AndroidHealthClinic

Wat is het ENGSTE wat je ooit hebt meegemaakt?

Zonder reden worden bewerkt met een honkbalknuppel (op vakantie).
Liggend op de grond omhoog kijken en smeken om genade omdat een volgende klap in mij gezicht fataal zou zijn geweest.

True story, sad world....

Zoiets lijkt me ernstig om mee te maken, waar was dit precies? Heb je na de tijd ook niets meer van een mogelijke aanleiding gehoord?

belaagd worden door 5 russen, min die ene die ik nog wel neer kreeg:P op de eerste dag van me vakantie

Tot mijn scha en schande ging ik hier eerst niet op reageren, maar here goes... Raar maar waar, ik kan een precieze datum plakken op mijn meest enge ervaring ooit. Op 29 november 2003 ging ik na een intense leg workout een ritje rijden met de fiets, jwz om de doorbloeding wat te stimuleren. Langs het huis van mijn ouders ligt een groot bos dat door de overheid beschermd wordt met een hele hoop bunkers erin van in de oorlog. Op een dag in mijn kindertijd wanneer ik gaan spelen was in het bos, was ik zo al eens overvallen geweest door een onbehaaglijk gevoel. Later ben ik erachter gekomen dat het rond deze tijd van het jaar moest geweest zijn ook. Op 29 november 2003 dus ging ik in de schermering rijden in het bos.

Tussen licht en duisternis ben ik vertrokken, maar je weet hoe dat gaat in de latere dagen van het jaar, ik bevond me plots in het bos en het was bijna compleet duister. Rammelend met mijn oude fiets over de oude bospaden die met stenen belegd waren reed ik verder. Omdat ik mijn hele kindertijd daar gewoond had, wist ik de weg maar al te goed. Langzaam, dat wel... Opeens moet ik passeren aan één van de bankjes die langs die dreef staan. Langs dat bankje en dan nog een kleine kilometer dreef voor de boeg en dan knus in mijn zeteltje. Onbewust wist ik al dat er iets ging gebeuren, denk ik, want het hele bos voelde zo zwaar aan, eerst dacht ik dat het van mijn leg workout kwam, dat ik een beetje verdwaasd was, maar alles was de hele tijd al zo stil geweest.

Uilen, kauwen, kraaien, lijster, ... geen van die dingen aanwezig. Maar dus wel die stilte, maar goed ik ben rond de pot aan het draaien. Aan dat bankje zat dus iemand. Door het gebrekkige licht kon ik eigenlijk enkel een silhouet zien.

depositphotos_8562190-Sad-teenage-boy-with-hood-sitting-on-stairs.jpg

Op deze manier zat hij zo een beetje. Raar maar waar, ik voelde de drang om erbij te gaan zitten. Lange minuten gingen voorbij, zonder een woord gezegd te hebben; twee silhouetten op een bankje zwijgend terwijl het licht zich steeds verder en verder terugtrok; plots hoorde ik hem ademhalen en zijn keel schrapen; hij zou iets gaan zeggen: "You know, every single year...". "Yes" heb ik geantwoord :( het was het enige waarop ik kon komen eigenlijk. Anders ben ik goed in engels, maar nu was ik wat geshockt. Rond die tijd moet het al helemaal duister geweest zijn, hij stond op en wandelde weg. Langs het bos dus en niet langs een paadje; door de bomen verdween hij. "Yes" Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo belachelijk geantwoord had.

De dag erop stond er een engelse autobus aan het bos met een hoop schoolleerlingen. Als dat gebeurt, dan ga ik altijd eens kijken, dus dat deed ik nu ook en ik vroeg waarom ze hier waren:

"Nine years ago, someone of our school fell into a bunker here and he broke his neck and died, since then we come here every year to pay our respects."

Klang! brix were shat... ik weet dus nog altijd niet wat er die avond gebeurd is, misschien was er wel iemand die me probeerde te foppen of zo, maar op het moment dat dat meisje zei waarom ze er waren voelde ik me toch licht worden in mijn hoofd... brrrr ik krijg nog altijd de rillingen als ik eraan denk

het klinkt een raar verhaal, maar geen woord is gelogen of overdreven, ik ben zelf een scepticus, maar dit was toch wel echt eng

chico out

Laatst bewerkt:
pfoe dat is best heftig man! Dat je de ballen had om er naast te gaan zitten... ik weetniet wat ik had gedaan met denk toch wel het hazenpad genomen.

Kippenvel verhaal.. Ik zou ook niet naast een onbekende gaan zitten 's nachts, en als je dat zo hoort gaat er wel een lampje branden.

Cool story, srs.

Maar je gaat no way never niet naast een onbekende zitten als je 19 jaar bent en alleen in een donker bos.

