Fitness Seller

wat vinden jullie van dit schema

• Topic Starter Topic Starter
ik ben voor de zoveelste x een leek in het maken van shema's jezus
Ook na het lezen van de topics
Daarom vraag ik hulp

:roflol: i'm out

We laten alles in 1 topic, dus geen nieuwe meer aanmaken.

Dat jij het zo ver hebt gered joh. Dat is een wonder. Ze hadden jou nooit los moeten laten.

help dan in plaats van weer die zever

Nou ik zal je helpen;
Stap 1: wat is je doel?

Lees post 106 daar staa

Wat weet je dan wel ? Je ben erg onduidelijk in je manier van vragen. Misschien iets meer de tijd nemen als 5 seconden om een fatsoenlijk bericht te typen. Je hele manier van communiceren nodigt niet echt uit om energie in je te stoppen.

Weet je wat spiergroepen zijn ? Ken je al oefeningen die er betrekking op hebben ?

Als je voor jezelf eens uitzoekt welke oefeningen je weet per spiergroep. Die eens in een lijstje zet, hier in een bericht uitwerkt kunnen we er eens overheen lezen en tips geven over een betere volgorde of eventueel veranderingen voorstellen als dat nodig is.

• Like
Waarderingen: GruX
Krijgt een mens nog tijd om zij post aan te passen jezus

Man man man een mens krijgt geen tijd op zijn fout aan passen
Was bezig met het aan te passen en direct al commentaar maar bon zal op nieuw starten met goed toppik

Ik Ben een totale leek ook na het lezen van meerder topics in het maken van een schema.

Ik hoop dat onderstaande duidelijk is. Anders stel gerichte vragen en beantwoord ze.
Doel wik iets gespierder worden en meer conditie krijgen.

Ik ben nu 52 j 1m75 -+64 kg 7,4% vet volgens de weegschaal van de fitness en bmi van rond de 20
Ik kan voorlopig tot na nieuwjaar maar 2 x per week gaan. Door een persoonlijk probleem waar ik niet verder op in ga.

De tijd die ik dan kan besteden maakt niet uit?
Heb al veel goede commentaar gekregen in de kleedkamer van personen die ik totaal niet ken?

Jullie spreken van dit
Elke week 12 sets hams, 12 sets quads, 12 sets onderrug, 12 sets bovenrug, 12 sets borst, 12 sets biceps,
4 sets squats, 4 sets legpress, 4 leg extensions, is 12x quads & 8x hams en quads. 8 sets lower back extension, 4 sets deadlift is 12x lower back & 4x hams. Voor de rest red je je wel mee qua oefening keuze als ik dat goed verneem.
En weet ook niet hoe die 12 sets te verdelen over de week?

En er zij ook iemand dat ik aan progressieve overload moet doen. Dus iedere keer het gewicht verhogen.
Maar op sommige machine kan je maar met 7 kg verhogen, bij andere met 3*1,1kg en bij nog andere met 2*2,3 kg

En hoe zit dat met de dumbels onder de 10 kg per kg en er boven met 2 kg verhogen ze .
Wat als 14kg bv te ligt is en 16 nog te zwaar is?

Heb al eens proberen bankdrukken maar kan de stang niet goed stabiel houden.
Andere zeggen dat ik niet meer kan squatten gezien mijn leeftijd te veel kans op blessures.
Ik kreeg dit schema van de fitness

Dag 1
Begin met 10 min opwarming roeien of iets anders van cardio
Ze raden mij meer machines aan dan losse gewichten.

Elke onderstaande oef moet ik 3x 10 doen
Machine chest press
Setead row
Shoulder press heb ik wat last mee door pijn in linker schouder
Biceps Crull 3*10 /arm
Buikspieren via machine 3 *12
Overhead triceps extension ez bar 3 *12
Zittend leg press
Leg extension 3*15
tibialis raise standing 3 * 20

30 min cardio

Dag 2

Begin met 10 min opwarming roeien of iets anders van cardio
Zittend leg press
walking lunges 20stappen
Leg extension 3*15
Liging leg crull 3*12 voel ik totaal niet hoe ik het toestel ook instel
Calf rise 3*15 op een verhoog
Machine Rear delt 3*15
Machine chest fly.
Planking op ellebogen 3*3 min of 3*1 min op bal
30 min cardio

En er zij ook iemand dat ik aan progressieve overload moet doen. Dus iedere keer het gewicht verhogen.
Maar op sommige machine kan je maar met 7 kg verhogen, bij andere met 3*1,1kg en bij nog andere met 2*2,3 kg

Wat is je onduidelijk aan onderstaande?
Als je meer dan 12 herhalingen kan met 14kg, dan kan je meer dan 1 herhaling met 16.

Wat is je probleem?
Een vraag waar je overigens nooit op bent teruggekomen, zoals op wel meer reacties van mensen die je proberen te helpen.

Hoe veel mag ik er dan doen met 16 kg?
Kan soms te zwaar zijn 16 kg

soms ja te zien voor welke oef

en een vraag waar ik nooit antwoord heb op gekregen is mag ik squatten en bankdrukken? gezien mijn leeftijd

Ja dat mag je, bouw wel rustig op.

1. Er zijn genoeg schemas online te vinden deze hoef je niet meer zelf te ontwerpen maar alleen uit te testen of het jou past.
2. Het boeit niemand dat je niet veel kan tillen, dat konden we allemaal niet toen we net begonnen en sommige van ons die worden ook niet snel sterker, ik zelf bench maar 1x 80kg na een hele tijd oefenen, powerlifting is niet voor iedereen.
3. Denk er niet teveel over na, de bedoeling van sporten is dat je er plezier in hebt.
4. Free weights movements zijn beter voor je dan jezelf steeds op te sluiten in een machine die maar 1 kant en terug kan bewegen omdat ze je mobiliteit niet belemmeren maar zelfs verbeteren, dit zou je moeten kunnen waarderen als persoon op leeftijd als je langer vitaal wilt blijven, heb je er moeite mee dan oefen je ipv zeiken als een b*ch en het niet doen.

Kunnen jullie mij niet helpen met een schema meeste zijn voor 3 x of meer /week?
En waarom raden jullie dat 5 x5 schema steeds aan. Zie dit niemand doen in de fitness
Ik oefen wel man? Ga 2 x per week en heb steeds plezier.
Maar ben nooit op zoals we zeggen

Terug
Naar boven