MuscleMeat

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Wat een ontzettend k*t advies.

In het begin heb je niks meer nodig dan gewoon de basis. Dat is al moeilijk genoeg om goed onder de knie te krijgen. Al die specifieke oefeningen zijn voor gevorderde bodybuilders (die ergens bepaalde spiertjes hebben die wat achterlopen), of krachtsporters die bepaalde delen sterker moeten krijgen. Dat is voor een beginner of iemand met dergelijke stats compleet nog niet van toepassing.

Even de PR's van degene waarop jij de comment gaf :

BP: 3x81
SQ: 7x85
DL: 6x128
MP: 6x57

Ik weet niet wat jij beginner noemt maar dit is imo gevorderd. Als je 6x128 DL kan het geen kwaad om al te beginnen oefenen op je clean en jerk, je front squat, zerker squat , etc.. Ik heb nog altijd moeite met die oefeningen, had gewenst dat ik er wat eerder mee begonnen was.

Zou niet weten waarom gevorderden enkel BP, SQ en DL mogen doen. Die andere ''exotische'' oefeningen zullen alleen maar een positieve bijdrage leveren aan de grote 3.

Ik weet niet wat jij beginner noemt maar dit is imo gevorderd. Als je 6x128 DL kan het geen kwaad om al te beginnen oefenen op je clean en jerk, je front squat, zerker squat , etc.. Ik heb nog altijd moeite met die oefeningen, had gewenst dat ik er wat eerder mee begonnen was.

Zou niet weten waarom gevorderden enkel BP, SQ en DL mogen doen. Die andere ''exotische'' oefeningen zullen alleen maar een positieve bijdrage leveren aan de grote 3.

Niet om op te scheppen ofzo, maar ik zie mezelf idd ook niet meer als een echte beginner, ik weet waar ik mee bezig ben, en heb ook veel kennis al opgedaan gewoon rond powerlifting/bodybuilding/nutritioning, maar leer elke dag nog bij.

Heb laatste training Front SQ geprobeerd met 3 verschillende grips, straps grip, die crossed grip (meest voorkomende), en dan soort van MP grip, maar dat je de baar alleen met je vingers op zen plaats houdt.
Ken de benaming nog niet.

Is die zerker squat een aanrader, omdat je hier je schouders naar voor moet laten komen denk ik dan en je weightlifting form veranderd, of is dit niet het geval?

Clean and jerk heb ik geen intresse voor, op dit moment toch niet.

Op moment hier ook een squat challenge op tegen het einde van het jaar 8x100 te kunnen squaten onder par
http://forum.dutchbodybuilding.com/...log-bjorng-panzer-viii-kevinve-lessoe-316896/
Is wel leuk en motiverend.

Ik vond deze topics leuker toen je niet meer postte Bjorn
hou dit soort dingen in je log a.u.b.

Even tussendoor:
Lol @ 80kg bench gevorderd. Ik zie elke casual sportschool dude, 1/2 keer per week, dat benchen. Daarnaast aan stats afgaan of iemand gevorderd is... meh. Ik bench nu 110kg voor 7 reps en ik voel me niet alleen een beginner, ik ben dat gewoon ook nog.

Maar ga maar door met de nutteloze discussie die tevens totaal off topic is. /nocare

Even tussendoor:
Lol @ 80kg bench gevorderd. Ik zie elke casual sportschool dude, 1/2 keer per week, dat benchen. Daarnaast aan stats afgaan of iemand gevorderd is... meh. Ik bench nu 110kg voor 7 reps en ik voel me niet alleen een beginner, ik ben dat gewoon ook nog.

Maar ga maar door met de nutteloze discussie die tevens totaal off topic is. /nocare

Situatiegebonden, ik zie zo goed als niemand 80 benchen, zal beetje afhangen van waar je traint. Heb ook 2 gyms, in die ene bencht er bijna niemand 80+. In die andere heb je wel een paar beesten die 100+ benchen maar daar is er dan nog 10% natty van. Dus ja ik vind 80kg bench natty redelijk gevorderd, vooral een 6x128 DL vind ik een teken van er toch serieus mee bezig te zijn.

Even tussendoor:

+1

Ik bench 8*75, squat 5*95 en deadlift 5*110 en beschouw mezelf zeker nog als beginner. Als je jezelf als gevorderde wil beschouwen, vind ik dat je je duidelijk moet onderscheiden van mensen die geen krachttraining doen. En dat is met bovenvermelde stats zeker nog niet het geval.

Er zijn mensen uit andere sporten die 80 kg kunnen benchen, zonder ooit specifiek op BB of PL te trainen.

Noem mezelf ook geen gevorderde, maar vind me ook geen totale beginner meer zoals ik zei. Bij ons zie je ook weinig mensen 80kg benchen, en als ze dat doen zijn het meestal zoals hierboven gezegd geen nattys, oftwel oudere gasten die al wat gewicht hebben. Maar je ziet niet van gasten van 18-20 bij ons die dit doen hoor. Meeste van die jonge gasten trainen hun benen nog niet eens, vraag me soms af of ik de enige ben.
Over krachtstats, je kan ook niet verwachten wanneer ik nu bijna 5 maand serieus train, en nog maar bijna 2 maand op wendler 5/3/1 zit dat ik al serieuze krachtstats heb. Volgend jaar zal dat wel anders zijn, maar zoals ik al eerder zei, ben tevreden over de gains die ik nu elke maand maak, in sterkte zowel als fysiek, en dat is wat telt, ik train voor mezelf, niet voor anderen.

