- Waardering
- 894
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hahaa herkenbaar! Powerlifting zelf is een erg mooie en zware sport, en mensen die dit serieus beoefenen natuurlijk alleen maar respect. Alleen wat ik bij mij in de gym zag kwam op hetzelfde neer als een ongelooflijke ecto die zichzelf een prof bodybuilder waant. Ik zag eens twee van die kerels in het squatrek bezig. Dik, slechte huid, (dus denk niet dat hun gezondheid nou echt je van het te noemen was (dit hoort overigens niet per definitie bij het pl-imago hoor)), typische powerlift-kleding aan, knee wraps om, belt, noem maar op (dus wel een beetje dat imago van pl'er over willen brengen). Met z'n tweeën ook flink wat lawaai maken, zodat iedereen doorheeft dat hier twee serieuze (vette) pl'ers max effort bezig waren...
...met triples van 120kg.
Kinda lame, als je het mij vraagt.
Waar loopt je bench vast dan? Af je borst of halverwege?
Een very srs klacht hier:
Wat ik inmiddels bloedirritant vind is dat mijn bench al maanden vast zit rond de 80kg. Een hele lange tijd geleden toen ik nog een split volgde, niet serieus trainde, niet op voeding lette enz enz, zat ik op 3*8*80. Toen Rippetoe gedaan en de Texas method en begonnen met squatten en dl en mijn bench ging wat achteruit, maar ik dacht ach dat komt wel weer goed.
Nu zit ik in week 5 van madcow waarin het dus de bedoeling is dat ik een nieuw PR zet op alle oefeningen. De squat zit op 130*5 (goed op diepte) en gaat erg goed, ik denk dat ik nog wel een paar weken redelijk probleemloos kan verhogen. De DL zit op 160kg*5 (rug op alle reps goed) en ook die zal nog wel wat omhoog gaan. OHP, aardig pittig, maar toch een PR van 64*5.
Alleen die stomme klote bench loopt nu alweer vast en 3*87.5kg lukte niet eens zonder spot bij de 2e en 3e rep.
Ik heb de techniek nog eens heel goed bekeken in de filmpjes van Dave Tate, ellebogen naar binnen onderin, grip wijd genoeg, ellebogen naar buiten draaien tijdens press.
Om het nog erger te maken zit ik in een gym waar het stikt van de beachboys die allemaal massaal benchen en biceps trainen en ik vind het gewoon irritant dat er wat zijn die met vreselijke techniek 100kg omhoog krijgen terwijl ik met die 80 loop te prutsen.
FUUUUUUU!!!!!!!!!!! I mad idd!!
shit, daar kan ik wel wat beter op letten, het is zoiets dat ik wel weet maar niet bewust op let als ik in de gym ben. Daar ga ik de volgende keer echt bewust op letten!!

En natuurlijk basic techniek nu ik ff terug lees:
- schouderbladen tegen elkaar
- knijpen in de stang
- stang uit elkaar trekken
- hakken de grond in drukken
- core aangespannen
- rug hol
- traps / achterkant schouders / schouderbladen de bank ik drukken
- kont op de bank
Ik dacht juist dat je moest proberen je handen naar elkaar te duwen.

ga zo drukken... zal er eens opletten, stang uit elkaar trekken en traps naar achter duwen heb ik me twijfels bij maar schouders tegenelkaar en naar achter zodat je borst naar voren komt doe ik wel.
stang uit elkaar trekken had ik nog niet gehoordmoet ik maar eens op lette
Naar beneden= stang uit elkaar proberen te drukken.
Naar boven= stang naar elkaar toe proberen te drukken.