MuscleMeat

wat kan ik verwachten?

sranang

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Vetpercentage
11%
yoo,

ik ben Berry 19 jaar oud, 173 lang, 63 kilo, vet percentage van 11%

ik ben redelijk benieuwd wat ik kan gaan verwachten van mijn lichaams transformatie om het zo maar even te noemen.

ik doe nu ongeveer 3 maanden fitnessen, maar pas sinds 1 maand echt actief.
ik train gemiddeld 5 a 6 keer per week. elke training natuurlijk een andere spiergroep
meestal: chest en biceps
rug en triceps
schouders
af en toe benen
en buik probeer ik elke training wel een paar oefeningen te doen

ik heb zojuist een pot weight gainer aangeschaft en een potje tested creatine.
ik kom moeilijk aan door middel van alleen eten, ik ben sinds van de week op een dieet gegaan van
rijst, kip, vis, groente en magere kwark/yoghurt.
en doormiddel van weight gainer wil ik mijn lichaams gewicht wat bevorderen.

het is natuurlijk een vraag die niet goed te beantwoorden is, maar wat is er allemaal mogenlijk over een jaar? bestaat de kans dat ik dan al flink wat breder ben geworden als ik mij volledig aan mijn voeding etc. hou? zijn er mischien nog dingen waarmee ik rekening moet houden? en mijn vraag is of suiker kwaad kan, want magere kwark vindt ik niet te eten zonder er suiker in te doen. heeft dit nadelige gevolgen?

bij voorbaat dank.

berry

Maak voor jezelf een voedingsschema. Lees hier de stickys over. De eerste maanden zal je al flink wat vvm kunnen aankomen en dat word met de tijd lastiger. Ik zou die weightgainers zoiezo laten liggen want dat is vaak meerendeel suiker. En als jij gewoon goed boven je onderhoud eet ga je zeker weten aankomen. Train hard, eet goed, rust goed en heb geduld.

Je onderhoud is 2565kcal, daar moet je nog 500kcal over gaan wil je bulken.
Ik denk niet dat je al zoveel eet..

READ THE STICKY!!!

Nee serieus; read the sticky.
Die weightgainers heb je niet zo heel veel aan inderdaad, is vooral koolhydraten.
Waar het waarschijnlijk op neer komt is dat je op vaste tijden moet gaan eten, met elke keer een uur of 2 à drie tussenpauze. Ga er dan ook bewust mee om met wat je eet (vooral eiwitrijk voer). Als je het echt goed wil aanpakken kun je in de sticky precies vinden wat je moet doen qua voedingsschema's.

Je hoort heel veel ectogasten zeggen: "ik kan eten wat ik wil, ik kom toch niet aan." Klopt ook: Je moet meer eten dan je wil. Als je de tijden netjes aanhoudt, ben je telkens aan het eten terwijl je nog geen honger hebt. Je hebt het gevoel dat je niks nodig hebt op dat moment, maar je moet dan gewoon eten.

Probeer je tijdens je trainingen vooral te houden aan de "grote basis oefeningen" zoals squats, dead lifts en bench press. Armen is leuk om er een beetje bij te doen, maar wordt je niet groot en sterk van. Je maakt echt progressie als je de nadruk legt op de grote spiergroepen.

Wat kan je verwachten dit komende jaar? Een hoop spierpijn, frustratie en momenten dat je vast niet meer wil en je niet weer die verdomde rijst wil eten. Je zal flink moeite hebben met een berg eten naar binnen stouwen en het is niet makkelijk om dag in dag uit gemotiveerd te blijven.
Verder is het hartstikke leuk als je progressie ziet, en daar doen we het allemaal voor! Beginnen en nooit opgeven.
Succes :)

Trouwens.. je hoeft echt niet de hele dag bakjes rijst/kip/groente te eten. Afwisseling kan geen kwaad.
Magere kwark moet je leren eten, gooi er desnoods wat suikervrije limonade siroop (Slimpie) doorheen en het is prima te nassen.
Af en toe benen? Nee kerel zo werkt het niet. Benen horen bij je lichaam, zonder fatsoenlijk getrainde benen zie je er niet uit. Dus zoals al gezegd focus op de 'grote 3' en doe wat assistance bij. En nu niet stiekem squats over gaan slaan.. met squats train je ook direct je core wat je 6packie bevordert als dat ook een doel is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@Mar19 dat met die rijst en kip eten zal wel goed komen. in suriname eet ik ook altijd 3 maanden rijst en kip achter elkaar dus dat moet het probleem niet worden. ik heb 3 vrienden die mee fitnessen. ze zijn al wat langer bezig dan mij en een vriend van me is na 3 jaar sporten al een redelijk beest geworden, en heeft daarbij nooit iets met voedig of dergenlijke gedaan. dus zo moet het blijkbaar ook wel kunnen? maar me moeder heeft er gelukkig geen problemen mee dat ik mijn eigen eten kook en mezelf zo aan het dieet kan houden. mijn benen zal ik wat meer gaan trainen, maar ik heb er niet direct mijn doelstellingen bij liggen. ik ga mijn best doen in ieders geval!

In een jaar kun je wel al mooie verandering zien, als je voeding oké is en je er hard voor gaat.
Ik zeg niet dat je een goddelijk fysiek zal hebben, maar een mooie vooruitgang zit er wel in.

Terug
Naar boven