Ik train vaak met korte sets, vooral met squats, cleans en presses. Dus daar had de HIT mong**l van de sportschool altijd wat op aanmerken. "Waarom ga je niet thuis achter je bureau zitten, zulke korte sets doen niks voor je spiergroei, je moet minstens acht herhalingen doen voor bodybuilding, waarom doe je geen splitschema, ga eens op internet zoeken naar HIT, ik heb daar veel over gelezen, dus ik heb er verstand van, je moet echt zweten man, als je niet zweet heeft je training geen effect, ga je vandaag wel echt trainen of ga je weer rare dingen doen, bla bla bla."
Ik deed ooit barbell step ups met de bar in de front squat rack positie in een bodybuilding gym en toen kwam iedereen om me heen staan en stomverbaasd aan het kijken en fluisteren. Toen kwam er een trainer en vroeg me waar ik mee bezig was. Ik vertelde hem dat ik mijn benen aan het trainen was. Ik dacht dat hij dat wel zou begrijpen, maar hij begon voor mijn neus lunges te doen en zei, "kijk zo train je ook je benen, probeer dan!" Ik denk dat is heel leuk, maar ik ben nu hiermee bezig, dus ik zeg, "nee, ik ga nu geen lunges 'proberen,' want ik ben step ups aan het doen." Hij is direct beledigt en laat me met rust.
Laatst was ik face pulls en single arm pulldowns aan het doen voor de rehab en dan komt er een gast in zijn midlife crisis met een kromme rug als quasimodo aanlopen om te vragen of ik klaar ben. Ik zei nee, want ik was nog niet klaar. Toen begon hij van, "wat jij doet heeft toch helemaal geen zin, van wie moet jij dit doen?" Ik zeg, "dat moet ik van mij zelf, laat mij nou maar." Dan begint hij op mij rug te slaan, "wat wil je nou trainer, dit hier?" Loopt hij naar de row machine en zegt hij "kijk dit kun je nooit pakken met free weights. Je moet ook benchen man, dat zijn de basics." Ik zeg, "ik ben nu met dit bezig en ga gewoon verder." Toen ik eindelijk klaar was kom hij rustig zijn cable crossovers doen. Later was hij nog met zijn maatjes aan het roddelen dat ik een eigenwijze jongen ben en dat die jeugd van tegenwoordig alles beter denkt te weten.