Fitness Seller

Wat vind jij van Windows 7?

Peiling Peiling Wat vind jij van Windows 7?

• Vind het niet echt denderend, genoeg dingen die me nog irriteren of die beter kunnen :finger:

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    43
  • Topic Starter Topic Starter
os en mac is 1 pot nat
een referentie gebruiken naar een os benaming als leopard word amper gebruikt onderde mac peeps
Tuurlijk gebruikt men wel de naam van het juiste OS als dat vereist is, mac heeft meer dan 1 versie OS, dus het slaat werkelijk nergens op om in je vraag te zeggen dat je Tiger gebruikt, wanneer het probleem zich voordoet in Leopard. Op een mac forum ga je gewoon meteen de naam van het OS geven.

is dus ook een onduidelijk research
duidend op een marktonderzoek met verkeerde referenties
Resultaten 1 - 10 van circa 58.800 voor leopard gebruiken
Resultaten 1 - 10 van circa 739.000.000 voor windows 7 gebruiken

get my drift ?
Hey , ik gaf gewoon een Google search met heel wat resultaten over W 7 slow. Jij bent degene de begonnen is met een vreemd vergelijk tussen Mac en PC.

BigT zo'n google search is een belachelijk argument, volgens mij kan je daar zelfs iets van mij terugvinden omdat een heel vroege versie van windows 7 erg traag werkte bij mij.

Dat jij zei dat ik de enige was met een trage W 7 was ook een belachelijk argument.

In de maand dat ik het nu heb is het geen moment langzaam geweest, geen 1 crash meegemaakt en ik zou niet meer terug kunnen naar de oude taakbalk. Prima dus.

Tuurlijk gebruikt men wel de naam van het juiste OS als dat vereist is, mac heeft meer dan 1 versie OS, dus het slaat werkelijk nergens op om in je vraag te zeggen dat je Tiger gebruikt, wanneer het probleem zich voordoet in Leopard. Op een mac forum ga je gewoon meteen de naam van het OS geven.

Hey , ik gaf gewoon een Google search met heel wat resultaten over W 7 slow. Jij bent degene de begonnen is met een vreemd vergelijk tussen Mac en PC.

ja vond het een beetje rare propaganda
om met een simpele google resultaat iets aan te duiden
is een onderzoek resultaat van lik me vestje
zou je daadwerkelijk iets aan willen tonen zou je het veel uitgebreider moeten doen en veel meer variablen in acht moeten nemen.

de microsoft os is gewoon prima
zoals je zelf ook al aanduiden een verse installatie werkt prima
even de k*t versies weggelaten zoals vista
het zijn de externe factoren die problemen in de os veroorzaken
veel dingen worden geproduceerd om multifunctioneel te zijn
praten we hier over hardware en software.
het moet dus niet op 1 systeem werken maar ook op andere
voeg alle externen factoren bij elkaar en je krijgt nu eenmaal kleine conflicten
wat niet veroorzaakt word door de OS.
zo kan je blauwe schermen ook niet de schuld geven aan het os
als er een driver conflict is want dit word dan veroorzaakt door de driver en probleem ligt dus bij fabrikant van de driver en niet van de OS
onmogelijk om te verwachten dat een OS maker volledig compatible kan zijn met alle drivers en hardware in de wereld al helemaal niet omdat er constant dingen bijgemaakt worden.
gezien de verhouding van alle aangeboden hardware en software wat voor alle systemen gemaakt word en kan draaien met een OS als windows 7
vind ik het een top prestatie

Dat jij zei dat ik de enige was met een trage W 7 was ook een belachelijk argument.
Ik wil gewoon zeggen dat windows 7 helemaal niet traag is, en degene waar het traag bij werkt zal er een ander probleem zijn. Als windows 7 zelf performance issues had dan waren er massas meer slechte reports.

Ik wil gewoon zeggen dat windows 7 helemaal niet traag is, en degene waar het traag bij werkt zal er een ander probleem zijn. Als windows 7 zelf performance issues had dan waren er massas meer slechte reports.

zelfs massa meer slechte reports zou geen aanduiding zijn
het is nog altijd een relatief perspectief waarnaar gekeken moet worden
op wat voor systemen word het gedraaid
wie zijn de gebruikers
hoeveel gebruikers zijn er en in welke categorien worden deze ingedeelt
tijdsbestekken
verhouding gebruikers en problemen
en ga zo maar door

Of misschien is er bij een Windows systeem gewoon een hoger risico op traag worden, ook al kan het snel zijn als je weet hoe je het snel kan maken. Wat ik ook merk is dat vensters soms gewoon bevriezen en weer via de task manager moeten gesloten worden :dunno:

Maar goed laten we maar veronderstellen dat het aan mijn virtuele machine ligt die niet optimaal ingesteld is voor W7. Toch blijf ik het gevoel houden dat Windows een groot, log OS is dat tegenwoordig enorme hardware vereisten heeft om snel te draaien. Ik kan alleen veronderstellen dat de positief sprekende W7 gebruikers in dit topic een snelle pc hebben met een verse Windows installatie.

