MuscleMeat

Wat is jou beste strategie gebleken tot transformatie naar een goed fysiek?

zeker leuke stukjes....moet mijne ook snel maar is ff posten...

Toen ik begon met serieus trainen heb ik ontzettend veel gelezen over voeding/ trainen dus ik wist wel hoe die dingen ongeveer moesten worden. Voeding in een excel bestand en trainingprogrammas van het internet. Dit leek goed maar toch kun je pas optimaliseren door veel ervaring op te doen. Een voedignsschema van internet kopieren is een ding, een voedingsschema wat `werkt voor jou` is iets heel anders. Zo is het ook met trainen, zelfs een oefening kan heel anders worden na een tijd trainen. Kleine aanpassingen in voeding/ oefeningen of uitvoering maken naar mijn idee een groot verschil.

Het allerbelangrijkste vind ik de mindset!
zovaak zie ik mensen trainen die zeggen dat ze serieus groot willen worden maar trainen of het een spelletje is. Praten met andere mensen, in de spiegel kijken naar hoe mooi je hempie je staat en ophouden als het zwaar wordt maakt niemand groot. Dat maakt het verschil, die laatste herhalingen/ dat setje extra, die misselijkheid of kotsnijgingen en die pr waar je trots op kan zijn, just take the pain
Voor mij is er 1ding belangrijk en dat is helemaal kapot gaan tijdens de training en het gevoel hebben dat ik me 110% heb gegeven.
Veel mensen vinden het onzin maar ik bekijk het zoals kai greene/ kevin levrone.
als je in jezelf geloofd en de mindset goed is lukt het.
Voor iedere training neem ik een kwartier rust op mijn kamer, stel mezelf doelen en fok ik mezelf op. op de fiets mijn muziek op en denken aan de training.
op deze manier heb ik mijn beste trainingen

Its a mental game vrienden

mijn voeding:

7:00 30gr isolaat
7.30 100gram havermout/ 20gr isolaat/ 20gr caseine
10:00 100gram zilvervliesrijst/ 200grm kip
12.30 100gram havermout/ 150 gram tonijn/ 10ml olijfolie
15.00 75gram havermout/ 20gr isolaat/ 20gr caseine
17.00 75gram zilvervliesrijst/ 200gr kip

trainingsdagen
-half uur preworkout af en toe nox pump
-direct preworkout 12gr peptopro
-tijdens workout 10gr eas
-direct na training 15gr peptopro
-half uur postworkout 30gr isolaat
-uur postworkout 50gr havermout/ 200gr koolvis

22.30 500gr magere kwark/ 3gr omega3 of 40gr caseine/ 5ml olijfolie

niet trainingsdagen
20.00 50gr havermout/ 200gr koolvis/25gr amandelen
22.30 500gr magere kwark/ 3gr omega3 of 40gr caseine/ 5ml olijfolie

• Topic Starter Topic Starter
Strijd is nog niet gestreden jongens, dus kom maar op met nog meer mooie artikels..:)

Ik wekte altijd lucide dromen op en trainde dan in mijn dromen, wat vreemd genoeg voor (veel) meer kracht zorgde in de gym. Had het geprobeerd na een paar artikels gelezen te hebben over zoiets (over hoe je door te denken aan biceps-oefeningen doen, je ook daadwerkelijk vooruit kunt gaan in kracht en dan nog een experiment over het raken van de basket in basketball - 1 groep moest er 15 minuten aan denken met 15 minuten trainen en 1 groep moest 30 minuten trainen, eerste groep won).

Had ook allemaal technieken om in lucide staat te komen e.d. en had zelfs een supplement :D maar ik denk niet dat zo'n artikel geapprecieerd kan worden hier onder de hardcore iron pumpers, alhoewel ik toch echt een progressie maakte van 25 kilo op mijn bench in 2 weken.

Zeker weer wat goede nieuwe stukken :)

Had ook allemaal technieken om in lucide staat te komen e.d. en had zelfs een supplement :D maar ik denk niet dat zo'n artikel geapprecieerd kan worden hier onder de hardcore iron pumpers, alhoewel ik toch echt een progressie maakte van 25 kilo op mijn bench in 2 weken.

Try us:) Topic gaat over wat JOU beste strategie is gebleken.

Een ander kan altijd wat aan deze info hebben, hoe diverser de artikelen..hoe beter.

Bij deze mijn verhaal kort maar krachtig:

Mijn trainingsdagen zijn ma t/m vrij van 8uur tot 9.30uur, voor 2 spiergroepen.
Dit zijn lange trainingen maar dit doe ik ook echt met opzet aangezien ik van kurkdroge defenitie massa hou.
Lange trainingen kunnen zeker je spieropbouw tegenwerken maar wel droogheid naar voren toe brengen waardoor je door de droogte die je hebt beter op defenitie kan trainen.
Je ziet je spieren beter lopen en kan dus ook je minpunten sneller zien en eraan gaan werken en het resultaat goed zien.
Verder als je je voeding hoog houdt kan je toch spiermassa opbouwen en dat geeft in mijn ogen een top vorm van trainen en manier van het bouwen van je lichaam.

Mijn traingen zijn in een hoog tempo met echt alleen maar puur correcte gecontroleerde bewegingen en oefeningen.
Het gaat mij dus niet alleen om zo zwaar mogelijk te trainen maar netheid van de oefeningen.

Verder train ik elke seperatie van een spiergroep apart met 4 x 10 herhalingen en wissel dit af met 4 x 8 herhalingen.
Voorbeeld schouders alle koppen appart trainen en ook goed de achterkant pakken (wat heel veel mensen namelijk te weinig doen).

Ik train vrijwel alleen met losse dumbbell's waar het mogelijk is en gooi ook soms traingen met supersets er door heen.

ma: Borst en Triceps
di: Rug en biceps
wo:Buik en kuiten
do: Schouders en onderarmen
vrij: benen

Stats :1m74 83 kilo 8%
......

met dit als resultaat.

[Link niet meer beschikbaar]

Moet nog zeker wat massa bij maar gaat in mijn ogen de goede kant op.

bruut fysiek!

Oerhard trainen, eten als een beescht, ultra veel slapen en dat eindeloos doorzetten is de winnende strategie.

Oerhard trainen, eten als een beescht, ultra veel slapen en dat eindeloos doorzetten is de winnende strategie.

Ben je ook bij machte om daar dan een leuk artikeltje over te schrijven?

Hoe die oerharde training dan wel niet in elkaar zit, op welke beeschtachtige eetschema's je goed gegaan bent etc.

Beschrijf dit en je hebt een mooie bijdrage aan dit topic geleverd waar een ander misschien wat nuttige info voor zichzelf uit kan halen.

Succes..

geen blatende fl**ker zijn en gewoon dat bord rijst met kip opeten voor de 10de keer die week:)

Ben je ook bij machte om daar dan een leuk artikeltje over te schrijven?

Hoe die oerharde training dan wel niet in elkaar zit, op welke beeschtachtige eetschema's je goed gegaan bent etc.

Beschrijf dit en je hebt een mooie bijdrage aan dit topic geleverd waar een ander misschien wat nuttige info voor zichzelf uit kan halen.

Succes..

ben ook wel benieuwd ja :) heb al veel opgestoken uit de stukjes hier. Meer meer :)

Dit topic is zeldzaam goed! Mensen uit de praktijk die hun verhaal vertellen. Ga zo door allemaal!

Dit is zeker een goed topic, hopen op meer strategieen van andere mensen.

Niemand meer? Wil nog wel meer mooie artikels heren/dames!

Ik zou graag een bijdrage doen, maar helaas na jaren geleden overtraind te zijn geraakt ben ik alleen maar bezig geweest met opnieuw beginnen. Belangrijkste is natuurlijk rust / slaap, voeding en volharding.
Na 3 keer mijn onderarm op dezelfde plek gebroken te hebben (1986-1988) ben ik op advies van de chirurg begonnen met haltertraining. Na de laatste operatie bij mijn onderarm (1991) ben ik flink aan de bak gegaan en van een 58kg (1.78 lengte) naar 93kg gegaan. Hierbij hebben vooral basisoefeningen, compound en losse gewichten gezorgd. Machines zijn leuk, maar werken niet altijd, bankdrukken in de Smith machine geeft bij mij altijd problemen met mijn schouder om maar eens een voorbeeld te noemen.
Echter na het overlijden van mijn vader (1997) ben ik zoveel gaan trainen (terwijl ik ook nog de student uithing, dus weinig slaap) dat ik letterlijk en figuurlijk kapot gegaan ben (1999) en nu 10 jaar na dato kan ik nog steeds 'overtrained' reageren als ik te zwaar ga.
Maar wat ik nu leer, nu ik het opnieuw probeer, is dat veel niet gelijk is aan goed. Ik train minder vaak dan 10 jaar geleden, maar wel lichter en veel correcter en ik merk dat mijn lichaam hier best aardig op begint te reageren, dus wat werkt voor mij?

1) doorzettingsvermogen,
2) minder is vaak meer (niet altijd),
3) zo zwaar en vooral correct als mogelijke beweging,
4) compoundoefeningen,
5) dumbbell, barbell, ez bar ipv machine, machine, machine :)

Grtz,

Aad

Ik wil er ook meer lezen :)

Iemand nog op de valreep?

Kan nog steeds!

Nee sorry.

Zelf vind ik het met Keto wel keihard gaan.., maar tis echt een schijt dieet!

Terug
Naar boven