XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Wat voor een zever de 2 laatste posts.

Enige waar ik mee akkoord ben zijn die oude gasten die zitten te zagen over je houding, bijvoorbeeld bij barbell curls, als je wilt cheaten komen ze al meteen af met zo'n hulpmiddel zodat je je armen niet kan bewegen.

Mee eens. Toen ik nog niet thuis trainde waren dit degene die zich altijd probeerde te bemoeien met je.
Check onderstaande, een voorbeeld van zo'n figuur. (Een combo van synthol en K3)
http://www.youtube.com/watch?v=feoc519lgJ8

Inderdaad mensen die zeveren over de uitvoering van een oefening.

Elke keer dat ik bb overhead extensions doe is er wel iemand die vindt dat ik mn bovenarmen stil moet houden bijvoorbeeld.

Krijg weinig kans eens een andere uitvoering te proberen.

Gasten die kuren en je na de kuur vervolgens niet meer ziet of heel weinig, en van serieuze kuren maar 3/4 kg hebben gepakt omdat ze er geen reet voor doen. Ekte showboyz, kuur dan niet :rolleyes:

mensen die zich met me gaan bemoeien volgens mij denken ze altijd dat ik een 'nietsnut' of mogool ben. Gaan ze zeggen dat ik het beter zo kan doen, hou gewoon je ****ing bek ook al ben je 40 jaar en ben je veel breder dan mij, ik doe hoe ik het wil zelfs me vader bemoeit niet zo veel met me als sommige gasten in de sportschool doen. Dit probleem heb ik als ik in de ochtend ga sporten ( mijn lievelingstijdstip ) en in de avond komen allemaal van die jonge mensen die swag dansjes gaan zitten doen. ??? ( ik ben zelf ook jong dus moet ik daar snel om lachen en kan ik niet trainen.

beste is gewoon eigen sportschool

Zie je er misschien heel hulpeloos uit ?

Zie je er misschien heel hulpeloos uit ?

Dit gedacht had ik ook toen ik dat leesde.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Aug 2012 om 14:51 ----------

Inderdaad mensen die zeveren over de uitvoering van een oefening.

Elke keer dat ik bb overhead extensions doe is er wel iemand die vindt dat ik mn bovenarmen stil moet houden bijvoorbeeld.

Krijg weinig kans eens een andere uitvoering te proberen.

Inderdaad, ieder voelt het anders.

Bijvoorbeeld de skullcrushers velen vinden het fijner om het wat wijder te doen naar achteren om ellenboogblessures te voorkomen.

Of als je nu een nieuwe oefening wilt doen bijvoorbeeld JM Press (Niet zo bekend) komen ze misschien zeggen dat je verkeerd BP'd , maar je doet helemaal geen BP lol.

Of als je nu een nieuwe oefening wilt doen bijvoorbeeld JM Press (Niet zo bekend) komen ze misschien zeggen dat je verkeerd BP'd , maar je doet helemaal geen BP lol.

Dat soort exotische oefeningen moet jij nog ver bij weg blijven.

Gasten die kuren en je na de kuur vervolgens niet meer ziet of heel weinig, en van serieuze kuren maar 3/4 kg hebben gepakt omdat ze er geen reet voor doen. Ekte showboyz, kuur dan niet :rolleyes:

Tegenwoordig gaan ze niet meer off... We zitten op een all time low op dat gebied imo.

Jij kent Bjorn persoonlijk ?

Anders vind ik het een denigrerend antwoord eigenlijk.

Niet echt, hij trolt me gewoon overal.
Waarschijnlijk doordat toen ik hier als noob kwam paar domme brosience dingen heb gezegd die ik geleerd had.
En je hebt mensen die dus denken dat mensen niet veranderen of slimmer worden.

Maar goed, heb daar speciale modus voor.

/ignore

@Michel heb je een log btw? Zie dat je wendler doet, en al sterke stats hebt, wil wel eens bekijken, doe zelf ook wendler.

Laatst bewerkt:
haha blijkbaar, onbewust natuurlijk. maar ik hou er ook niet van om zo een stoere aanhouding te hebben

Hoeft ook niet, zolang je zelf maar zelfzeker bent en gemotiveerd blijft.

Persoonlijk niks mis mee om stoere aanhouding te hebben.
Bijvoorbeeld als je jezelf even oppept voor een zwaar setje, schijt aan wat andere denken.

