AndroidHealthClinic

Wat vind jij van Windows 7?

Peiling Peiling Wat vind jij van Windows 7?

• Vind het niet echt denderend, genoeg dingen die me nog irriteren of die beter kunnen :finger:

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    43
draait prima. heb er niks op aan te merken.

alleen mag sneller opstarten of ik ben gewoon ongeduldig ;)

vista ken ik niet.

En eigenlijk ken ik ook niemand die betaald heeft voor OS-upgrade... niemand die vond dat meer dan 100 euro de moeite waard was. Je krijgt het vanzelf door je strot geduwd als je een nieuwe computer koopt.

en ik heb nog geen test gezien die aantoont dat 7 substantieel sneller is dan XP... linkje ?
Srry heb geen test, weet het gwn van alle gebruikerservaringen onderandere die van mezelf.

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan alleen zeggen dat het op mijn virtuele machine voor geen meter draait. Laatst deed ik wat multitasking erop en het ene liep al vast en moest stopgezet worden met de task manager. Maar goed ik ga er vanuit dat het op een fysieke pc beter draait. Toch wel vreemd want Ubuntu draait virtueel perfect.

Ik kan alleen zeggen dat het op mijn virtuele machine voor geen meter draait. Laatst deed ik wat multitasking erop en het ene liep al vast en moest stopgezet worden met de task manager. Maar goed ik ga er vanuit dat het op een fysieke pc beter draait. Toch wel vreemd want Ubuntu draait virtueel perfect.

Linux is ook een stuk lichter eh, daarom dat ze het ook aanraden voor oudere pc's.

Hoeveel power heeft die virtual machine? Heb zelf de beta op een virtual machine geinstalleerd staan maar dat liep toch aardig vloeiend.

Houd het zelf bij Vista overigens, zie geen redenen om up te graden.

Hoeveel power heeft die virtual machine? Heb zelf de beta op een virtual machine geinstalleerd staan maar dat liep toch aardig vloeiend.

Houd het zelf bij Vista overigens, zie geen redenen om up te graden.

Word gewoon aan de nieuwe taakbalk, int begin verschrikkelijk irritant maar eens je het gewoon bent zie je wat voor verbetering het is:D.

draaid echt super lekker
kheb de 64 bit versie met een mooie quadcore en 8 gb geheugen
voor 700 euries men gehele systeem
er staat hier nog een mac beneden van meer dan 1000 euro
erger me serieus aan dat het systeem beneden duurder is en gewoon trager werkt, echt kansloos

dus ik mis de optie
super beter dan mac

Pas maar op bij wie je allemaal op de teentjes trapt override :D

Pas maar op bij wie je allemaal op de teentjes trapt override :D

ja ik weet
ik heb keer opleiding aviation gedaan hbo opleiding
en die leraren daar waren zo obsessed met aviation
als ze een vraag stelden over integreren en je geeft een antwoord als
hmmm ja aviation
dan kwam de leraar als spontaan klaar en keurde hij of zij het antwoord goed

helaas is het met sommige mac users nog net even wat erger gestelt

Zal het dan toch niet aan die "elitaire" Mac van je liggen? Hier draaide de beta anders perfect op een q6600 :D

(heb hem niet uitvoerig getest, maar het draaide stukken beter dan Windows Vista)

Zal het dan toch niet aan die "elitaire" Mac van je liggen? Hier draaide de beta anders perfect op een q6600 :D

(heb hem niet uitvoerig getest, maar het draaide stukken beter dan Windows Vista)

mac is al niet meer elitair
dat is ondertussen achterhaald

kheb laatste paar maanden veel research gedaan naar verschillende systemen en verschillende operation systems

hetgene waar mac voor bedoelt was is allang niet meer relevant tegenover de huidige systemen van nu

mac zou gemaakt zijn en alles is op elkaar afgestelt
als een bedrijf zoals dat
het nog steeds voor elkaar krijgt om hardware niet op elkaar af te stemmen en niet foutloos kan laten draaien en vervolgens complete troubleshoot pagina's op internet moet zetten voor hun klanten. geeft mij helaas een slechte indruk.

dan praat ik nog niet over over het materiaal gebruik
wat in sommige producten verwerkt is en wat niet meer toegestaan is in europa en dergelijke andere activiteiten

7 draait ook bij mij virtueel prima (op een ubuntu machine met virtual machine software van sun geinstalleerd). En fysiek draait het ook goed. Maar om nu te zeggen dat ik merk dat het sneller is ... nou nee. Het eist meer geheugen en er draaien meer processen dan op mijn XP machine. Ik vind het het geld om te upgraden niet waard.