Laatst bewerkt:
Situatiegebonden, ik zie zo goed als niemand 80 benchen, zal beetje afhangen van waar je traint. Heb ook 2 gyms, in die ene bencht er bijna niemand 80+. In die andere heb je wel een paar beesten die 100+ benchen maar daar is er dan nog 10% natty van. Dus ja ik vind 80kg bench natty redelijk gevorderd, vooral een 6x128 DL vind ik een teken van er toch serieus mee bezig te zijn.

man wat een lage standards heb jij

man wat een lage standards heb jij

Ik spreek gewoon over wat ik om me heen zie ;). Heeft niets met mijn standaards te maken. Iemand die 120 deadlift voor reps is gewoon (voor mij ) geen beginner meer, dat is het enige wat ik zeg.

80kg bench lukt niet veel mensen in jouw sportschool? Misschien eens de stang erbij tellen. Anders heb je een super-ecto sportschool. srs.

80kg bench lukt niet veel mensen in jouw sportschool? Misschien eens de stang erbij tellen. Anders heb je een super-ecto sportschool. srs.

Je zal er van verschieten hoeveel super-ecto sportscholen er zijn. Veel weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn omdat ze bijvoorbeeld er niks over opzoeken, of bijvoorbeeld niet op een forum zoals dit zitten.

als alle materiaal bezet is wat ik nodig heb en dat voor een halfuur en ik dan beter naar huis kan omdat er geen **** te trainen valt...

als alle materiaal bezet is wat ik nodig heb en dat voor een halfuur en ik dan beter naar huis kan omdat er geen **** te trainen valt...

Vandaag had ik dat ook voor, maar vroeg gewoon of ik mee mocht opwarmen en haalde gewichten eraf voor licht op te warmen en terugerop voor hun werksetjes.

off topic... wat maken de stats uit, zolang iedereen gewoon sireus bezig is

Vandaag had ik dat ook voor, maar vroeg gewoon of ik mee mocht opwarmen en haalde gewichten eraf voor licht op te warmen en terugerop voor hun werksetjes.

ben niet zo sociaal..en als het zo druk in de gym is word ik gek in me hoofd waardoor ik beteerr weg kan gaan omdat alle motivatie vdwenen is :(

volgende week die zomertijden er uit dan mezelf maar disciplineren om half 11 naar de gym te fietsen en te trainen tot 12uur dan traint er zowat niemand (hoop ik)

ben niet zo sociaal..en als het zo druk in de gym is word ik gek in me hoofd waardoor ik beteerr weg kan gaan omdat alle motivatie vdwenen is :(

volgende week die zomertijden er uit dan mezelf maar disciplineren om half 11 naar de gym te fietsen en te trainen tot 12uur dan traint er zowat niemand (hoop ik)

Wordt met de jaren wel beter (sociaal aspect), ook als je eenmaal al veel hebt getraint op hetzelfde moment als die gasten wordt de stap kleiner, ze gaan je echt niks doen hoor, velen zou het zelfs leuk vinden.
Was vroeger ook super verlegen en niet sociaal van 0-15jaar

Wordt met de jaren wel beter (sociaal aspect), ook als je eenmaal al veel hebt getraint op hetzelfde moment als die gasten wordt de stap kleiner, ze gaan je echt niks doen hoor, velen zou het zelfs leuk vinden.
Was vroeger ook super verlegen en niet sociaal van 0-15jaar

hhaha ik ben niet bang dat ze me wat doen of verlegen hoor, het is eerder dat ik vreemde mensen niet zomaar aanspreek om samen mee te trainen.

Dat zit gewoon niet in me en train het liefst lekker in mezelf met een rustiger sfeer ..ben ook alleen geconcentreerd op de training en in me eigen wereldje

en btw het zijn allemaal ecto's die bij mij trainen..vorige keer vroeg zo gozer die al 2jaar traint maar nog steeds niet breder is geworden of ik aan de shakies zat, moest ****ing hard lachen omdat hij in 2jaar zowat nog niks aan ze lijf hebt en ik in 3maanden tijd hem al in heb gehaald qua massa, ik zei ja watdan, jij ook? zei die oh dacht ik al

hhaha ik ben niet bang dat ze me wat doen of verlegen hoor, het is eerder dat ik vreemde mensen niet zomaar aanspreek om samen mee te trainen.

Dat zit gewoon niet in me en train het liefst lekker in mezelf met een rustiger sfeer ..ben ook alleen geconcentreerd op de training en in me eigen wereldje

en btw het zijn allemaal ecto's die bij mij trainen..vorige keer vroeg zo gozer die al 2jaar traint maar nog steeds niet breder is geworden of ik aan de shakies zat, moest ****ing hard lachen omdat hij in 2jaar zowat nog niks aan ze lijf hebt en ik in 3maanden tijd hem al in heb gehaald qua massa, ik zei ja watdan, jij ook? zei die oh dacht ik al
1m65 57kg. gg manlet

Terug
Naar boven