof zijn dat er een god is en dat je verder kunt leven na je dood als je enigszins netjes geleefd hebt.

:P

God is rechtvaardig en oprecht. Een God van liefde, maar wel een heilige God.

God bestaat niet.

Misschien is god wel een ****ing lekker wijf.

God is een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit die door gelovigen beschouwd wordt als de prima causa (de 'eerste oorzaak') van het universum, of verantwoordelijk geacht wordt voor bepaalde aspecten van de werkelijkheid, dan wel voor de werkelijkheid als geheel.
Wiki is your friend.

Terug
Naar boven