Irritant in een sportschool:
(daarbij houd ik dan de health center in gedachte)
- veel ecto's die iedere dag biceps triceps dag hebben, en daarbij heel stoer en uitdagend kijken naar anderen.
- mensen die je raad geven maar niet weten wat je doelen zijn en dus geen raad kunnen geven over rep range,...
- de Personal trainers die meer agressieve verkopers zijn dan wat anders en hun job zonder passie uitvoeren.
- afwezigheid van power rack of squat rack
- het oneindige gelul van mensen die vooral komen om hun tongspieren te oefenen.
- groepjes van 6 die gedurende 2 uur één toestel bezetten
- mensen die een barbell volladen om aan een soort van partial squatting te doen maar zelf daar niet in slagen, en dan de gewichten niet terug op hun plaats leggen.
- iemand die de schijven die aan je benchrack hangen komen pikken terwijl je aan het benchen bent.
- muziek en gehijg en geschreeuw van een gecastreerde loser die tegen menopauzerende vrouwen roept dat ze harder moeten trappen tijdens de spinning.
Ik ga vermoedelijk binnen het jaar terug naar Brussel verhuizen en als ik geen ruimte meer heb voor mijn home gym, dan hang ik me op. Ik kan echt niet meer in zo'n health centers trainen. Ik ga daar een moord plegen.
Ik ga nog liever op een Siberische ijsvlakte blootvoets gaan deadliften, in een tanga string, dan nog een voet in zo'n sportschool te zetten. Zelf in de sportschool te Lebbeke, die toch al een stuk 'stoerder" is dan menig sportschool, heeft te veel van die zeikerds rondlopen. Ik heb daar op mijn oude dag echt geen geduld meer voor.