XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Als je tot een kilotje of 60 deadlift zal je hem nog wel in je vingers kunnen houden ;).
Deadlift 100kg zonder handschoenen en ik heb de baar niet vast in mijn handpalm, met weinig eelt.
Gues it is possible.

Ik zeg niet dat je helemaal geen eelt krijgt, maar toch niet zo erg dat je je handen niet meer kan gebruiken. Uiteindelijk zal ik ook wel eelt krijgen, wat mij logisch lijkt. Maar voorlopig heb ik zo goed als geen eelt.

Deadlift 100kg zonder handschoenen en ik heb de baar niet vast in mijn handpalm, met weinig eelt.
Gues it is possible.

Ik zeg niet dat je helemaal geen eelt krijgt, maar toch niet zo erg dat je je handen niet meer kan gebruiken. Uiteindelijk zal ik ook wel eelt krijgen, wat mij logisch lijkt. Maar voorlopig heb ik zo goed als geen eelt.

Met deadliften ligt die bar toch niet in je vingers, maar gewoon in je handpalm. En natuurlijk krijg je eelt. heb ik ook in me palm waar de bar ligt.

Ik doe mijn deadlifts ook met de bar in mijn vingers. Geen probleem. En ik kan hem houden desondanks dat mijn grip zwak is.

Raar trouwens dat iedereen zoveel eelt heeft dat hij niet meer kan trainen zonder handschoentjes, terwijl alle powerlifters en strongmen die 2 keer zoveel als jullie liften het wel zonder kunnen. Misschien is het een kwestie van het onderhouden, of misschien gewoon eentje van "man up" :dunno:

Train nooit met handschoenen. Het is gay, je hebt weinig gevoel en me grip is dan k*t. Wel gebruik ik straps met deadliften (gewoon omdat ik dan meer kan pakken wat goed is voor me rug)

The hands are prone to callus formation as a normal part of training. All competitive lifters have them, and need them to protect the hands from blisters and tears. Skin adapts to stress like all other tissues do; skin thickens precisely where it receives the stress of abrasion and folding. Calluses are only bad if they arc excessive, and gripping the bar incorrectly causes excessive callus formation. Most lifters do this, and have never considered the role of grip in
callus formation. Heavy calluses tear frequently, usually at the top of the palm (and most often into the base of the ring finger, because ring wearing has already produced a starter callus there). A torn callus makes the rest of the meet a challenge, eased only by some lidocaine gel that the coach hopefully has in the meet bag. But if the bar is gripped correctly, callus buildup is kept minimal and the problem is not nearly as bad.
Komt uit starting strength van rippetoe.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is wat ik bedoel met in de vingers en niet in de palm. De bovenste is correct, de onderste is fout.

ik doe mijn deadlifts ook met de bar in mijn vingers. Geen probleem. En ik kan hem houden desondanks dat mijn grip zwak is.

Raar trouwens dat iedereen zoveel eelt heeft dat hij niet meer kan trainen zonder handschoentjes, terwijl alle powerlifters en strongmen die 2 keer zoveel als jullie liften het wel zonder kunnen. Misschien is het een kwestie van het onderhouden, of misschien gewoon eentje van "man up" :dunno:

+1
qft

Komt uit starting strength van rippetoe.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is wat ik bedoel met in de vingers en niet in de palm. De bovenste is correct, de onderste is fout.

Dan snap ik hem! Ik dacht dat je echt alleen je vingers om de bar heen "haakte" net als dat de bar zeg maar weg glijd en je nog net vasthoud.

Ik doe mijn deadlifts ook met de bar in mijn vingers. Geen probleem. En ik kan hem houden desondanks dat mijn grip zwak is.

Ik train gewoon zonder handschoentjes, maar tijd tot tijd moet ik de eelt weghalen omdat het keihard gaat worden...heeft niets met man up te maken, als de boel gaat steken als je de bb vasthoudt is het gewoon niet prettig. Dus als ik geen scheermes bij de hand heb of als op het moment m'n vriendin in de douche zit pak ik dus gewoon handschoentjes. :)

Niks mis met handschoentjes tijdens het trainen, als je het zelf fijner vind moet je het gewoon doen :)
Zelf gebruik ik ze niet, wel eens gedaan en moet zeggen dat het fijner zit.

Inderdaad. Maar zijn er weinig die niet zwaarder dan 60kg gaan.

Mijn knipoog was cynisch bedoeld.

Gues it is possible.

