AndroidHealthClinic

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

soms wil ik graag helpen maar onze sportschool.. tja ik weet niet. Tis een beetje macho en er hangt een gespannen sfeertje. Weet niet wat het is. Iedereen is een beetje huiverig om hallo te zeggen etc. Als je iemand gaat helpen hoort meteen iedereen je en de persoon die geholpen wordt voelt zich meestal dan enorm lullig omdat het net lijkt alsof hij niks weet. Zo voel ik me ook als iemand mij wat komt uitleggen. Helemaal omdat ik wel weet hoe het moet en meestal dus verkeerd advies krijg. "nee probeer het zo eens, dan voel je hem veel beter"

Ehhh dan breek je zowat je schouder dus nee bedankt.

als er minder mensen waren die het 'beter weten' zou iedereen gewoon rustig kunnen praten over dat soort zaken :) als je ook maar een beetje commentaar/advies hebt voor iemand voelen ze zich al bedreigd.
heb dat gelukkig niet in mijn gym

Breinloze fitness trainers die naar je toe komen terwijl je zit te deadliften, uit komen leggen hoe slecht het wel niet voor je rug is.

Breinloze fitnesstrainer quote bij mij k*t sportschool: "Je moet bankdrukken niet tot je borst doen want dat is slecht voor je gewrichten." of "Je moet je rug bij het bankdrukken niet hol houden want dat is slecht voor je rug."

Laatst kwam er serieus een trainer naar mij toe om te vragen wat het nut is van een weightlifting belt...

Het voordeel bij mijn sportschool is wel dat het helemaal vol zit met supahdudes, dus het squat rack is never nooit bezet, van de 2 jaar dat ik sport heb ik zonder grappen nog maar 3 mensen het squat rack zien gebruiken om serieus te squatten. Soms zie ik wel eens dat wat Supahdudes de lege stang in hun nek leggen, 10 cm max doorzakken en dan verder gaan met bicep curls... -.-

Vandaag aan het deadliften, moest ik volgens die vrouw van de gym de bar op verhogingen leggen (van die step up dingen ofzo), dan ligt die bar gvd ter hoogte van mn lul man...

Breinloze fitness trainers die naar je toe komen terwijl je zit te deadliften, uit komen leggen hoe slecht het wel niet voor je rug is.

Breinloze fitnesstrainer quote bij mij k*t sportschool: "Je moet bankdrukken niet tot je borst doen want dat is slecht voor je gewrichten." of "Je moet je rug bij het bankdrukken niet hol houden want dat is slecht voor je rug."

Laatst kwam er serieus een trainer naar mij toe om te vragen wat het nut is van een weightlifting belt...

Het voordeel bij mijn sportschool is wel dat het helemaal vol zit met supahdudes, dus het squat rack is never nooit bezet, van de 2 jaar dat ik sport heb ik zonder grappen nog maar 3 mensen het squat rack zien gebruiken om serieus te squatten. Soms zie ik wel eens dat wat Supahdudes de lege stang in hun nek leggen, 10 cm max doorzakken en dan verder gaan met bicep curls... -.-

Haha heel herkenbaar! Krijg ook regelmatig de vraag waar die riem voor is en die dingen aan je polsen (wrist wraps)

Had pas een praatje met een 'personal instructor' over voeding en ik moest uitleggen wat weight gainers en fatburners waren.

Die personal trainers bij ons laten de mensen een oefening volledig verkeerd doen, maar vragen wel zieke bedragen, oplichters..

Heeft gelijk ook, deadliften is simpelweg heel erg slopend voor je rug. De DBB'ers hier maken zichzelf, en elkaar, graag wijs dat het geen kwaad kan met goede techniek etc. Maar hoe je het ook draait of keert, je lichaam is niet gemaakt om zwaardere dingen dan 150k te gaan heffen :p enig idee hoeveel druk er op je ruggengraat/wervels komt? Idem met squat.

Inb4 shitstorm.
Vandaag aan het deadliften, moest ik volgens die vrouw van de gym de bar op verhogingen leggen (van die step up dingen ofzo), dan ligt die bar gvd ter hoogte van mn lul man...

Lockouts ftw :cool:

Heeft gelijk ook, deadliften is simpelweg heel erg slopend voor je rug. De DBB'ers hier maken zichzelf, en elkaar, graag wijs dat het geen kwaad kan met goede techniek etc. Maar hoe je het ook draait of keert, je lichaam is niet gemaakt om zwaardere dingen dan 150k te gaan heffen :p enig idee hoeveel druk er op je ruggengraat/wervels komt? Idem met squat.

Inb4 shitstorm.

welke onderbouwing heb jij bedacht voor de ''150 maximaal '' talk.

welke onderbouwing heb jij bedacht voor de ''150 maximaal '' talk.

Ach, dezelfde onderbouwing die de ARBO gebruikt. Geen!

Ik erger me aan oudere lui in de sportschool die de muziek steeds zachter zetten of helemaal uit doen. Gewoon opfl*kkeren, er staat bij ons nou eenmaal hardstyle/hardcore op.

zeg me alsjeblieft da jij geen Belg bent :(

Zolang je maar je uitvoering goed hebt kan er eigenlijk niks gaan, maar goed meeste fitnesscentra vinden deadliftende lui maar niks, al dat gebonk op de grond, nou hier doen ze maar, de enige die er last van heeft is me beneden buurman :)

Inb4 shitstorm.

ik dacht dat ik zelf de grootste troll van dbb was, maar jij kan er ook wat van hoor.
laten we dan meteen stoppen met trainen want al dat spier hebben we toch niet nodig..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar haak ik graag even op in, maar maak dan wel een zijstapje...

Ik zie regelmatig mensen machines foutief instellen of oefeningen foutief uitvoeren. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet, maar ik neem het de verscheidene aanwezige instructeurs wel kwalijk dat zij vervolgens niet ingrijpen!? Je kan het de onwetende sporters niet kwalijk nemen dat zij hier de fout in gaan wanneer zij nooit adequaat aangestuurd worden, terwijl alle werknemers een houding hebben van "ik stond erbij en ik keek er naar"?

Sommigen mensen stellen machines 'fout' in voor een blessure ofzoiets dat ze hebben. Vrij lullig als je daar dan betweterig aankomt met 'hey je doet het eigenlijk fout'.

Nergens last van, ben meestal zo strak in de training van de overdosis pre-workout shake dat ik nergens meer op let behalve op me training :P

Sommigen mensen stellen machines 'fout' in voor een blessure ofzoiets dat ze hebben. Vrij lullig als je daar dan betweterig aankomt met 'hey je doet het eigenlijk fout'.

Als je jezelf aanleert alles fout in te stellen werk je eerder blessures in de hand dan ze te voorkomen/genezen lijkt mij? Ik ben hoe dan ook niet de aangewezen persoon om ze daar mee te confronteren, dat mogen de mensen doen die daarvoor worden betaald! En wat ik eerder ook al zei, iedereen moet doen wat hij/zij niet laten kan... :)

Groepjes van 2 jongens die denken dat ze helemaal geweldig zijn

Groepjes van 8 jochies met allemaal net de baard in de keel die met hun hoge stemmetjes 100000x al hun oefeningen aan elkaar gaan uitleggen en met z'n 8en omstebeurt op de benchpress gaan liggen en steeds naar elkaar roepen hoe zo'n goeie oefening het wel niet is, terwijl alle kotsverhalen van het afgelopen weekend aan elkaar worden verteld.

Ik heb er eigenlijk geen last van, maar het is lastig concentreren met steeds dat gemiep om je heen.

Terug
Naar boven