XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

En dan heb je ook gevallen wanneer je aan het squatten bent en iemand komt vragen of ie tussendoor mag, je zegt JA HOOR! Gaat ie gewichten er af halen en met lege stand biceps curls doen. WAT DAN!??!!!??!!!!! :p

hem oppakken en met hem gaan curlen
of powerclean :p

Dat betekent nog niet dat je denigrerend hoeft te doen over de werkwijze in gewone gyms. Ik heb geen andere keuze dan mensen met zachte dwang richting delen te wijzen. Daar trainen maar weinig atleten en zeker geen PL-ers. Dat zijn gewone mensen, die elk een eigen doel hebben en dat maakt niet dat je ze minder serieus hoeft te nemen.
Helaas zorgt die onwetenheid er wel voor dat mensen dingen doen op plaatsen waar dat niet hoort, racks en apparaten claimen of zich zelfs de halve gym toebedelen.
Dan is er niets vreemds aan om in je huisregels op te nemen dat mensen een beetje normaal moeten doen, dat je OF traint OF gewoon optieft. Lullen, rondjes lopen of je Iphone checken is prima,maar dan laat je mensen die wel wat gaan doen er gewoon tussen.

Niks mis mee lijkt me.

Beetje gymetiquette bijbrengen is natuurlijk nooit verkeerd. Uiteindelijk bepalen de leden meer hoe het er aan toe gaat dan de eigenaren. Bij ons liggen de dumbells van 4 tot 60 altijd op volgorde in het rek en laat iedereen het wel uit zijn hoofd om gewicht aan de bar te laten. Maar om te roepen dat er maar een handvol zwaar/hard trainen op DBB?

Beetje gymetiquette bijbrengen is natuurlijk nooit verkeerd. Uiteindelijk bepalen de leden meer hoe het er aan toe gaat dan de eigenaren. Bij ons liggen de dumbells van 4 tot 60 altijd op volgorde in het rek en laat iedereen het wel uit zijn hoofd om gewicht aan de bar te laten. Maar om te roepen dat er maar een handvol zwaar/hard trainen op DBB?

In essentie net zo waar als roepen dat ik voor fit4free werk. Je mag ze voor de volledigheid ook tellen en een discussie over semantiek voeren, maar ik weet vrij zeker dat je snugger genoeg bent om te begrijpen dat mijn post een heel andere lading had.

Natuurlijk heb je wel een punt, maar jou grotendeels gelijk geven werkt ook niet echt mee aan onze discussie. Natuurlijk beredeneer ik te veel vanuit mijn eigen situatie. En die is niet echt te vergelijken met de doorsnee sportschoolbezoeker.

o o wat een ellende allemaal

Nonsens, de chicks op de crosstrainers doen ook hun best, maar trainen niet zwaar. Je weet best wat ik bedoel.
Zolang 'zwaar' een subjectief begrip is heeft het ook weinig zin daar consensus over te willen krijgen.

Goed te lezen dat je samen traint, lijkt me ook vrij normaal.
Dan weet ik niet wat jij zwaar vind. Als je ze niet op meerdere handen kunt tellen is het aamtal dat je kent gewoon 0 want op dbb zitten er genoeg

Gelukkig train ik niet sjorsie :roflol:

Irritant in een sportschool:
(daarbij houd ik dan de health center in gedachte)
- veel ecto's die iedere dag biceps triceps dag hebben, en daarbij heel stoer en uitdagend kijken naar anderen.
- mensen die je raad geven maar niet weten wat je doelen zijn en dus geen raad kunnen geven over rep range,...
- de Personal trainers die meer agressieve verkopers zijn dan wat anders en hun job zonder passie uitvoeren.
- afwezigheid van power rack of squat rack
- het oneindige gelul van mensen die vooral komen om hun tongspieren te oefenen.
- groepjes van 6 die gedurende 2 uur één toestel bezetten
- mensen die een barbell volladen om aan een soort van partial squatting te doen maar zelf daar niet in slagen, en dan de gewichten niet terug op hun plaats leggen.
- iemand die de schijven die aan je benchrack hangen komen pikken terwijl je aan het benchen bent.
- muziek en gehijg en geschreeuw van een gecastreerde loser die tegen menopauzerende vrouwen roept dat ze harder moeten trappen tijdens de spinning.