Ik hou de bar ook precies zoals op tekening 1 staat, reken maar dat je daar ook eelt krijgt. En wat maakt het uit, dat het daar komt heeft een functie. Je gaat toch ook niet de eelt onder je voeten vandaan halen zoals al die wijfen doen??? Een beetje bijhouden is trouwens niet verkeerd, als het te dik wordt kan het in 1x afscheuren en dat is niet fijn.

Train nooit met handschoenen. Het is gay, je hebt weinig gevoel en me grip is dan k*t. Wel gebruik ik straps met deadliften (gewoon omdat ik dan meer kan pakken wat goed is voor me rug)

Als je meer kan pakken dan goed is voor je rug gaat er ook iets fout ;). Persoonlijk gebruik ik liever geen straps bij deadliften, en probeer zo lang mogelijk bovenhands vast te houden (en dan de laatste rep een tijdje blijven staan) voor ik over ga op mixed grip. Is alleen maar beter voor je grip.

Mijn knipoog was cynisch bedoeld.

Ik hou de bar ook precies zoals op tekening 1 staat, reken maar dat je daar ook eelt krijgt. En wat maakt het uit, dat het daar komt heeft een functie. Je gaat toch ook niet de eelt onder je voeten vandaan halen zoals al die wijfen doen??? Een beetje bijhouden is trouwens niet verkeerd, als het te dik wordt kan het in 1x afscheuren en dat is niet fijn.

Als je meer kan pakken dan goed is voor je rug gaat er ook iets fout ;). Persoonlijk gebruik ik liever geen straps bij deadliften, en probeer zo lang mogelijk bovenhands vast te houden (en dan de laatste rep een tijdje blijven staan) voor ik over ga op mixed grip. Is alleen maar beter voor je grip.

Heb deze discussie ook een al een keer in me log gehad:) Maar ik doe deadliften puur voor me rug, en als me grip het laat af weten maar me rug makkelijk door kan heb ik niet het gevoel dat ik maximaal me rug pak, vandaar de straps

Het is niet zo dat ik verder ga als dat me rug eigenlijk aan kan!

Heb deze discussie ook een al een keer in me log gehad:) Maar ik doe deadliften puur voor me rug, en als me grip het laat af weten maar me rug makkelijk door kan heb ik niet het gevoel dat ik maximaal me rug pak, vandaar de straps

Het is niet zo dat ik verder ga als dat me rug eigenlijk aan kan!

Dacht ik ook al (vandaar mijn knipoog). Ik zou toch echt op een andere manier je grip proberen te versterken. Ik vind het ook prettig om mijn rug al aan te spannen voordat ik ga liften. (als ik nog rechtop sta). Kont naar achter en de bar pakken (het is dan lastig om die spanning er op te houden als je nog straps moet omdoen). Mijn maatje lift soms met een deadlift pak, het is voor hem redelijk moeilijk om de lucht onderin vast te houden, het is dus fijn om niet te lang voorover gebogen te moeten staan.

Laatst bewerkt:
mensen die gewoon keihard staan te staren naar je.
gister ,een vrouwtje denkt laat ik eens schouders gaan trainen met dumbbells en dat precies langs mij gaat doen terwijl ze een zee aan ruimte heeft,erg irriii

Dacht ik ook al (vandaar mijn knipoog). Ik zou toch echt op een andere manier je grip proberen te versterken. Ik vind het ook prettig om mijn rug al aan te spannen voordat ik ga liften. (als ik nog rechtop sta). Kont naar achter en de bar pakken (het is dan lastig om die spanning er op te houden als je nog straps moet omdoen). Mijn maatje lift soms met een deadlift pak, het is voor hem redelijk moeilijk om de lucht onderin vast te houden, het is dus fijn om niet te lang voorover gebogen te moeten staan.

Man van de knipogen:P

Ik ben nog op zoek naar goede grip en onderarm oefeningen:)

mensen die gewoon keihard staan te staren naar je.
gister ,een vrouwtje denkt laat ik eens schouders gaan trainen met dumbbells en dat precies langs mij gaat doen terwijl ze een zee aan ruimte heeft,erg irriii

Yep... En dan af en toe stiekem in de spiegel kijken of je naar haar kijkt:(

Man van de knipogen:P

Ik ben nog op zoek naar goede grip en onderarm oefeningen:)

Om sterkere grip te krijgen op de deadlift is het enige wat je kan doen een barbell pronated vastpakken, dan verder op mixed grip als het niet meer lukt.
en heavy farmer walks oid

Terug
Naar boven