Ik hoor graag van Die Lange op welk punt hij het niet eens is.
(Vb. van een kuur met test. en.)
1) Testosteron gebruik zal leiden tot aromatisering van test. naar oestrogeen.
2) Oestrogeen hecht zich aan de oestrogeenreceptor.
3) Je hypothalumus merkt dit en vertaald dit naar dat er teveel oestrogeen is.
4) De enige manier voor je lichaam om oestrogeen te verlagen is door je testosteron te verlagen.
5) GnRH stimuleert je hypofyse tot afgifte van LH wat op zijn beurt je testikels weer stimuleert tot afgifte van test.
6) Stoppen met GnRH productie zal uiteindelijk leiden tot het stoppen van je lichaamseigen testosteron productie.
Ja? Mooi. Gaan we nu een paar weken verder kijken. Je laatste injectie is 2 weken geleden gezet. Met een halfwaarde tijd van 10 dagen zal elke 10 dagen de hoeveelheid test. in je lichaam halveren. De onderdrukking neemt ook langzaam af maar is nog steeds aanwezig.
7) Het inzetten van SERMs op dit moment zorgt ervoor dat de oestrogeenreceptoren bezet worden door zwakke oestrogenen met een sterke binding. Ze zullen zich er wel aan hechten maar geen neg. feedback veroorzaken.
8) Als die neg. feedback weg is zal er weer GnRH aangemaakt worden wat uiteindelijk zal leiden tot productie van lichaamseigen test.
9) Als je lichaamseigen test + synthetische test. tesamen lager is dan wat de normale levels voor je lichaam zijn zal je massa kwijtraken. Hoe goed je ook eet, slaapt of traint. Zeker omdat je stresshormonen zoals cortisol in je kuur erg omhoog gaan om nog meer tegengewicht te bieden aan de ontzettend hoge test. levels. Je lichaam zoekt nl. altijd evenwicht.
10) Nu geen SERMs nemen zal je lichaam nog weken in catabole fase houden.
Waar zit ik mis?
Je betrekt er sowieos te weinig parameters bij. Beginners of gevorderden, soorten middelen,500 mg test of 3 gram per week (hoeveelheden)? Allemaal nogal een wereld van verschil. Gaat het nu over een testspiegel die volgens detheorieen zou moeten stijgen of MIJN GEVOEL als persoon en wil ik zsm weer een stijve voelen?

Hardstikke tof dat je dit zo helder weet uit te leggen, en in theorie zul je ook gelijk hebben, de vraag is alleen wat doet dit psychisch met je? De gevoelstoestand in je hoofd......we praten hier over hormonen die de hypofyse doet tintelen,vergelijkbaar met extacy in de wetenschappelijke benadering. Zoals je al zegt is je lichaam altijd op zoek naar Balans....................dat zal dan wat worden met het risico op huilbuien, wekenlang slecht in je vel MET nakuur, enslecht zicht met alle risico's van dien etc...........
Ik bedoel......tuurlijk zal een nakuur veel mensen helpen bij het beter functioneren NA een nakuur, IK wil alleen aangeven dat dat NIET altidj het geval is. kennelijk is JOUW theorie bij MIJ niet van toepassing, mits GS toendertijd de potjes Nolvadex verkeerd gelabeld heeft en er Hoogedoseerde Clenbuterol in heeft gezeten , de bovengenoemde bijwerkingen kwamen zo'n beetje overeen bij mij
Dit topic ging over het nemen van kuur als beginnerzijnde met bv 500 Mg test er wordt geadviseert 50 mg clomid te nemen, en 20 MG Nolvadex, als nakuur maybee nog wel hoger. Ik vind dit overdreven.
Nix geen wetenschapelijke studies; ZAT gasten in sportscholen welke monsters zijn geworden ZONDER nakuur
Er zijn tig onderzoeken die theoretisch onderbouwen hoe deze weredl van stuurhormonen in elkaar zit, maar ik vind het persoonlijk "spelen met je hypofyse"'......en wil beginners alleen duidelijk maken dat het OOK prima zonder nakuur kan, mits voeding en allerlei zaken er omheen die OOK belangrijk zijn voor het behoud van spiermassa etc correct zijn.
Scenario:
Nakuur en vervolgens geen honger, lusteloos, vermoeid etc
Geen nakuur en een geweldig dieet, goed blijven eten, veel supplementen en wat minder gaan trainen...........
Ik weet wel waar IK beter op ga.................
DAT wil ik beginners graag meegeven, als ze liever zichzelf klemvreten met tabletjes clomid of nolvadex vind ik het ook prima!