Ik ga vermoedelijk binnen het jaar terug naar Brussel verhuizen en als ik geen ruimte meer heb voor mijn home gym, dan hang ik me op. Ik kan echt niet meer in zo'n health centers trainen. Ik ga daar een moord plegen.
Ik ga nog liever op een Siberische ijsvlakte blootvoets gaan deadliften, in een tanga string, dan nog een voet in zo'n sportschool te zetten. Zelf in de sportschool te Lebbeke, die toch al een stuk 'stoerder" is dan menig sportschool, heeft te veel van die zeikerds rondlopen. Ik heb daar op mijn oude dag echt geen geduld meer voor.

Oordopjes gebruiken :p

Keertje wat minder op anderen letten en meer op jezelf.

Irritant in een sportschool:
(daarbij houd ik dan de health center in gedachte)
- veel ecto's die iedere dag biceps triceps dag hebben, en daarbij heel stoer en uitdagend kijken naar anderen.
- mensen die je raad geven maar niet weten wat je doelen zijn en dus geen raad kunnen geven over rep range,...
- de Personal trainers die meer agressieve verkopers zijn dan wat anders en hun job zonder passie uitvoeren.
- afwezigheid van power rack of squat rack
- het oneindige gelul van mensen die vooral komen om hun tongspieren te oefenen.
- groepjes van 6 die gedurende 2 uur één toestel bezetten
- mensen die een barbell volladen om aan een soort van partial squatting te doen maar zelf daar niet in slagen, en dan de gewichten niet terug op hun plaats leggen.
- iemand die de schijven die aan je benchrack hangen komen pikken terwijl je aan het benchen bent.
- muziek en gehijg en geschreeuw van een gecastreerde loser die tegen menopauzerende vrouwen roept dat ze harder moeten trappen tijdens de spinning.

Ik ga vermoedelijk binnen het jaar terug naar Brussel verhuizen en als ik geen ruimte meer heb voor mijn home gym, dan hang ik me op. Ik kan echt niet meer in zo'n health centers trainen. Ik ga daar een moord plegen.
Ik ga nog liever op een Siberische ijsvlakte blootvoets gaan deadliften, in een tanga string, dan nog een voet in zo'n sportschool te zetten. Zelf in de sportschool te Lebbeke, die toch al een stuk 'stoerder" is dan menig sportschool, heeft te veel van die zeikerds rondlopen. Ik heb daar op mijn oude dag echt geen geduld meer voor.

Dikgedrukt is irritant, de rest gewoon negeren ;)

oordopjes die constant uitvliegen of achter de halter blijven haken. wordt daar zo chagi van

oordopjes die constant uitvliegen of achter de halter blijven haken. wordt daar zo chagi van

Moet je die in-ear doppies kopen!

OT:
Er is zo'n CIOS jongetje die de hele tijd met mensen moet praten. Prima, maar ga dan niet tegen mensen praten die hun oordoppen in hebben. Moet ik elke keer mn oordoppen uitdoen, en dan gaat ie mij vertellen dat ik meer herhalingen moet maken. Dat ik minimaal richting de 20 moet omdat ik anders ontzettend traag word en ik nooit zal groeien.
Echt fl**ker nou een keer op man... ziek irritant

OT:
Er is zo'n CIOS jongetje die de hele tijd met mensen moet praten. Prima, maar ga dan niet tegen mensen praten die hun oordoppen in hebben. Moet ik elke keer mn oordoppen uitdoen, en dan gaat ie mij vertellen dat ik meer herhalingen moet maken. Dat ik minimaal richting de 20 moet omdat ik anders ontzettend traag word en ik nooit zal groeien.

Ik zou het op dbb posten ipv IRL hem inlichten, nu ''flikkert hij zeker wel op''

Ik zou het op dbb posten ipv IRL hem inlichten, nu ''flikkert hij zeker wel op''

Had het al een keer tegen hem gezegd, dat ie maar andere mensen moest gaan lastigvallen of lekker schoon te maken.

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 22:57 ----------

Maar wieweet is hij hier ook wel te vinden en leest hij nu mijn post en flikkert hij wel op.

Ben jij niet dat irritante jongetje van het CIOS?:rolleyes:

OT:

17?
Dan ben je zelf nog een jongetje.

Had het al een keer tegen hem gezegd, dat ie maar andere mensen moest gaan lastigvallen of lekker schoon te maken.

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 22:57 ----------

Maar wieweet is hij hier ook wel te vinden en leest hij nu mijn post en flikkert hij wel op.

Ben jij niet dat irritante jongetje van het CIOS?:rolleyes:
als da waar zou zyn, zou ick lkrlkr door blyven gaan omda ju me nix kan maken met:
rond de 74kg
BP:8x60
MP: 8x35
Squat: 8x70
Deadlift: 8x90

umad

Terug
Naar boven