AndroidHealthClinic

Wat is volgens jou het beste tijdstip om te krachttrainen ?

Ik vroeg me eens af wat jullie het ideale moment van de dag vinden om te trainen?
Mensen met een full tima baan zullen bijna altijd savonds na 6-en pas trainen. Maar dat is nu even niet aan de orde, Maar ik vroeg me eens af wat jullie nou het meest geschikte tijdstip van de dag leek. Ga er hierbij even vanuit dat je een hele dag de tijd hebt! En dus even zelf je traintijden/eettijden mag invullen.Welk tijdstip kies je dan? En waarom?
Gewoon op het moment van de dag dat je je het meest actief, fit en nuchter voelt. Je moet je lekker voelen en je lichaam moet beetje voorbereid zijn op een zware inspanning. Voor mij persoonlijk betekend dat, dat rond 5-6 uur 's avonds het beste moment is. Het heeft verder ook met gewenning te maken: maak je je lichaam gewoon om op een ander uur te gaan dan zal je je wellicht op dat uur steeds beter gaan voelen. Het belangrijkste is dat je het goed planned en er een regelmaat in houdt.

Vind 's ochtends iig helemaal niks, voel ik me een stuk slapper dan als 's avonds.

Weet niet of het ligt aan het feit dat je al langer wakker bent, of dat je al meer gegeten hebt, maar later op de dag werkt een stuk beter voor mij.

Ik heb een leuke baan, en kan dus elke ochtend trainen tussen 8:30 en 11:00 uur. 's Middags heb ik dan tijd voor een dutje, waarna ik een paar uurtjes werk. 's Avonds nog andere activiteiten zoals spinnen en kickboksen, dan nog een paar uur werken... En het bevalt me prima zo!

Ben reuze nieuwsgierig of er nog vacatures zijn! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik train 4x per week savonds in de sportschool.
En 1x per week savonds thuis.

Smorgens/smiddags ben ik moe en heb ik geen zin. En ben dan ook aan het werk..
Savonds heb ik het gevoel dat ik alles aan kan! (hoe het komt? geen idee.. zal wel een bepaalde stof in me lichaam zijn die vrij komt :D)

Ik train 4x per week savonds in de sportschool.
En 1x per week savonds thuis.

Smorgens/smiddags ben ik moe en heb ik geen zin. En ben dan ook aan het werk..
Savonds heb ik het gevoel dat ik alles aan kan! (hoe het komt? geen idee.. zal wel een bepaalde stof in me lichaam zijn die vrij komt :D)
Iig is 's avonds het cortisol het laagst en 's ochtends het hoogst. Later op de dag heb je natuurlijk ook meer energie ter beschikking doordat je al die maaltijden hebt verteerd, 's ochtends zit je met een lege lever en dus weinig 'snelle' energie.

s'avonds lijkt mij het beste, je hebt al heel wat voeding op en de nachtrust staat voor de deur dan. Als je smorgens traint en je moet dan nog gans de dag door terwijl je spieren in een herstelfase leven..

Ik heb wel eens gelezen (bron vergeten, ga het nog zoeken) dat je moterieke systeem, in de namiddag rond 17:00, het beste werkt. Zelfde onderzoek gaf btw aan, dat denkwerk in de ochtend je het makkelijkste afgaat..

En persoonlijk komt dat erg overeen bij mij, als ik vrij ben, ga ik vaak rond 16:00 pas trainen.

Bill Pearl trainde/traint 's morgens vroeg, rond een uur of 4 in z'n garage en was/is geen kleine jongen!

www.billpearl.com

Ik denk dat het uitmaakt waar je je lichaam en geest aan laat wennen.

Id avond tussen 7 en half 10 werkt voor mij het beste.
5 of 6u vind ik ook een heerlijke tijd. Heb nogal veel tijd nodig me eten eenbeetje te verteren. Ff rustig uitbuiken. Dus als het kan eet ik me avondeten vaak om een uurtje of 4 zodat rond etentstijd kan gaan trainen:P

Ik ben in ieder geval ook student en train om die reden nooit op vaste tijden.
Niet vanwege mijn abbonnement, maar vanwege mijn studie en alles wat dat kwa projecten stage enzo met zich meebrengt.
Je hebtals student natuurlijk wel veel vrijheid om zelf te beslissen wanneer je avondmaal gaat wegwerken. Daarom eet ik soms bewust tussen de middag warm als ik later op de dag ga trainen. Voor mij werkt dat erg goed.

Geen idee wat wetenschappelijk gezien de beste tijd is om te krachttrainen, als hier absolute of minder absolute waarheden voor bestaan:O
Ben daar wel benieuwd naar.

tussen 11 en 2 met lekker weer

tussen 6 en 9 met slecht weer

Terug
Naar boven