Of misschien is er bij een Windows systeem gewoon een hoger risico op traag worden, ook al kan het snel zijn als je weet hoe je het snel kan maken. Wat ik ook merk is dat vensters soms gewoon bevriezen en weer via de task manager moeten gesloten worden :dunno:

Maar goed laten we maar veronderstellen dat het aan mijn virtuele machine ligt die niet optimaal ingesteld is voor W7. Toch blijf ik het gevoel houden dat Windows een groot, log OS is dat tegenwoordig enorme hardware vereisten heeft om snel te draaien. Ik kan alleen veronderstellen dat de positief sprekende W7 gebruikers in dit topic een snelle pc hebben met een verse Windows installatie.

uiteraard is er een groter risico om trager te worden
er moet worden omgegaan met massa's verschillende software en hardware
en niet vergeten alle andere zooi wat speciaal gemaakt is om microsoft os omzeep te helpen

ik draai nu al een tijdje op windows 7
en vind het echt gewoon lekker draaien.
misschien staat mijn systeem er ook naar maar
ik heb geen last gehad van trage dingen of vastlopende vensters
af en toe een melding dat iets niet geinstalleerd kan worden vanwege compatibliteits problemen waar ik vervolgens een melding erna kreeg
installeren met de juiste instelling ?
ja klikken voldoet hier dan ook en het probleem is verholpen

wat ik ook een hele mooi feature vind
is een extra feature bij taken beheer
waar je exact kan zien waar je geheugen word ingedeelt
en hoeveel er gebruikt word
en met welke snelheid je hd aan het wegschrijven is
exacte aanduiding welke applicatie hoeveel van je verbinding wegslurpt

De juiste oplossing is dan ook het register schoon houden. (correct me if I am wrong)

Nee dat is niet op de oplossing. Registry cleaners zijn dan ook onzin. Windows gaat meestal trager draaien omdat mensen allerlei background processen laten meedraaien van nieuw geinstalleerde programma's. Donder die zooi er uit en je Windows blijft behoorlijk schoon en snel.

Opstartshit moet beperkt blijven tot virusscanner, firewall en wat andere zaken die direct benodigd zijn. Voor de rest moet je zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitzetten als het systeem opstart. Zooi als Quicktime dat standaard meeloopt in de opstart heb je in feite geen ruk aan.

Heb hier een redelijk frisse Vista draaien sinds mijn pc is geleverd, inmiddels meer dan een jaar terug. Zou nog wat sneller kunnen als ik een paar zaken uit mijn opstart zou verwijderen maar over het algemeen zijn die apps toch geen applicaties die resources vreten.

nee dat is niet op de oplossing. Registry cleaners zijn dan ook onzin. Windows gaat meestal trager draaien omdat mensen allerlei background processen laten meedraaien van nieuw geinstalleerde programma's. Donder die zooi er uit en je windows blijft behoorlijk schoon en snel.

Opstartshit moet beperkt blijven tot virusscanner, firewall en wat andere zaken die direct benodigd zijn. Voor de rest moet je zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitzetten als het systeem opstart. Zooi als quicktime dat standaard meeloopt in de opstart heb je in feite geen ruk aan.

Heb hier een redelijk frisse vista draaien sinds mijn pc is geleverd, inmiddels meer dan een jaar terug. Zou nog wat sneller kunnen als ik een paar zaken uit mijn opstart zou verwijderen maar over het algemeen zijn die apps toch geen applicaties die resources vreten.
+1

Gebruik nog steeds Windows XP.

ik ben zelf zeer tevreden over w7 en ik draai de 64 bit versie nu een kleine maand

Zoals eerder gezegdt is de nieuwe taakbalk even wennen, maar zeer handig! Ik heb maar 3 problemen gehad: 1. de software voor mijn fingerprint reader werd niet automatisch geïnstalleerd terwijl MS claimde dat alle drivers waren inbegrepen.
2. idem voor mijn videokaart
3. idem voor mijn webcam

1 & 2 waren zeer makkelijk opgelost met ff googlen, punt 3 ga ik zo even fixen (het is niet heel belangrijk ofzo :P)

Even een ander punt in dit topic: waarom wil je echt OSC SL vergelijken met W7?? Sowieso dat mac gebruikers osx fijner vinden, anders draaiden ze wel gewoon xp of vista. Daarbij zijn beide OSen goed bruikbaar voor verschillende doeleinden.
OSX is beter voor grafische zooi zoals film- en fotobewerkingen, windows in het algemeen is handiger met gamen gezien het monopolie en de goede gebruikersvriendelijkheid.

Nee dat is niet op de oplossing. Registry cleaners zijn dan ook onzin. Windows gaat meestal trager draaien omdat mensen allerlei background processen laten meedraaien van nieuw geinstalleerde programma's. Donder die zooi er uit en je Windows blijft behoorlijk schoon en snel.

Download autoruns ! Beste software ooit ! :)

Opstartshit moet beperkt blijven tot virusscanner, firewall en wat andere zaken die direct benodigd zijn. Voor de rest moet je zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitzetten als het systeem opstart. Zooi als Quicktime dat standaard meeloopt in de opstart heb je in feite geen ruk aan.

Of iets als jusched ... de java update scheduler.. get the **** outta here !

Terug
Naar boven