Beetje te mooi verteld haha.

Tot mijn scha en schande ging ik hier eerst niet op reageren, maar here goes... Raar maar waar, ik kan een precieze datum plakken op mijn meest enge ervaring ooit. Op 29 november 2003 ging ik na een intense leg workout een ritje rijden met de fiets, jwz om de doorbloeding wat te stimuleren. Langs het huis van mijn ouders ligt een groot bos dat door de overheid beschermd wordt met een hele hoop bunkers erin van in de oorlog. Op een dag in mijn kindertijd wanneer ik gaan spelen was in het bos, was ik zo al eens overvallen geweest door een onbehaaglijk gevoel. Later ben ik erachter gekomen dat het rond deze tijd van het jaar moest geweest zijn ook. Op 29 november 2003 dus ging ik in de schermering rijden in het bos.

Tussen licht en duisternis ben ik vertrokken, maar je weet hoe dat gaat in de latere dagen van het jaar, ik bevond me plots in het bos en het was bijna compleet duister. Rammelend met mijn oude fiets over de oude bospaden die met stenen belegd waren reed ik verder. Omdat ik mijn hele kindertijd daar gewoond had, wist ik de weg maar al te goed. Langzaam, dat wel... Opeens moet ik passeren aan één van de bankjes die langs die dreef staan. Langs dat bankje en dan nog een kleine kilometer dreef voor de boeg en dan knus in mijn zeteltje. Onbewust wist ik al dat er iets ging gebeuren, denk ik, want het hele bos voelde zo zwaar aan, eerst dacht ik dat het van mijn leg workout kwam, dat ik een beetje verdwaasd was, maar alles was de hele tijd al zo stil geweest.

Uilen, kauwen, kraaien, lijster, ... geen van die dingen aanwezig. Maar dus wel die stilte, maar goed ik ben rond de pot aan het draaien. Aan dat bankje zat dus iemand. Door het gebrekkige licht kon ik eigenlijk enkel een silhouet zien.

depositphotos_8562190-Sad-teenage-boy-with-hood-sitting-on-stairs.jpg

Op deze manier zat hij zo een beetje. Raar maar waar, ik voelde de drang om erbij te gaan zitten. Lange minuten gingen voorbij, zonder een woord gezegd te hebben; twee silhouetten op een bankje zwijgend terwijl het licht zich steeds verder en verder terugtrok; plots hoorde ik hem ademhalen en zijn keel schrapen; hij zou iets gaan zeggen: "You know, every single year...". "Yes" heb ik geantwoord :( het was het enige waarop ik kon komen eigenlijk. Anders ben ik goed in engels, maar nu was ik wat geshockt. Rond die tijd moet het al helemaal duister geweest zijn, hij stond op en wandelde weg. Langs het bos dus en niet langs een paadje; door de bomen verdween hij. "Yes" Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo belachelijk geantwoord had.

De dag erop stond er een engelse autobus aan het bos met een hoop schoolleerlingen. Als dat gebeurt, dan ga ik altijd eens kijken, dus dat deed ik nu ook en ik vroeg waarom ze hier waren:

"Nine years ago, someone of our school fell into a bunker here and he broke his neck and died, since then we come here every year to pay our respects."

Klang! brix were shat... ik weet dus nog altijd niet wat er die avond gebeurd is, misschien was er wel iemand die me probeerde te foppen of zo, maar op het moment dat dat meisje zei waarom ze er waren voelde ik me toch licht worden in mijn hoofd... brrrr ik krijg nog altijd de rillingen als ik eraan denk

het klinkt een raar verhaal, maar geen woord is gelogen of overdreven, ik ben zelf een scepticus, maar dit was toch wel echt eng

chico out

Klinkt als een persoon die daar elk jaar diegene op zijn gemak kwam herdenken..

paar jaar terug lag ik te slapen en opeens hoorde ik keihard geschreeuw boven mn bed, ik schrok wakker en zag zon screamer geesthoofd boven me. toen schrok ik wakker, was een droom maar heb wel faaacking doodschrik gekregen daardoor.

Slaapverlamming... Echt mega griezelige shit.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zag links in de hoek van mijn kamer een of ander wezen (zonder duidelijk gezicht) in mijn kamer staan. Ondertussen lig je echt stijf in je bed en kan je niet bewegen.

Lol dat heb ik een paar pagina's terug ook neergezet.

Ik heb een tijd last gehad van slaapverlamming.

Je wordt dan wakker maar je spieren zijn nog uitgeschakelt door je hersens (dat is een beveiliging dat je niet je dromen met je lichaam gaat uitvoeren)
Ik kreeg toen meestal mijn ogen met heel veel wilskracht open en je lichaam is een paar seconden later actief.
Maar erger was is het moment dat je je ogen niet openkreeg en je nog half in je droom zat waarin je allerlei rare geluiden hoorde en dingen voelde. Ook ademhalen lukt niet wat de paniek enorm vergroot.

