Fitness Seller

Wat was jouw eerste auto?

Bezoekers in dit topic

En dan natuurlijk die kuttekoppen die geen richting geven op rotondes of eigenlijk nergens.
Van usual suspect mongolen verwacht ik niet anders. Zie beroepschauffeurs het ook regelmatig doen. Heel raar individualistisch landje is NL geworden.
 
Ik heb een hekel aan figuren die ritsers er niet door laten. Vind dat zo kinderachtig.

Ik ook. Maar je hebt ook van die gasten die eerst heel wat auto’s inhalen bij langzaam rijdend verkeer om hem dan aan het einde van de spitsstrook erin te proppen. Dan laat ik ze niet voor.
 
Wat te denken van idioten die 80% van de max snelheid rijden op de middelste baan. Staat volgens mij €240 boete op. En dan natuurlijk die kuttekoppen die geen richting geven op rotondes of eigenlijk nergens.

Ik heb me dat wel eens afgevraagd mbt die boete idd.
Alleen toen zei een vriend van me dat er geen boete op staat als je bijvoorbeeld 100 rijdt waar je 130 mag. Minimum was 60km/h (zonder reden). En ergens kan ik me dat wel herinneren volgens mij dat er een min snelheid was.
 
Ik heb me dat wel eens afgevraagd mbt die boete idd.
Alleen toen zei een vriend van me dat er geen boete op staat als je bijvoorbeeld 100 rijdt waar je 130 mag. Minimum was 60km/h (zonder reden). En ergens kan ik me dat wel herinneren volgens mij dat er een min snelheid was.
Ik bedoelde met mensen die 80% van de max snelheid in het midden rijden dat het onnodig links rijden is en als je rechts rijdt helemaal om ze heen moet om weer rechts te rijden omdat rechts inhalen verboden is, behalve in het geval van bepaalde uitzonderingen. Als je langzamer dan de max snelheid wilt rijden prima, doe dat rechts.
Er geldt een zogenaamde minimale constructiesnelheid, deze is 50 op autowegen en 60 op autosnelwegen. Je mag alleen op deze wegen als je een voertuig hebt dat die snelheid ten minste kan en mag rijden. Maar rijd je te langzaam op de autosnelweg krijg je alsnog een boete omdat dit te langzaam is en je overig verkeer c.q. doorstroming zal hinderen. Dat is natuurlijk niet bij 100 op een 130 weg, zolang je rechts rijdt. Ga je onnodig 100 in het midden of links rijden op een 130 weg kan je alsnog een boete krijgen, dit hangt af van de situatie en het mogelijk gevaar.
 
Ik bedoelde met mensen die 80% van de max snelheid in het midden rijden dat het onnodig links rijden is en als je rechts rijdt helemaal om ze heen moet om weer rechts te rijden omdat rechts inhalen verboden is, behalve in het geval van bepaalde uitzonderingen. Als je langzamer dan de max snelheid wilt rijden prima, doe dat rechts.
Er geldt een zogenaamde minimale constructiesnelheid, deze is 50 op autowegen en 60 op autosnelwegen. Je mag alleen op deze wegen als je een voertuig hebt dat die snelheid ten minste kan en mag rijden. Maar rijd je te langzaam op de autosnelweg krijg je alsnog een boete omdat dit te langzaam is en je overig verkeer c.q. doorstroming zal hinderen. Dat is natuurlijk niet bij 100 op een 130 weg, zolang je rechts rijdt. Ga je onnodig 100 in het midden of links rijden op een 130 weg kan je alsnog een boete krijgen, dit hangt af van de situatie en het mogelijk gevaar.
Als aanvulling uit de wegenverkeerswet.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
 
Valt mij op dat het in België normaal is om je met een ander te bemoeien betreft houden aan de regels.
Al een paar keer gehad dat ik een zijstraatje mis, heel even terug moest omkeren op eigenlijk een eenrichtingsweg om dat straatje alsnog in te kunnen rijden. Fietsers, voetgangers allemaal geen enkel last van beginnen te gebaren met zo'n vies vingertje. In Nederland zou men de schouders ophalen als iemand dit zou doen in een stille straat waarbij je er geen last van hebt.
 
