XXL Nutrition

Peiling Wat voor werk doe jij?

Leraar bovenbouw middelbaar met 30 jaar ervaring rond 45k euro per jaar is niet meer? :thinking: Dacht vroeger eens zo een lijstje gelezen te hebben wat docenten verdienen. Is wel al ff terug. Was in guldentijd zaten ze dicht tegen de ton aan.

Leraar bovenbouw middelbaar met 30 jaar ervaring rond 45k euro per jaar is niet meer? :thinking: Dacht vroeger eens zo een lijstje gelezen te hebben wat docenten verdienen. Is wel al ff terug. Was in guldentijd zaten ze dicht tegen de ton aan.
Middelbaar onderwijs LE/LD vanaf schaal 9/10 (max schaal is 12). Management zoals conrector bv, of docent die ook werkgroepen leidt etc.

What it feels like working for a start up
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
@tymboo: misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar welk vak doceer je? Ben benieuwd.

Gedreven leerkrachten als jij hebben we nodig en die moeten goed betaald worden, maar ik heb het idee dat jij niet de gemiddelde leerkracht vertegenwoordigd en dat een groot deel van je collega's er beduidend minder tijd en energie insteken. Hoe ziet jouw arbeidsovereenkomst er uit, heb je een contract voor 25 lesuren en hoort daar een vastgestelde factor extra uren bij? En aan hoeveel uur boven de 25 wekelijkse lesuren zou je genoeg hebben als je de kantjes er vanaf loopt?

Hoe kijk jij tegen de kwestie aan dat leraren nu staken voor hoger loon. Niet dat ik het ze niet gun, maar wat veranderd een hoger loon aan de hoge werkdruk, zou dat extra geld niet beter kunnen gaan naar meer leerkrachten zodat de werkdruk kan worden verminderd?

Fulltime contract (25 lesuur) plus extra uren voor zaken als mentoraat en andere taken. Thanks voor de complimenten. Ik behaal al een tijdje de hoogste SE en CE resultaten binnen de vakgroep en ik weet dat leerlingen erg tevreden zijn met mij als docent. Uiteindelijk telt dat voor mij. Dat zal zich hopelijk wel eens gaan uitbetalen ook. Ik zou niet weten op hoeveel uur ik zou uit komen als ik de kantjes er van af zou lopen. Ergens is het van de zotte dat de ‘standaard’ 60 uur in de week is en minder dan dat is dan de kantjes er af lopen. Natuurlijk is het ook een stukje tijdmanagement maar ook als ik het in 55 uur zou kunnen is dat vrij veel imo om voor de rest nog redelijk te kunnen functioneren. Het probleem zit hem overigens ook wel voor een groot deel in extreme piekmomenten, rondom tentamenweken bvb.

Staken voor extra geld gebeurt nu in NL alleen in het PO en daar sta ik sowieso helemaal achter. Leraren in het basisonderwijs verdienen tot 20% minder dan leraren in het voortgezet onderwijs en die gasten hebben het echt niet makkelijker dan wij. Pabo is ook hbo en het is imo onbegrijpelijk dat daar dus zo’n groot loonverschil tussen zit. In het VO is de voornaamste eis nu het verlagen van het aantal lesuren bij een fulltime baan (naar 20) en daar heb ik op het moment nog niet echt een mening over. Allicht zou het het makkelijker maken. Van oudere collega’s hoor ik dat ze begonnen op 32 lesuur in de week maar dat er vooral gewoon zo veel bij is gekomen aan extra taken, en dat het soort leerlingen (m.n. in het praktijk/gemengde leerweg onderwijs) enorm veranderd is.

Alleen op mijn school zijn dit jaar lopende het jaar al twee docenten gestopt vanwege die werkdruk. Zit ook een groot stuk verantwoordelijkheid bij het management natuurlijk.

@tymboo: misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar welk vak doceer je? Ben benieuwd.

Geschiedenis en maatschappijleer. Geef dit jaar er ook nog een paar uur onderbouw economie bij wegens lerarentekort. Bekwaamheid is dan ook belangrijker dan bevoegdheid.

Wat is het salaris ongeveer hier met al die imposante jobs?
Raak nieuwsgierig wat werken nou precies opbrengt

Ik heb 1750 netto, en al mijn opleidingen worden door het werk betaald en gelden als gepresteerde uren, gratis openbaar vervoer tussen woon-werk(en naar de opleiding), laptop en smartphone van werk(momenteel nog ongelimiteerd), hospitalisatieverzekering tegen prikje, 2-3 dagen thuiswerk per week, waarvoor ik ook nog extra vergoeding krijg(1.5 euro per dag).

Toen ik bij mijn vader werkte, of zelfs in de security, had ik meer. Maar ook veel meer en slechtere uren. Nu ben ik ambtenaar en klop ik mijn uren wel(niet meer of minder), maar ik heb ook veel meer plezier in mijn werk.

Ik moet ook zeggen dat eens ik die promotie heb, ik 2500 netto heb in 3 jaar tijd. Dus het stijgt redelijk snel.

Laatst bewerkt:
2750 bruto / 2000 netto als allround ICT in een zorg organisatie.

- 36 uur per week (om de week een dag extra vrij)
- Reistijd van ongeveer 15 a 20 minuten deur tot deur
- Keuken met magnetron en mag m'n maaltijdjes opwarmen wanneer ik wil
- Heel veel vrijheid qua uren opnemen en verlof etc
- Zeer nette pensioenregeling
- Eindejaarsuitkering van bijna een volledig maandsalaris

Ik zit hier wel prima :D

HBO Bedrijfskundige Informatica en HBO Communications and Multimedia Design; werk als Coördinator Functioneel Beheer binnen de Rijksoverheid. Ik verander om de 5 a 8 jaar van baan...vind ik leuk en probeer zo breed mogelijk inzetbaar te zijn, binnen verschillende disciplines...

Werkvoorbereider in een timmerfabriek, heb MBO gedaan, 24j oud, ca. jaartje ervaring en krijg ca. 2k netto/maand

2750 bruto / 2000 netto als allround ICT in een zorg organisatie.

- 36 uur per week (om de week een dag extra vrij)
- Reistijd van ongeveer 15 a 20 minuten deur tot deur
- Keuken met magnetron en mag m'n maaltijdjes opwarmen wanneer ik wil
- Heel veel vrijheid qua uren opnemen en verlof etc
- Zeer nette pensioenregeling
- Eindejaarsuitkering van bijna een volledig maandsalaris

Ik zit hier wel prima :D

mooie lijst ,ik mis alleen de voorgedraaide jointjes in de kantine

gr Viezert

• Topic Starter Topic Starter
HBO Bedrijfskundige Informatica en HBO Communications and Multimedia Design; werk als Coördinator Functioneel Beheer binnen de Rijksoverheid. Ik verander om de 5 a 8 jaar van baan...vind ik leuk en probeer zo breed mogelijk inzetbaar te zijn, binnen verschillende disciplines...

Heb je ook banen gehad in communicatie en multimedia design?

pooier en in slechte tijden parttime inbreker en drugsdealer,

grote voorkeur voor zielige afhankelijke troela's uit Roemenië en Bulgarije

die ik op slinkse wijze naar Nederland heb gelokt voor een baan als fotomodel,

ze staan uiteindelijk wel in de picture maar dan achter een raam,gehehehe

opleiding Universiteit van de straat en 2 jaar I.T.O ,Cum Laude geslaagd op A niveau,

mezelf verder ontwikkeld door middel van diverse taakstraffen en de nodige jaren in de gevangenis

Dit lijkt wel het CV van I Xyzyx I

Terug
Naar boven