MuscleMeat

wat voor schoenen bij squat?

Ik squat op mn sokken. Eerste paar keer op nike air, maar daar raakte ik dus al een keer uit balans (kan gelukkig weinig fout gaan met 50kg). Sindsdien gewoon lekker zonder schoenen. :)

uggs

Ik ga zaterdag naar de FIBO en ik hoop daar voor een leuk prijsje gewichthefschoenen te kopen!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ik squat op mn sokken. Eerste paar keer op nike air, maar daar raakte ik dus al een keer uit balans (kan gelukkig weinig fout gaan met 50kg). Sindsdien gewoon lekker zonder schoenen. :)

Zonder schoenen? Dat moet toch een enorme druk geven op uw hiel :O
Ik squat met zo'n all star achtige dingen (tzijn dus geen all stars, maar trekt erop) maar ik staa ook met mijn hielen op een lat :) kan veel dieper door knieen buigen. anders ben ik helemaal uit balans.

Hardloopschoenen raak ik steeds uit balans of krijg ik last van m'n buitenkant van mn voet, beste voor mij is zo simpel en plat mogelijk, dus platte canvas schoentjes

adidas f10.. lekkere platte zool, geen vering en zitten lekkel

ik squat op mijn kousjes

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oud paar Caterpillarbotine, stevige shit :)

Naar mijn mening is het heel belangrijk dat je de goede schoenen gebruikt. Als je op zolen squat die meegeven zal je stabiliteit verminderen wat er weer voor zorgt dat je (naast risico voor o.a. de enkels) hoogstwaarschijnlijk minder kan squatten omdat je lichaam constant zal moeten corrigeren. Correct me if i'm wrong :).

Ik gebruik chuck taylor's

Adistar weightlifting shoes!
41Z%2BpTE1b%2BL.jpg

Net of je voeten in het beton zijn gegoten, hierdoor kan ik meer gewicht verplaatsen.

Ik vind squaten op m'n wandelschoenen wel fijn (veel steun bij de enkel en een redelijk platte zool).

Voorheen deed ik altijd trainen op me sportschoenen en dat was echt k*t.
Vooral inderdaad met squaten voornamelijk boven de 200 kg begon ik echt merkbaar stabiliteit te verliezen.
Nu heb ik een harde zool schoen van nike en gelijk een pr van 240 op squat en veeel meer stabiliteit volgende x weer met 20 kg verhogen. :-)

nike air max 90

air max zijn nie goed om zwaar op te squatten, slappe zool door de air dus slecht voor de enkels.

Enig idee of het ook slecht is voor de knieen? ik begin namelijk last te krijgen van mijn knieen en ik gebruik ze ook. ik ben wel 100% zeker dat ik mijn squats goed uitvoer dus waar anders kan het aan liggen? :(

Enig idee of het ook slecht is voor de knieen? ik begin namelijk last te krijgen van mijn knieen en ik gebruik ze ook. ik ben wel 100% zeker dat ik mijn squats goed uitvoer dus waar anders kan het aan liggen? :(

Met airmax is je balans waarschijnlijk minder waardoor je knieen niet in een lijn naar beneden kunnen buigen, omdat je telkens moet corrigeren.(denk ik).

Met airmax is je balans waarschijnlijk minder waardoor je knieen niet in een lijn naar beneden kunnen buigen, omdat je telkens moet corrigeren.(denk ik).

Daar kan het best aan liggen. enige optie is om een ander schoen te kopen en daarmee te squatten. :D

ik heb standaard adidas samba's met training

Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen de Adistar Weightlifting shoes, de Adidas PowerPerfect (I en II) en de Adidas IronWork III?

(Behalve de prijs dan ;))

De beschikbaarheid in maten als je bij Nerlinger wilt bestellen.

Terug
Naar boven