Peugeot 306 uit '96

gekocht met 295k op de teller, hoeveel die uiteindelijk heeft gehaald is onbekend aangezien de teller stopte bij 299999. wss zon 360k
wat gezeik mee gehad maar eigenlijk altijd van genoten. nooit geld gehad om het te onderhouden dus alleen dingen laten fixen wanneer het al echt stuk was.

remtrommel achter kapot gegaan en was door de roest niet los te maken, stond ik stil op een parkeerplaats in de middle of nowhere met een wiel die niet opzij wou. weg moeten takelen naar de garage.
poelie van stuurbekrachtiging is eens s'nachts op de snelweg afgebroken, kwam er om 5 uur s' ochtends achter dat het stuur haast niet rond kreeg toen ik bij de afrit van de snelweg stond.

connectie van de electrische ramen was afgebroken en raam was in de deur gevallen. uiteindelijk 2 maand rond gereden met 2 houten balkjes tussen het raam en de deur geklemd om hem dicht te houden omdat ik geen geld had om hem te maken.
 
Fordje focus tdi. Niet kapot te krijgen dat ding.
 
poelie van stuurbekrachtiging is eens s'nachts op de snelweg afgebroken

Heb dat ook gehad met de 406 coupe die ik gehad heb, niet op snelweg btw. Maar gaf met toch een klap.....schrok me kapot.
 
Heb dat ook gehad met de 406 coupe die ik gehad heb, niet op snelweg btw. Maar gaf met toch een klap.....schrok me kapot.

ik had helemaal niets door tot dat ik van de snelweg af ging, reed bijna een weiland in omdat het stuur ineens heel zwaar ging.
 
Had een keer in een oude bmw 320 dat net voor de rotonde na een afrit van de snelweg alle elektronica er mee stopte en afsloeg. Dat was ook even schrikken, ineens uit het niets zonder stuurbekrachtiging met een rotvaart op een rotonde afkomen.
 
Had een keer in een oude bmw 320 dat net voor de rotonde na een afrit van de snelweg alle elektronica er mee stopte en afsloeg. Dat was ook even schrikken, ineens uit het niets zonder stuurbekrachtiging met een rotvaart op een rotonde afkomen.

Zoiets ook ooit gehad, was de injector verstopt, motor uit, alles uit. Geen stuurbekrachtinging, geen rembekrachtiging, niets. Best even schrikken.
 
Heb zelf nog geen auto gekocht, maar rijd nu in een Opel corsa OPC line uit 2009 van mijn ouders.

Zit er aan te denken om een oud MX-5'je te kopen als eigen eerste auto.
 
Maar ff vergeten dat jij in Limburg woont, daar kennen ze het fileprobleem niet (of althans, minder)

:roflol: Bertje toch ,er staat s 'ochtends altijd een file in en rondom Maastricht en vanaf knooppunt Kerensheide A2 /A76
 
:roflol: Bertje toch ,er staat s 'ochtends altijd een file in en rondom Maastricht en vanaf knooppunt Kerensheide A2 /A76
:roflol: Bertje toch ,er staat s 'ochtends altijd een file in en rondom Maastricht en vanaf knooppunt Kerensheide A2 /A76
Dat staat in geen verhouding tot de rest van NL. Hierbij een standaardochtendspits:
1572165195280.png
 
Volkswagen Golf uit 2003 met 75 pk. Schoot niet op, maar reed prima. Een jaar gehad en in dat hele jaar maar één mankement (koplamp à 6 euro).
 
Een zwarte Peugeot 206 GTI. Gekocht in 2004 toen ie 4 jaar oud was. Zalige wagen en fantastische herinneringen aan :hornyna:
 
Een Golf II die door een maatje total loss is gereden :(

Was een skôn woagentje!!
 
Back
Naar boven