Het engste wat ik me kan herinneren is dat ik op mijn buik lag met mijn gezicht naar de muur en opeens half wakker werd. Ik kon mijn ogen opendoen maar mijn lichaam niet bewegen. Ik voelde een deel van mijn matras inveren alsof er iemand naast me ging zitten, daarna hoorde ik een schelle hoge gil van een oude vrouw leek het wel en ik voelde mijn lichaam constant in mijn bed gedrukt worden alsof er iemand mijn rug probeerde te reanimeren. Dit hele voorval duurde misschien maar 5 seconden maar ik krijg nog steeds rillingen nu ik dit typ.

Ik geloof absoluut niet in geesten maar ik was hier opeens heel erg benauwd voor.

Later bleek dat je hersenen je dromen zo echt maken dat je in die kleine periode van 5 tot 10 seconden dingen hoort en voelt die er niet zijn maar je hersenen laten het zo realistisch overkomen dat het lijkt alsof het echt gebeurt.

Ik heb een periode van 2 maanden gehad 5 jaar terug en sinsdien nog maar 2x meegemaakt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Dit was loptr zijn tip ;)

alle kindjes met slaapverlamming... ga op tijd slapen;)

S'ochtends is er een piek in je cortisol niveau en als je dan nog slaapt omdat je de avond er voor te lang bent opgebleven heb je een verhoogde kans op nachtmerries (cortisol is immers een stresshormoon => stress + REMslaap = nachtmerrie).
En mensen die daarbovenop ook nog eens gevoelig zijn voor slaapverlamming hebben dan ook nog eens een verhoogde kans daarop.

True story!

Meerdere sleepparalyses. Laatst nog een enge gehad. Net toen ik in slaap was gevallen zie ik in een keer een soort raar wezen verschijnen, licht gevend. Precies zoals in de film the Darkest Hour die ik een poosje daarvoor had gezien xD. Is dan fcking eng als je niks kan bewegen en het zo voor je ziet.

Laatst ook een keer gehad: Lag 's Avonds in m'n bed rond een uur of half 1. Hoor ik ineens een keiharde gil door het huis, kwam van beneden. Ik schrok me dood want dacht echt dat er iemand binnen was gekomen ofzo. De schreeuw leek van m'n moeder te komen dus ik roep wat er aan de hand is. Krijg eerst geen antwoord dus doe de deur dicht en op slot.. Krijg ik vlak daarna te horen van m'n moeder dat ze een enge droom had.

Slaapverlamming... Echt mega griezelige shit.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zag links in de hoek van mijn kamer een of ander wezen (zonder duidelijk gezicht) in mijn kamer staan. Ondertussen lig je echt stijf in je bed en kan je niet bewegen.

Had dit vroeger ook, meerdere keren per week soms, scary shit !
Ben blij dat ik er vanaf ben,oorzaak? Geen idee..

heb het ook een keer gehad, dat ik wakker werd en me niet kon bewegen alleen maar kon kijken en geen lucht kreeg. nooit gekke dingen gezien of gehoort gelukkig. zou hem de pan uit space hahaha

Had dit vroeger ook, meerdere keren per week soms, scary shit !
Ben blij dat ik er vanaf ben,oorzaak? Geen idee..

oorzaak is (meestal) omdat je op je rug ligt en dat je fysiek moe bent en in slaap valt maar geestelijk ben je nog de hele tijd wakker, nadenkend over leuke dingen etc. je lichaam slaapt maar je geweten niet, zo ongeveer.

eerste keer had ik 2 nitraten in me handen en stak ze allebij tegelijk aan ( lonten tegenelkaar en vriend had n aansteker) de een ging aan de ander niet dus gooi er eentje weg, tijdens het weggooien was die ander opeens ook weer gaan fikken. het waren van die la bomba's dus had geluk dat ik die vlam vol in me hand kreeg en hem wegsmeet anders had ik dit niet zo makkelijk getypt ^^
Andere keer zat ik bij een vriend achterop de scooter reden ongeveer 60 ofzo. We reden op een fietspad en daarnaast stond een auto. ongeveer 5 a 10 meter voordat we aan kwamen reden gooit die gek opeens vol ze deur open en net toen we hem op een meter genaderd waren weer dicht, net op het nippertje. anders waren we met z'n 2en vol in die deur gevlogen, ook geen pretje.

IK heb me ooit aangemeld op dutchfitness.com :angstig:

Iets met patty brard

Terug
Naar boven