MuscleMeat

Wat is het beste voor de samenleving: stemplicht of stemrecht?

Peiling Peiling Wat is het beste voor de samenleving: stemplicht of stemrecht?

• Stemplicht

Stemmen: 25 27,2%
  • Stemrecht

Stemmen: 64 69,6%
  • Geen mening

Stemmen: 3 3,3%

• Totaal stemmers
    92
als een stem naar een bepaalde partij gaat krijgt die partij iets van een 3euro per stem,daarom is het belangrijk voor het fonds voor de partij,en als diegene gaan stemmen die zin hebben is er nooit een correckte uitslag naar mijn mening,zoals in nl maar 34prcent is gaan stemmen bedoeld dat 66procent geen stem heeft uitgebracht en dat vind ik een trieste zaak

Ja, dat het een trieste zaak is begrijp ik. De link met het fonds begrijp ik dan minder.
Maar vind jij het zoo triest dat je er je vrijheid voor wil inleveren? En zo ja, ik denk heel veel mensen niet.

Ja, dat het een trieste zaak is begrijp ik. De link met het fonds begrijp ik dan minder.
Maar vind jij het zoo triest dat je er je vrijheid voor wil inleveren? En zo ja, ik denk heel veel mensen niet.
bedoel je met die vrijheid even naar het stembureau gaan om te gaan stemmen,dat duurt max 10min,en het is omdat er gestemd word dat er vrijheid is anders zouden we in een dictatuur wonen,en heb laatst nog een docu gezien over iran,waar het islam extremisme het voor het zeggen heeft en in zo een wereld zou ik niet wonen willen hoor,lang leve democratie:D

bedoel je met die vrijheid even naar het stembureau gaan om te gaan stemmen,dat duurt max 10min,en het is omdat er gestemd word dat er vrijheid is anders zouden we in een dictatuur wonen,en heb laatst nog een docu gezien over iran,waar het islam extremisme het voor het zeggen heeft en in zo een wereld zou ik niet wonen willen hoor,lang leve democratie:D

Dus jij wilt mensen ergens toe dwingen, omdat dat vrijheid is?
Zie je de contradictie niet?
Het gaat niet zozeer om die 10 minuten die je er voor nodig hebt om te gaan stemmen, maar om het inleveren van vrijheid.

Dus jij wilt mensen ergens toe dwingen, omdat dat vrijheid is?
Zie je de contradictie niet?
Het gaat niet zozeer om die 10 minuten die je er voor nodig hebt om te gaan stemmen, maar om het inleveren van vrijheid.
er zijn mensen gestorven voor stemrecht en een samenleving waarbij iedereen zijn stem telt,ongeacht beroep/status,rijk of arm,ik ben gaan stemmen en had ook andere verplichtingen en voel me niet van mijn vrijheid berooft,integendeel en blij dat mijn stem telt.
er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals als je ziek bent of met vakantie of andere goede reden dat je niet kan gaan stemmen,en in een x antal jaren zal je gewoon thuis achter je pc zitten en je stem uitbrengen,nog makkelijker,hoef je zelf het huis niet meer voor uit dan:D

er zijn mensen gestorven voor stemrecht en een samenleving waarbij iedereen zijn stem telt,ongeacht beroep/status,rijk of arm,ik ben gaan stemmen en had ook andere verplichtingen en voel me niet van mijn vrijheid berooft,integendeel en blij dat mijn stem telt.

Als je het concept van vrijheid niet begrijpt zijn we snel uitgeluld denk ik.

Als je het concept van vrijheid niet begrijpt zijn we snel uitgeluld denk ik.
eigenlijk wel sta maar wat te lullen om mijn tijd te doden:p maar ben wel eens met klaaswitz en ben voor stemplicht,maar mijn batterij is plat en mijn lader van laptop ligt thuis dus zal het hierbij laten;)

Ik kan wel begrijpen dat als er stemplicht zou zijn er meer mensen zich gaan interreseren voor politiek. Alleen zal dat niet direct het geval zijn, gevolg dat er veel misplaatste stemmen zijn. Dat is nu ook wel het geval. Sommige mensen stemmen gewoon puur voor een gezicht omdat die er betrouwbaar uit ziet. Ergens kan ik dat wel begrijpen, hoeveel corruptie is er wel niet binnen de politiek?

Ik kan wel begrijpen dat als er stemplicht zou zijn er meer mensen zich gaan interreseren voor politiek. Alleen zal dat niet direct het geval zijn, gevolg dat er veel misplaatste stemmen zijn. Dat is nu ook wel het geval. Sommige mensen stemmen gewoon puur voor een gezicht omdat die er betrouwbaar uit ziet. Ergens kan ik dat wel begrijpen, hoeveel corruptie is er wel niet binnen de politiek?
er word toch zoiezo gestemd naargelang de belofte's en betrouwbare kopstukken in een partij,komt die partij aan de macht en verlost de beloofde verwachtingen niet in en zeker ald er coruptie in die partij zit ,word die bij de volgende verkiezing afgestraft met een fors verlies aan stemmen,en wellicht ook aan hun macht;)

Terug
Naar boven