7 draait ook bij mij virtueel prima (op een ubuntu machine met virtual machine software van sun geinstalleerd). En fysiek draait het ook goed. Maar om nu te zeggen dat ik merk dat het sneller is ... nou nee. Het eist meer geheugen en er draaien meer processen dan op mijn XP machine. Ik vind het het geld om te upgraden niet waard.

Dat wil niets zeggen man, ongebruikt geheugen is verloren geheugen, daarom benut windows sinds vista zoveel mogenlijk ram zodat het gebruiksklaar is, dat geheugen argument wil niets zeggen.
Tes als je programmas, games etc op snelheid, zo schep je een beeld;).

Komt waarschijnlijk omdat virtual machine op een mac was geinstalleerd inderdaad:)

Wat zitten jullie nu weer allemaal te insinueren. Het maakt geen donder uit waar je een virtuele machine op draait, dat heeft dus niets te maken met mac of pc.

Het zou kunnen liggen aan de configuratie van de VM zoals Eric aanhaalt, maar op zich heeft die aardig wat power. Zal er nog eens wat aan veranderen en kijken wat het doet.

een mooi systeempje van mac
4 gb geheugen

wie kan mij vertellen wat de
CL
tRCD
tRP
tRAS
van het geheugen zijn ???:rolleyes:

Graag on-topic blijven override.

Graag on-topic blijven override.

@Daster: np ;)

moet ik een pb sturen of een nieuw topic aanmaken ?

ik vind de features van windows 7 overigens masterlijk
je hoeft niet allemaal persoonlijke voorkeuren in te stellen om zo zelf sneller te kunnen werken met deze os maar vind em zelf al redelijk optimized om snel gebruik te kunnen maken van alles.
ik doel hier voornamelijk als je 50 vensters open heb staan kan je echt zo snel tussen alles swappen en bekijken en previeuws zonder het daadwerkelijk beeld te verliezen

Dat wil niets zeggen man, ongebruikt geheugen is verloren geheugen, daarom benut windows sinds vista zoveel mogenlijk ram zodat het gebruiksklaar is, dat geheugen argument wil niets zeggen.
Tes als je programmas, games etc op snelheid, zo schep je een beeld;).

hehehe, hoe meer geheugen een computer nodig heeft hoe beter ? Ja leuk .. je moet voor MS gaan werken. Ik kan XP installeren in 256 MB zonder swap... probeer dat maar eens uberhaupt met 7. Ik persoonlijk hou liever wat geheugen vrij voor applicaties. Ik HAAT swapspace.

hehehe, hoe meer geheugen een computer nodig heeft hoe beter ? Ja leuk .. je moet voor MS gaan werken. Ik kan XP installeren in 256 MB zonder swap... probeer dat maar eens uberhaupt met 7. Ik persoonlijk hou liever wat geheugen vrij voor applicaties. Ik HAAT swapspace.

ik weet dat windows vista bv ook niet de geheugen hog is die men beweert dat het is, ja het gebruikt zowieso een stukje meer als xp maar een ander deel van dat geheugen word dynamisch als superfetch gebruikt.
wat wil zeggen dat normaliter ongebruikt geheugen afhankelijk van de geheugen grootte gebruikt word om bepaalde apps etc van te voren in te laden om je raad het al om bepaalde processen juist sneller te maken.

met andere woorden het geheugen dat jij vrij wil houden voor applicaties word juist gebruikt om specifiek die applicaties vlotter te laten lopen.
het geheugen wat vista hier dus voor gebruikt is dus inderdaad beter dan het leeg te laten ja.....

Dat heeft niets met swap te maken, windows gebruikte een andere technologie daarvoor, dat geheugen staat als gebruikt maar is in feite beschikbaar voor applicaties, net alsof het niet in gebruik was alleen sneller dan.

edit: wat barbellman zegt ja:D

Heb je 7 eigenlijk wel geinstaleerd op die pc met 256 ram? Had nochtans gelezen dat het zelfs op tragere pc's perfect werkte.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven