XXL Nutrition

Wat is jouw mening momenteel over de landelijke politiek?

kwarko

Competitive Bodybuilder
Waardering
200
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Als ik om me heen kijk en luister, dan krijg ik sterk de indruk dat er nogal een cyisme heerst onder het volk over de landelijke politiek. Ik zie vooral ontstemming onder de autochtonen, de mensen zijn het beu! Al die onwetendheid wat ik zie richting de allochtone medemens, ik vind het jammer!

Het gaat nergens meer over, en ze willen bezuinigen op verkeerde dingen zoals zorg.
Gooi dan maar wat meer accijns op peuken.
En laat ze maar eens naar de uitgaven van het rijk kijken, daar valt genoeg te besparen.
En ook alles wat ze declareren moeten ze maar eens uitleggen.
En van mijn hypotheek teruggave moeten die klootzakken al helemaal afblijven.
Kan er niet veel goeds over zeggen.

Waarom een miljarden slurpende subsidie intact houden?

Wie zijn 'ze' ? Volgens mij willen de meeste van die 'ze' juist hard snijden in het ambtenarenapparaat, zelfs de meest linkse onderdelen van die 'ze'.

Ik denk dat ALLE politieke partijen een beetje de weg kwijt zijn.

Er wordt niet meer gedacht in structurele hervormingen en verbeteringen en de evolutuie van de samenleving. Alleen maar over direct snijden...incompetente dadendrang om te laten zien dat je wel bereid bent om iets te doen...als je maar niet te hard moet nadenken.

De discussie is niet meer hoe we zaken betaalbaar kunnen houden en hervormingen door kunnen voeren die substantieel neerkomen op een verbetering. Er wordt gewoon automatisch uitgegaan van een soort vastsaande hersenschim dat het niet meer te redden is.

Bezuinigingen lijken de asperine voor de economische situatie...meer een lapmiddel dan dat we echt gaan nadenken hoe we kunnen voorkomen dat we hoofdpijn krijgen. :rolleyes:

Klinkt allemaal heel mooi zo vanaf de zijlijn THP, maar wat had je allemaal in gedachten dan? Moet er ook niet gewoon bezuinigd worden als de uitgaven veel groter zijn dan de inkomsten?

Klinkt allemaal heel mooi zo vanaf de zijlijn THP, maar wat had je allemaal in gedachten dan? Moet er ook niet gewoon bezuinigd worden als de uitgaven veel groter zijn dan de inkomsten?

Klinkt inderdaad mooi...maar waarom moeten we uberhaupt bezuinigen?

Waarom niet hervormen zodat de inkomsten omhoog gaan of het rendement van de investering omhoog gaat?

No offence...maar als ik een productieproces heb en de kosten zijn hoger dan de inokmsten (of de verhouding is scheef) dan kijk ik niet naar het schrappen van producten, maar naar waar ik het proces kan verbeteren en versnellen...of waar ik meer rendement kan halen uit mijn uiteindelijke producten.

Klinkt inderdaad mooi...maar waarom moeten we uberhaupt bezuinigen?

Waarom niet hervormen zodat de inkomsten omhoog gaan of het rendement van de investering omhoog gaat?

No offence...maar als ik een productieproces heb en de kosten zijn hoger dan de inokmsten (of de verhouding is scheef) dan kijk ik niet naar het schrappen van producten, maar naar waar ik het proces kan verbeteren en versnellen...of waar ik meer rendement kan halen uit mijn uiteindelijke producten.

Nu doe je het klinken alsof je in de veronderstelling bent dat een land besturen heel erg te vergelijken is met een bedrijf runnen, dat een land net als een bedrijf bepaalde producten voortbrengt. Dit neigt naar een stroman, beste TPH ;)

Als dat al zo zou zijn dan denk ik dat de meeste ondernemers in belangrijke mate ook goed kijken naar de uitgaven, vooral in een periode waarin de afzetmarkt onder druk lijkt te zijn door externe, door jou weinig tot totaal niet, beinvloedbare factoren.

Bedankt om een mededeling te geven over de micro-klimaat waarin jij rondbeweegt, 'kwarko'. Je bent duidelijk een halve gare.

Als dat al zo zou zijn dan denk ik dat de meeste ondernemers in belangrijke mate ook goed kijken naar de uitgaven, vooral in een periode waarin de afzetmarkt onder druk lijkt te zijn door externe, door jou weinig tot totaal niet, beinvloedbare factoren.

Klopt...maar dan kijk je dus naar de processen intern. Afzetmarkt kan je niet beinvloeden en door producten te schrappen haal je je economische motor weg. Dat doe je alleen maar op het moment dat het echt, echt niet anders kan.

Snijden is leuk voor de korte termijn, maar op lange termijn zit je met de shit.

Nu doe je het klinken alsof je in de veronderstelling bent dat een land besturen heel erg te vergelijken is met een bedrijf runnen, dat een land net als een bedrijf bepaalde producten voortbrengt. Dit neigt naar een stroman, beste TPH ;)

Je hebt een punt...een land is geen bedrijf.