Wat een commentaar op uitvoering. Heb ik nog nooit gehad (teminste, niet dat er iemand naar mij toe kwam als ik alleen trainde), alleen 1x over mijn ademhaling.
Ik zou het wel handig vinden

Wat een commentaar op uitvoering. Heb ik nog nooit gehad (teminste, niet dat er iemand naar mij toe kwam als ik alleen trainde), alleen 1x over mijn ademhaling.
Ik zou het wel handig vinden

Heb het 1x gehad toen ik deadlifte dat een gast me kwam waarschuwen dat het een gevaarlijke oefening was en dat ik rechte rug moest houden.
Had hij ook wel gelijk in, was 2e keer dat ik het deed toen ik starte, dat aprecieer ik.

Andere keer was ook met goede bedoeling van oude gast toen ik bicep curls aan het doen was, kwam ie af met een hulpmiddel dat je om je nek moest doen en waar je je armen kon inleggen, geeft eigenlijk zelfde effect als een preacher bank. Maar hij wist natuurlijk niet waar ik mee bezig was of waarvoor ik trainde, maar goed, was wel goed bedoeld.

Heb het 1x gehad toen ik deadlifte dat een gast me kwam waarschuwen dat het een gevaarlijke oefening was en dat ik rechte rug moest houden.
Had hij ook wel gelijk in, was 2e keer dat ik het deed toen ik starte, dat aprecieer ik.

Andere keer was ook met goede bedoeling van oude gast toen ik bicep curls aan het doen was, kwam ie af met een hulpmiddel dat je om je nek moest doen en waar je je armen kon inleggen, geeft eigenlijk zelfde effect als een preacher bank. Maar hij wist natuurlijk niet waar ik mee bezig was of waarvoor ik trainde, maar goed, was wel goed bedoeld.

Volgens mij is preacher bank gebruiken (scott curl) wel een zeer goede oefening. Heb ik gelezen tenminste..

Maar wat is er dan goed aan lekker zwaaien met deze oefening?

Volgens mij is preacher bank gebruiken (scott curl) wel een zeer goede oefening. Heb ik gelezen tenminste..

Maar wat is er dan goed aan lekker zwaaien met deze oefening?

Is ook goede oefening, zeg ik niet.
Maar was geen preacher bank, was een ding dat je rond je nek moest doen waardoor je je armen niet kon bewegen, en alleen de curl bewegen kon maken.
Dit is misschien wel een leuk hulpmiddel als je doel is om zeker niet te cheaten ofzo.

Persoonlijk vind ik niks mis met cheaten bij bicep oefeningen, het is niet alsof je je biceps uit de oefening neemt. Vind het goed om het er af en toe in te gooien voor een andere stimulatie aan de spier te geven. En zolang je weet hoe je moet cheaten is er ook geen grotere kans op blessure. Punt is gewoon weten waar je mee bezig bent en je eigen ding doen.

Er zit wel een enorm verschil tussen de laatste 2 cheaten om het laatste eruit te persen... en vánaf de 2e herhaling al cheaten.

Ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van. Maar waarschijnlijk wou hij met dat ging gewoon laten voelen hoe een spier ook kan voelen, aangezien er nogal wat verschillende manieren zijn hoe een spier pijn kan doen.

Er zit wel een enorm verschil tussen de laatste 2 cheaten om het laatste eruit te persen... en vánaf de 2e herhaling al cheaten.

Ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van. Maar waarschijnlijk wou hij met dat ging gewoon laten voelen hoe een spier ook kan voelen, aangezien er nogal wat verschillende manieren zijn hoe een spier pijn kan doen.

Ja maar op die dag was ik helemaal niet aan 't cheaten bijvoorbeeld.

Idd, zoals ik al zei had hij goede bedoelingen en zoals jij zegt 'wou hij met dat ging gewoon laten voelen hoe een spier ook kan voelen'.

Dit is eigenlijk de motivatie achter Cheat Curls zoals het genoemd wordt:
Eccentric contraction is the extensive fiber damage it causes results in a compensation effect the body responds by upgrading muscle protein production. The damaged muscle fiber is not only repaired but also thickened to accommodate the increased stress that was placed on it. The thickened fiber is recognizable as muscle hypertrophy, or growth, and it’s usually accompanied by an increase in strength.

Deze video illustreerd cheat curls:
http://www.youtube.com/watch?v=B055e6XPlUs

Terug
Naar boven