Neemt niet weg dat het principe van efficientie en evolutie vooral ook gelden voor de overheid. Daar gaat het om.

Snijden lijkt leuk...en op korte termijn haal je de financiele angel er misschien uit voor de landsuitgaven... Maar het lost dus niets op.

Het enige wat je doet is de uitgaven reguleren zonder na te denken over hoe het beterm, efficienter en vooral effectiever kan. Op lange termijn kom je daramee dus in de problemen en trust me...in no time hebben we weer een gesprek over miljarden bezuinigingen. Simpelweg omdat het een vicieuze cirkel is.

Je lost nl compleet niet op wat het probleem daadwerkelijk veroorzaakt. Je geeft er alleen minder aan uit.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt om een mededeling te geven over de micro-klimaat waarin jij rondbeweegt, 'kwarko'. Je bent duidelijk een halve gare.
:roflol: Jouw simplistische denkwijze getuigt dat jezelf een halve gare bent, dagelijks beweeg ik me tussen verschillende sociale klassen.;)

Het keihard snoeien zal in ieder geval contra-productief werken, dat bewezen de grauwe jaren 80 wel. In slechte tijden probeer je een stimulans te vinden voor groei van het BNP. Dat doe je niet door BTW-verhogingen (CU) of verregaande lastenverzwaringen. Helaas werkt de EU-norm ons nu tegen maar we kunnen best enkele jaren interen door de uitgaven te laten oplopen en de inkomsten te verlagen. Onze schuldquote is nog steeds vrij laag als je het vergelijkt met andere landen.

Het gaat nergens meer over, en ze willen bezuinigen op verkeerde dingen zoals zorg.
Gooi dan maar wat meer accijns op peuken.
En laat ze maar eens naar de uitgaven van het rijk kijken, daar valt genoeg te besparen.
En ook alles wat ze declareren moeten ze maar eens uitleggen.

niet te vergeten de kinderbijslag die ze ook willen schrappen. Meer accijns op peuken vind ik eigenlijk ook wel een goed idee..:D

Waarom een miljarden slurpende subsidie intact houden?

Je vergeet Klaaswitz dat juist die hypotheek aftrek ervoor zorgt dat huizen verkocht worden. Als die zou komen te vervallen dan zou de huizen markt steevast ineenstorten en zou er een crisis in de woon- en bouwsector van hetzelfde formaat als in Spanje komen. Daar kun je een villa voor 200.000 nog niet kwijt....er staan op het moment ontzettend veel lege panden die je voor een prikkie kunt kopen :eyes:

Het keihard snoeien zal in ieder geval contra-productief werken, dat bewezen de grauwe jaren 80 wel. In slechte tijden probeer je een stimulans te vinden voor groei van het BNP. Dat doe je niet door BTW-verhogingen (CU) of verregaande lastenverzwaringen. Helaas werkt de EU-norm ons nu tegen maar we kunnen best enkele jaren interen door de uitgaven te laten oplopen en de inkomsten te verlagen. Onze schuldquote is nog steeds vrij laag als je het vergelijkt met andere landen.

En dan te bedenken dat we het braafste jongetje uit de klas zijn als het gaat om EU bijdragen. Iets minder in de pas meelopen mag ook wel een paar jaartjes.

En dan te bedenken dat we het braafste jongetje uit de klas zijn als het gaat om EU bijdragen. Iets minder in de pas meelopen mag ook wel een paar jaartjes.

Yep we zijn veel te bang. Nu moet de schuldquote ook niet te hard oplopen maar als je zo drastisch gaat snoeien als nu gedaan wordt is BNP-groei ook maar zeer beperkt. De mensen hebben de hand al op de knip en dat wordt echt niet beter als diverse zaken alleen maar duurder worden.

Het ergste is nog dat het wilsonbekwame zooitje dat deze crisis mede heef veroorzaakt vanzelf weer opnieuw een crisis gaat veroorzaken. Tekenen ze wel weer voor een nieuw plannetje dat ze slapend rijk gaat maken, denkende dat die 'free lunch' nu toch wel bestaat.

Ik denk dat we als Nederland in naam van Vader des Vaderlands Willem van Oranje met z'n allen als Zeeuwse zeelui onze schouders moeten laten zien aan de US Administration om ze met grote helderheid te laten weten dat we het niet pikken als hun gokspelletjes in New York nogmaals op emmers stront uitdraaien. We bewonderen ze nog steeds met zeer grote eerbiedigheid, dat vertellen we er uiteraard ook bij.

Het besef dat hier een prachtig Volk zit met 16 miljoen mensen met ambitie die zich willen ontplooien met arbeid of ondernemershap dat een gevestigd blijvende beloning oplevert. Zonder noodzakelijke "correcties"'.

Het is van de zotte dat we elkaar tegen elkaar uitspelen en vergeten waar de rekening vandaan komt en wie deze gemaakt hebben met hun weeldelijke feesten waar ons volk aan mee betaald heeft maar niet in heeft mogen participeren.

Den Haag zijn onze eigen mooie ruiten, laten we geen verhaal halen als de wezenlijke verantwoordelijke zich heel ergens anders bevinden.

Terug
Naar boven